Toon posts:

Samsung HDD (Partition Table Errors)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag tweakers...

Ik zit met een groot probleem, als ik een re-intal van mijn computer doe gebruik ik daarvoor partition magic 8.0. Nooit problemen mee gehad, sinds nu. Hier voor had ik voor het eerst een raid0 setup draaien, werkte allemaal goed totdat windows niet meer bootte omdat hij sommige bestanden niet kon laden. Dus ik wil alles gaan re-installe raid configuratie gedelete etc. En ik wil met partition magic even de schijven formateren zodat ik zeker weet dat alles er af is. schijf 1 geen problemen schijf 2 Grootte problemen. Ik zie namelijk de volgende error: "partition table error #105 found" Dus ik probeer het gewoon te formateren naar ntfs formaat in de hoop dat het lukt maar als ik dan op "apply" druk om de gewenste handelingen te doen krijg ik: "error #4 bad argument/parameter" Dus ik weet echt niet wat ik moet doen om de schijf weer gewoon te formateren naar ntfs formaat. :(

Ik heb zelf nog gezocht naar eventuele oplossingen alleen ik snap er niks van misschien jullie? :

#105 Partition starts on wrong boundary
The hard-disk partition table contains erroneous values. PartitionMagic expects
partitions to begin and end on the correct cylinder boundaries. If they do not, the
disk may be partially corrupted. In this circumstance, if PartitionMagic were to
make any modifications it might cause the loss of data. Therefore, PartitionMagic
refuses to recognize any of the hard disk’s partitions. To resolve this problem, see
the instructions in “Resolving Partition Table Errors” on page 126.

page 126:

Resolving Partition Table Errors:
Partition table errors are errors in the 100 - 199 range. In most cases, you must resolve
partition table errors by creating new, error-free partition tables. The general steps are: (1)
ensure you have no viruses (see below), (2) back up the data on the affected partitions, (3)
delete the partitions, (4) recreate them, and (5) restore their contents. You may need to use
the FDISK program from a recent DOS version, as earlier versions may refuse to delete
HPFS or hidden partitions, and the OS/2 FDISK program may recognize the partition’s
corruption and refuse to modify it.
In some cases, you can resolve partition table errors manually. Run PartitionInfo to
determine the errors on your partitions. PowerQuest technical support can help resolve
partition table errors if you e-mail the PartitionInfo report to help@powerquest.com.
Refer to “Generating Diagnostic Reports with PartitionInfo” on page 127 for additional
information about PartitionInfo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen met Partition Magic te dumpen, gezien het vaak niet fatsoenlijk in staat is problemen op te lossen.
Persoonlijk zou ik gaan voor de oldskool methode dmv fdisk alle partities eraf gooien en desnoods even een zerofill over de schijf heen gooien, dan weet je zeker dat de partition tabel weg is en kun je gewoon partitioneren (doe het dan gewoon vanuit de windows setup, dat werkt het beste).

• Xof
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Probeer dan gewoon een low level format of natuurlijk gewoon een andere tool dan PM8 :)

Of je kunt zoals beschreven staat in het resolven ervan natuurlijk gewoon fdisk proberen.

Edit: Spuit 11 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xof op 06-05-2007 14:38 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom zou je alles eraf willen halen? Wanneer je Windows XP opnieuw gaat installeren, kun je in de setup de schijven gewoon formatteren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor de snelle replies!

Maar ik ben niet echt een ster in partitioneren etc. Dus zouden jullie mij iets verder kunnen helpen? Jullie hebben het over fdisk :| om eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit van gehoord. Ik had het ook gelezen in de "oplossing guide" Maar ik weet niet hoe het moet? is het moeilijk moet ik iets downloaden? alsjeblieft geef even wat tips ofzo? :)

Edit: ja dat weet ik, ik instaleer windows vista ultimate en dan moet je een schijf aanklikken waarop je het wil instaleren. Alleen hij geeft te schijf niet meer aan? Wel in de bios maar dus niet in de windows vista setup...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 14:43 ]

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Gewoon windows cd erin stoppen, windows xp installatie starten, drivers voor je raidcontroller laden en tijdens de windows setup netjes partities maken. Moet geen probleem zijn als je netjes een raid-0 array hebt aangemaakt in je raidbios.

Dan achteraf via Schijf beheer de andere partities die je aangemaakt hebt even formatteren. Is erg makkelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Black_Adder op 06-05-2007 14:46 ]

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Zoals hiervoor geschreven alles gaat in windows XP setup.

