Zoek simpel bewakingscameraatje voor de tuin

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De laatste weken hebben wij in de straten rondom waar ik woon veel last van dronken gasten die vanalles slopen.
Op vrijdagen en zaterdagen gaan zij, al lopend naar hun huizen, de straten door en maken hierbij tuinbankstellen, auto's, bloempotten etc. kapot.
Kost alle bewoners dus een hoop geld.
In andere, rondomliggende straten hebben ze al auto's op allerlei manieren beschadigd.
Ik heb geen zin om mijn auto ook zo aan te treffen. Ons huis heeft een voortuin, aan de voortuin ligt een opritje zodat ik mijn auto naast ons huis kan zetten, daarna begint dan gelijk weer het volgende huis (aan elkaar geschakeld dmv garages). De auto past echter niet in de garage, deze heeft nml. een ander doel.

Nu wil ik een klein cameraatje, die ik kan plaatsen, die 's nachts ook zicht heeft. Die ik gewoon op een PC of videorecorder aan kan sluiten, zodat ik in de weekenden net wat meer zekerheid heb.
(tis van de zotten eigenlijk, dat dit soort dingen moeten door brutale dronken gasten)

Wie weet zoiets. Liefst bij een bouwmarkt ofzo te koop.
Het moet ook geen superdikke prijs worden.
Heb geen zin om er honderden euro's voor neer te leggen.
Wie heeft een goed advies?

Ik kan zo'n ding op verschillende manieren op apparatuur aansluiten:
- Op PC via USB
- Op PC via video ingang (cinch)
- Op videorecorder (scart/cinch)
- Op dvd-recorder (scart/cinch)
Op Tv (Scart/cinch)

Dus de goedkope variant,die waterdicht is en 's nachts zicht heeft (mag zwart wit).
Ik moet hem aan een muur/balustrade/oid kunnen monteren. Hij mag bekabeld of draadloos zijn.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 20:16
Edit: Laat maar, n.v.t.

[ Voor 122% gewijzigd door Zsub op 06-05-2007 16:31 ]

Verwijderd

Wat je zoekt is in principe een infrarood camera. Een hele goedkope oplossing is een simpele webcam zoeken en een deel van de lens eruit halen. Hier staat hoe: http://www.hoagieshouse.com/IR/
Waterdicht maken is niet zo lastig, een plastic zakje er omheen werkt prima. Je kan ook de randjes natuurlijk volstoppen met smeltlijm of kit, en hem dan zo ophangen dat hij niet in volle regen hangt.
Enige wat je dan nog nodig hebt is een infrarood schijnwerper.

• Allewijn
  • Niet online
Dat zou idd een oplossing kunnen zijn. Ik zit dan echter wel met twee losse apparaten (webcam en infraroodschijner).
Ik heb liever een cameraatje waar de ir lampjes omheen zitten oid.
Verder moet ik ongeveer 14meter overbruggen als ik hem bekabeld naar mijn PC wil sturen.
Dat is, voor zover ik weet, vaak teveel voor usb. Ookal verleng je met cat5 kabel (versterkers ertussen wordt moeilijk, de kabel ligt grotendeels in een gootje).

• Allewijn
  • Niet online
Weet iemand wat voor soort camera's ze bij oa bouwmarkten verkopen?
Want ik zie ook wel mooie geschikte systemen bij bijv. Conrad, ik wil de cameraatjes echter eerst in levende lijve zien.

En klopt het dat ik, gezien de camera enkel moeten dienen als beveiligingscamera in voornamelijk de nachtelijke uren, ik het beste gewoon een zwart wit camera aan kan schaffen icm IR diodes eromheen?

is dit dan bijv. wat?

http://www.rockingstone.n...adgets&subcat=Beveiliging

[ Voor 46% gewijzigd door Allewijn op 06-05-2007 20:37 ]

• Allewijn
  • Niet online
Ik ben zelf ook alweer wat verder gekomen.
Ik denk dat het voor mij het gemakkelijkste wordt om voor een model te kiezen die draadloos is, waar IR in zit, die waterdicht is en waar een ontvanger bij zit met een AV cinch uitgang.
Deze geniet denk ik dan mijn voorkeur:
http://www.conrad.nl/goto/?product=750963

Deze cinch uitgang kan ik dan direct op mijn TV/PC scherm aansluiten (samsung 26r41 tft) of eerst op mijn PC om dus op te nemen.
En daar gaat mijn laatste vraag over:

Ik heb een Ati X850 grafische kaart met Video ingang. Die heb ik reeds vaker gebruikt om perfect vhs banden mee over te spoelen.
Maar is er nu ook software die ervoor kan zorgen dat de bewakingscamera die dus op de video ingang aangesloten zit kan detecteren? En dan kan opnemen (continu of bij bij beweging)???

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Misschien dit:

http://audio-video.marktp...-abdaktor-s-meer-bij.html

Als je zelf even die adapters regelt, ben je voor €20 klaar.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Even wat offtopic.

