Computer wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb een wat ouder athlon systeem hier, dat ik niet aan de praat kan krijgen. Als ik de pc aanzet beginnen de fans te draaien, ledje op mobo brandt gewoon als er stroom op staat maar vervolgens krijg ik geen beeld op m'n beeldscherm.

Wat heb ik geprobeerd?
-2 verschillende videokaarten om uit te testen of het niet aan de videokaarten lag, beide kaarten vervolgens in een werkend systeem geplaatst en ze werkten beiden.
-2 verschillende mobo's gebruikt, wederom zelfde situatie, beiden werkten gewoon.
-2 verschillende cpu's gebruikt, ook hier weer hetzelde, geen beeld maar ze werken wel.
-Ram in andere bankjes/ram compleet weggelaten.
-2 voedingen getest om ook dat als probleem uit te sluiten.

Zoals jullie zien heb ik al het een en ander geprobeerd en kan ik niets meer bedenken wat dit probleem op zou kunnen lossen, dus als jullie een mogelijke oplossing voor me zouden kunnen bedenken zou ik dat heel erg op prijs stellen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Grote kans dat je proc stuk is (crunched/crushed core is nogal een veel voorkomend iets bij de SoA cpus).

• Jacub86
Dat zou ik als mogelijkheid zien als ik er maar 1 had, maar ik heb er 2 geprobeerd en 2x hetzelde probleem. Lijkt me dus een beetje sterk dat 2 processors die ik als werkend koop kapot zijn.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14

alm

Terw_Dan schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:25:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Grote kans dat je proc stuk is (crunched/crushed core is nogal een veel voorkomend iets bij de SoA cpus).
Ik denk eerder aan een defect moederboard, aangezien TS al geprobeerd heeft met een andere CPU.

Beter lezen moeten we allebei, als TS al een andere CPU en mobo heeft geprobeerd kan het daar niet meer aan liggen, tenzij toevallig beiden kapot zijn...

Heb je ook een andere monitor geprobeerd al? Krijg je wel de gebruikelijke opstarttonen en een ratelende HDD te horen?

[ Voor 26% gewijzigd door alm op 06-05-2007 15:32 ]

• Jacub86
Beeldscherm dat ik gebruikte om te testen is het scherm van de 24/7 computer hier, dus ook dat kan het niet zijn. Piepjes blijven geheel uit en ook de hdd maakt geen hoor/voelbaar geluid.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Probeer het eens met een zo kaal mogelijk systeem. Het kan dat de voedingen het alletwee niet trekken.

Heb je verder ook alles al getest met de systemen buiten een kast, op een houten tafel? Op die manier weet je zeker dat je geen stof of metaal hebt dat ongewenste circuitjes creëerd.

• Jacub86
Voedingen geven voldoende prik omdat ik ze beiden in de 24/7 pc heb getest waarin 2 extra hdd's en een krachtigere videokaart zit.

Systeem uit de kast testen is nog een optie inderdaad.

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Het kan ook zijn dat er een jumper voor de FSB op zit, ik weet niet wat voor athlons het zijn maar het kan zijn dat er een jumper op zit die op 133 staat. met een 100 mhz fsb athlon kan dat in een zwart scherm resulteren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens volledige specs - en geef aan wat je exact uit de troubleshooter al geprobeerd hebt. Het blijft behoorlijk giswerk zo :o

Oslik blyat! Oslik!

• Jacub86
Alvast bedankt voor de suggesties, maar net met een vriend nog maar een keer alles getest. Hieruit konden we concluderen dat de videokaart, het ram, de cpu gewoon correct werken. Het ziet er dus naar uit dat ik 2 moederborden heb gehad die kapot waren(1 2e hands en 1 "nieuw"). Dus maar een nieuw socket a mobo ergens op de kop zien te tikken en dan hopen dat alles gewoon werkt.

Iemand nog tips waar ik het beste kan kijken voor een nieuw mobo?

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Ik heb hier nog een 2de hands geteste Aopen AK77Pro liggen, deze heeft nieuwe elco's op de bekende plaatsen en accepteerd processors tot XP2400+
Pagina: 1