Hier o.a. http://www.tonberendsen.com/wndowstips.htm staat precies beschreven hoe te partioneren etc.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals, ik probeer het nu op 1 enkele schijf te instaleren. En als ik dat probeer krijg ik in windows VISTA ULTIMATE geen schijf te zien waarop ik het kan instaleren.

Wat ik wel kan doen is in de bios "raid" instellen en dan met opstarten "ctrl+i" indrukken dan kom ik in een raid configuratie scherm waar ik dan mijn schijven in raid kan instellen. Misschien kan ik dan wel windows instaleren. Maar dit heb ik nog niet gedaan omdat ik denk dat ik dan weer die error krijg met opstarten dat hij die bestanden niet kan vinden.

• Xof

Xof

Ja maar je schijven zitten toch nog wel steeds op je raid controller aangesloten? Blijkbaar kent Vista deze raidcontroller niet en moet je dus een driver hiervoor aanleveren onder het installeren van Windows Vista.. Als je dit hebt gedaan wordt je schijf gewoon netjes herkent.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zo'n zerofile vinden ? En ik doe het vanaf het moederbord ik heb geen raid controller.

oke hier nog een keer alles uitgelegt:
1 schijf werkt goed
2 schijf werkt niet goed

Als ik alleen schijf 2 aansluit op mijn moederbord en dan probeer d.m.v. de windows instalatie de boel te formateren loop ik vast. schijf 2 niet ziet. Het ligt niet aan mijn moederbord want schijf 1 ziet hij wel (aan de zelfde aansluiting getest) Dus ik moet er voor zorgen dat ik schijf 2 geformateerd krijg, dan zal de windows setup die schijf wel zien.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik zou eens een demotje van Acronis downloaden, stukken beter dan Parititon Magic ooit geweest is ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben nu bezig met dat Fdisk, alleen lukt niet echt als ik een floppy formateer als MS-Dos start up gebeuren lukt dat allemaal wel en dan zit ik in dos en typ ik fdisk gebeurt er niks.... dan staat er dus A:\>fdisk maar dat moet C:\>fdisk zijn denk ik hoe krijg ik dat voor mekaar ?

Edit: acronis is 104MB xD en ik heb hier alleen floppy's liggen. beetje veel werk om dat op floppy's te zetten :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 15:17 ]

• Xof

Xof

http://www.samsung.com/Pr...s_20000120_0000000036.htm

Probeer dat dan :)

Edit: @fdisk, dan zet je die gewoon op je floppy ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Xof op 06-05-2007 15:18 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:10:
waar kan ik zo'n zerofile vinden ? En ik doe het vanaf het moederbord ik heb geen raid controller.
Zie de FDISK FAQ, daarin staat hoe je debug kunt geburiken om een schijf te zerofillen (ook wel softwarematige lowlevelformat genoemd).
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:15:
oke ik ben nu bezig met dat Fdisk, alleen lukt niet echt als ik een floppy formateer als MS-Dos start up gebeuren lukt dat allemaal wel en dan zit ik in dos en typ ik fdisk gebeurt er niks.... dan staat er dus A:\>fdisk maar dat moet C:\>fdisk zijn denk ik hoe krijg ik dat voor mekaar ?

Edit: acronis is 104MB xD en ik heb hier alleen floppy's liggen. beetje veel werk om dat op floppy's te zetten :P
Waarschijnlijk heb je niet eens een C: drive, dus dat zul je vanaf floppys moeten doen. Fdisk is maar een paar K groot, dus dat past altijd wel.

Verwijderd

Topicstarter
oke jongens het is gelukt met Fdisk :) Mijn dank is ongelofelijk groot :) zonder jullie was het me niet gelukt ik had hem al bijna als rma opgestuurd :D Nogmaals ongelofelijk bedankt :) Respect voor tweakers.net :)

Verwijderd

Hoi iedereen,
kan er mij iemand helpen,.. ik zit met exact hetzelfde probleem,.. zelfde errors,.. ik geraak er niet uit 8)7

Ik heb me onlangs 2de hands 2 identieke Seagate 300Gb schijven gekocht afk. uit een RAID5 set-up.

Effe copy/paste uit wat ik al in een ander forum gepost heb;
Ik heb hier ook iets raar voor met een Seagate schijf van 300Gb.
Ik heb ze volledig geformateerd,.. ging prima,... ik ga daarna kijken in Partition Magic ...... zie ik ze daar geel omkaderd staan ---> "BAD" stond erbij 8O
Geel omkaderd wil zeggen dat PM ze niet herkend als één of ander soort al is het nu iets van Windows of van Linux.
Ik wou er wat partities op maken maar dit lukte niet omdat ik ze niet kan formateren met PM,.. wat ik als 1ste task moest doen vooraleer ik aan de partitionering kon beginnen.
Vreemd want ze is net volledig geformateerd via windows.