Wat wil je doen met de beelden? Opslaan als bewijs voor de verzekering? Voor de politie? Voor jezelf? Ben je er tevens van bewust dat je niet zomaar opnames mag maken, en dat je dus een bordje op zal moeten hangen dat er een camera aanwezig is? En dat deze dus eikgenlijk ook niet op de straat gericht mag staan, maar echt op jouw auto zal moeten staan?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 12:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Aangezien je in principe maar noem eens wat 10 uur per dag hoeft te filmen (nog niet eens als je bv 23.00-07.00 doet zou ik voor video gaan. En dan wissen en opnieuw beginnen. Dan kan het uit. Of anders motion detection inderdaad. Is vast wel software voor.

edit: die Marktplaats cameras: en dan hack je er een voor infrarood :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jazzper op 06-05-2007 23:29 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Allewijn
  • Niet online
proller schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:26:
Even wat offtopic.

Wat wil je doen met de beelden? Opslaan als bewijs voor de verzekering? Voor de politie? Voor jezelf? Ben je er tevens van bewust dat je niet zomaar opnames mag maken, en dat je dus een bordje op zal moeten hangen dat er een camera aanwezig is? En dat deze dus eikgenlijk ook niet op de straat gericht mag staan, maar echt op jouw auto zal moeten staan?
Ik weet dat er behoorlijk wat te doen is omtrent deze regelgeving. Ik weet wel, dat als ik de camera zodanig instel dat hij tot aan het begin van onze tuin kan kijken, en dus enkel eigen terrein zichtbaar is, dit gemonitord mag worden.
Of het geldig bewijsmateriaal is, Ik weet het niet precies. Ik weet wel dat er gewoon opgenomen mag worden op eigen terrein.
Net zoals in winkelpanden.
Je mag camerabeelden ook maar max. 24 uur bewaren, tenzij je op die beelden een strafbaar feit hebt gecontstateerd, dan mag het bewaard worden tot het geconstateerde feit is afgehandeld.

Maar weet iemand dus goede software voor op de PC?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Allewijn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:33:
[...]

Ik weet dat er behoorlijk wat te doen is omtrent deze regelgeving. Ik weet wel, dat als ik de camera zodanig instel dat hij tot aan het begin van onze tuin kan kijken, en dus enkel eigen terrein zichtbaar is, dit gemonitord mag worden.
Of het geldig bewijsmateriaal is, Ik weet het niet precies. Ik weet wel dat er gewoon opgenomen mag worden op eigen terrein.
Net zoals in winkelpanden.
Je mag camerabeelden ook maar max. 24 uur bewaren, tenzij je op die beelden een strafbaar feit hebt gecontstateerd, dan mag het bewaard worden tot het geconstateerde feit is afgehandeld.

Maar weet iemand dus goede software voor op de PC?
Webcam ThuisCheck :) linkje

[ Voor 4% gewijzigd door heracles op 09-05-2007 22:30 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik gebruik zelf WebcamXP hiervoor. Kan ik webbased bekijken, en kan ook events triggeren (filmpjes recorden, snapshots, enz)

Ik heb dit icm een simpele TVkaart en een zwart-wit camera. Ik ga dit binnenkort uitbreiden met extra camera's / 4-channel inputkaart.

Waarom deze setup:
- Zwartwit camera heeft een betere lichtgevoeligheid, zeker in het donker
- Geen webcam, goedkope cams is lichtgevoeligheid klote, daarnaast ben je gebonden aan de lengte van USB van 5m (of je moet met repeaters gaan werken)
- Camerasignaal wordt via een RF modulator ook op m'n coaxnetwerk gemoduleerd, ik kan in slaapkamer/woonkamer/computerhok gewoon 'zappen' als ik ff wil checken.

Bij mij is het vnl portiek, aangezien hier idd ook een paar drankbakken lopen te kloten (is momenteel rustig moet ik zeggen)
Er zijn weken geweest dat onze vrienden 3x per nacht langskwamen.....

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/camerashot.jpg

Een videorecorder zou ook kunnen, maar raad ik niet aan. (Ik heb het alleen gebruikt met nieuwjaar. Zoals verwacht heb ik dus een reality-tape nu, politie, vuurwerk in portiek (lawinepijlen), 100 babypijltjes, gescheld, gevloek enz erop.... kansloze drankbakken...

Een normale videorecorder houd je max zo'n 12 uur op. (Extra-longplay op een 4-uurs band). Aan het einde doet ie niets, gaat ie uit. Je zal dus moeten uitwijken naar een timelapse recorder (50-75 eur op marktplaats, die beginnen vrolijk opnieuw aan het eind van de band)

Voor je tuin kun je eventueel ook kijken naar een infarood schijnwerper icm een bewegingsmelder. Een paar ledjes zal te weinig zijn bij nacht. Ook een normale bouwlamp kan, maar om nu 150-500W licht te hebben bij elke kat lijkt me minder ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 10-05-2007 00:05 ]

Verwijderd

Is een metalen sierhek voor de oprit geen mogelijkheid? Als ze dronken over spijlen met scherpe punten moeten klimmen, houd je ze wel uit je tuin.
Pagina: 1