[XP Pro] Kan entrypoint van procedure AssocIsDangerous niet

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik was vaonchtend vrolijk COD aan het spelen, toen de spelbrightness bleef hangen, nadat ik het spel had afgesloten. Ik wilde even en reboot doen om dit te fiksen. Bij het opnieuw inloggen krijg ik nu telkens de volgende melding: "Kan entrypoint van procedure AssocIsDangerous niet vinden in DLL-bestand SHLWAPI.dll". Kort gezegd: Hij kan explorer niet meer opstarten. De Windows support pagina heb ik gevonden, heb de instructies uitgevoerd, maar nog steeds krijg ik dezelfde error.

De makkelijkste manier is misschien wel een complete reinstall, maar dat heb ik 2 weken geleden ook al moeten doen, toen ik alleen nog maar BSOD's kreeg na het proberen van Space Cowboy Online. Het kost namelijk erg veel tijd alles weer in orde te krijgen qua programmatuur...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

systeemherstel (restore point) geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mei
Heb in dit artikel dit commando gevonden en uitgevoerd: "%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe", waarbij ik de volgende melding krijg: "De opdracht wordt niet herkend. Typ HELP voor een lijst met ondersteunde opdrachten.".

Ik van DOS dat je bij exe files gewoon de bestandsnaam zonder extensie moet typen, maar dat werkt ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat doe je in Safe mode zoals beschreven, of in de Recovery Console (waar het niet werkt)?
Alternatief zou je met een andere PC nog kunnen proberen dat pad als een opstart key in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce te plaatsen.

(als je tenminste remote registry kan gebruiken en er geen firewall tussen zit).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mei
In de Safe Mode krijg ik hetzelfde probleem als zonder Safe Mode. Ik zal remote registry eens proberen.

• Mei
Ik kon zo gauw niks duidelijks vinden en heb maar een reinstall gedaan. Kost me alleen wat extra tijd om alle programmatuur te installeren weer, maar dan kan ik tenminste op mijn eigen computer werken en heb ik weer toegang tot mijn documenten.

In ieder geval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1