Ik ben ze nu eens aan het laten scannen via de eigenschappen/extra/foutcontrole - functie op fouten e.d. ... géén fouten gevonden, geen reparaties werden uitgevoerd. Voor XP is de schijf dus OK,.. 1 schijf van dus zo'n 286Gb effectief.
2de copy/paste
Dan heb ik er de Seagate Diagnostic tool eens op losgelaten,.. de quick-check,...geen foutmelding gekregen.

Ik kan die schijf dus wel gebruiken hé,... maar ik kan ze niet partitioneren,... toch niet met Partion magic .....vreemd.

edit:

C: op Disk 2,.. vreemd dat deze disc plots Disc 1 wordt trouwens,.. is mijn primaire bootpartitie met XP op.
Disk 2 en 3 zijn identieke schijven.
Met Disk 2 verliep alles probleemloos,.. formateren,.. partitioneren ...
Toen ik de 2de HD van 300Gb aansloot werd die prompt tot Disc 1 gebombardeerd,.. de ander 2 schoven een nummertje op.

Status nu:
Disk 1 is geformateerd en op fouten gecontroleerd via windows ... alles OK.
Disk 1 zie ik mooi in Windows en ik kan ze gebruiken,... data opzetten is geen probleem.
In Partition Magic zie ik steeds wat je in de pic ziet.

Als ik Disc 1 nog eens wil formateren via PM om ze daarna in partities te kunnen delen,.. dan krijg ik een error,....
- error 1529 : information mismatch in directory entry

Als ik Disc 1 wil formateren via de rescue discs van PM;
- error #4 Bad argument/parameter
(BADMBR, Primary volume, 286165,2 in Disk:1)

Hoe kan dit nu,.. BADMBR,... de MBR staat toch op de C: :roll:

dit is wat ik te zien krijg;

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/4271/pmfi0.jpg
Sorry voor de te grote pic :/

3de copy/paste
Pfff,.. 't is hier bij mij ook dikke shit :roll: ,.. ik geraak er niet goed meer aan uit,... pffff.

Ik heb die bewuste 300Gb schijf,.. zie eerdere posts,... eens helemaal alleen aan mijn PC gekoppeld en er zowat vanalles mee geprobeerd zijnde, fixboot, fixmbr,.. XP er eens trachten op te zetten wat dus niet wil lukken want hij blijft precies in een loop steken en wil aan de eigenlijke installatie van XP niet beginnen. met de rescue disks van PM08 geraak ik ook geen meter verder .....
het lijkt erop dat de partition table van deze schijf zodanig overhoop ligt dat ik er geen kanten mee op kan. Ik heb er wel nog bij vergeten vermelden dat dit een 2de hands schijf is die uit een RAID5 set-up komt wat misschien al die rare partitiegroottes verklaard in onderstaande pic.

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/1800/hd1di3.jpg

Ik had hier ook nog Seagate Tools liggen op 2 diskettes,.... heb er eens een Quick test mee gerund.

SeaTools Desktop v3.00.06
Copyright (c) 2004 Kroll Ontrack Inc.

9/7/2007 @ 9:00 AM

The following information has been generated by SeaTools Desktop. Use
this information to help you recognize and resolve potential data access
problems.

System Information:
BIOS Date 03/29/06
Conventional Memory size 637 K
Extended Memory size 58532 K
IO Channel type PCI

Drive Information:
SIZE MODEL
--------- ---------------------
300 GB BIOS Drive 0x80

Serial Number = N/A
Int13 Num = 80, PHYS CHS = 0x0x0.
ParmTable CHS, Rsvd = 38761x240x63

PARTITION CYLINDER SIZE
---------- ------------ ----
# Type Start End MB
PRIMARY
1 NTFS 6864 56776 655201
PRIMARY
2 Unknown 39254 17623 988992
PRIMARY
3 Unknown 51341 51340 0

Diagnostic Results:

90-Second Test Result: Passed
Recommendation:
The "Quick Test" is adequate for most situations.
Consider running the "Full Test" which
verifies each sector on the drive if you need to run a more
comprehensive diagnostic.

