Neem als voorbeeld de statistieken van T.net:

In deze grafiek kan ik zien dat het totale aantal pageviews op 4 mei om 16:00 uur, 23.351 was. Ook kan ik bijvoorbeeld zien dat ongeveer een vierde van deze pageviews werd geleverd door Adrastos.
Ik heb over deze grafiek 2 vragen:
Moet ik deze code aanpassen m.b.v. imagefilledpolygon of is er een andere manier?
In deze grafiek kan ik zien dat het totale aantal pageviews op 4 mei om 16:00 uur, 23.351 was. Ook kan ik bijvoorbeeld zien dat ongeveer een vierde van deze pageviews werd geleverd door Adrastos.
Ik heb over deze grafiek 2 vragen:
- hoe heet zo'n grafiek waar meerdere "lagen" op elkaar liggen (dan weet ik waar ik op moet Googlen)?
- hoe maak je zo'n grafiek? Dat wil zeggen: hoe maak ik met de functies van php zo'n gekleurd vlak? Ik gebruik de volgende code om een lijndiagram te tekenen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| /** * @param $graph Resource image * @param $img Image variables (i.e. width, height) * @param $y_values Graph values * @param $y_max The highest value in $y_values * @param $color Color of the line */ function linechart($graph, $img, $y_values, $y_max, $color) { $x_offset = 50; $odd = 1; foreach ($y_values as $key => $value) { imageantialias($graph, true); if ($odd % 2) { $from = (150 - ($value / $y_max * 150)) + 30; if ($odd != 1) { imageline($graph, $x_offset - $img->unitwidth, $to, $x_offset, $from, $color); } } else { $to = (150 - ($value / $y_max * 150)) + 30; imageline($graph, $x_offset - $img->unitwidth, $from, $x_offset, $to, $color); } imageantialias($graph, false); $x_offset = $x_offset + $img->unitwidth; $odd++; } } |
Moet ik deze code aanpassen m.b.v. imagefilledpolygon of is er een andere manier?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."