SMART Status Check Result: Unsupported

S.M.A.R.T., (S)elf (M)onitoring (A)nalysis and (R)eporting (T)echnology, a built-in hard disk drive failure prediction method reports an 'Alert' if a problem has occurred. It reports 'Passed' if no problems are found and 'Unsupported' if a hard disk drive does not support S.M.A.R.T.

File Structure Test Result:

Partition 1 (NTFS (655.1 GB) No Name) Result: Failed with critical Errors

NOTE: Any report of possible errors in the file system tests are for
informational purposes only. We suggest you should consider testing with
the official file system diagnostic utilities for your operating system.
Seagate is not able to assist with troubleshooting or reviewing
file system test results.

Partition 2 (Unknown (988.9 GB) No Name) Not Tested

Partition 3 (Unknown (0 MB) No Name) Not Tested

Recommendation:
If you are not experiencing data loss and SeaTools reports File
System Structure errors, they may be caused by a lock-up or
failure to shutdown Windows correctly. Many times, these errors
may be repaired through normal system maintenance which
includes using the Windows provided "Defrag" and
"Scandisk / Chkdsk / Error Checking" utilities.

If you are experiencing a hardware error, you should isolate
the cause and replace the failing component. If you are unsure how
to proceed with repairs, contact a computer professional. After
completing any maintenance tasks, run SeaTools again to
verify that all errors have been repaired. If errors continue to
occur, the system may not be stable. Again, contact a computer
professional.

========================================================

En nu,... hoe los ik dit nu op :?:
Nu mag ik de schijf zelfs niet eens aangesloten laten zitten samen met mijn andere 2 schijven of bij opstart begint mijn systeem hier bovenstaande schijf als opstartschijf te zien en komt hij weer leuteren over een 'invalid partitiontable"

Met wat kan ik de "partition table" volledig overschrijven :?:
Wat heb ik ondertussen nog gedaan;

ik heb de Seagate site eens opgezocht omdat ik hier en daar las dat een zerofill wel eens de ultieme oplossing zou kunnen zijn van mijn probleem dus .... Seagate Disk Wizard (powered by Acronis) afgehaald van de site,... een boot-cd aangemaakt van het programma,.. mijn 2 werkende schijven losgekoppeld en dan getracht een zerofill op de schijf uit te voeren,.. ik dacht dat de functie "erase disc" noemde in de wizard en wat gebeurd er nu ....
ook daar loopt het programma op vast.
Bij opstart, bij de diagnose van de schijf krijg ik volgende melding:
"Failed to read from the sector 1,280,464,067 of the hard disc1"
Wanneer ik steeds "Ignore" klik en zelfs uiteindelijk "Ignore All" ... dan kom ik dus in de wizard om de erase disc procedure uit te voeren ..... daar loopt ie dus hopeloos op vast en na een gaat mijn PC in een restart.

Wat nu,..... :? HELP
Ik weet het echt niet meer |:(

Eerst was de schijf nog wat bruikbaar in Windows, nu krijg ik mijn PC er niet eens meer door ge-boot als ze samen met de 2 andere aangekoppeld is.
Ook met FDISK vanop een oude W98-bootable diskette ben ik nog niet echt verder geraakt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@xplod: herkent je BIOS de schijven wel correct? Geef anders wat meer informatie over de rest van je hardware; Windows XP SP2?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

De schijven worden in de Bios allen herkend,.... ik werk met XP-Pro + SP2 ;)
De rest vind je terug in mijn sig.

Weet er iemand trouwens waar ik aan een misschien wat recentere versie van FDISK kan geraken,.. misschien helpt dat me toch vooruit,... it did the trick toch bij The_Nizzle

edit:
ik ben al zover geraakt,.. en vraag me niet hoe,... dat ik mijn probleemschijf kan aangekoppeld laten,... Windows start zonder problemen op maar ik blijf ze nog steeds als "BAD" zien staan in PM08.
In Windows is er precies niets aan de hand.

Wat nu :?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 23:48 ]

• Xof

Xof

Denk dat het meer een probleem van PM08 is :)

Verwijderd

Het ligt zeker niet aan PM08 want met Seagate Disc Wizard (powered by Acronis) en met Acronis zelf geraak ik ook geen meter verder. Beiden ook niet met de Bootable CD die ik v.d. resp. programmas heb aangemaakt.
Erase Disc uitvoeren met de Seagate Wizard bootCD loopt er ook op vast,.. mijn PC gaat na een tijdje zelfs in herstart
Pfff,.. zelfs FDISK vanop een oude W98 floppy loopt er op vast. Gelijk welke actie ik wil uitvoeren FDISK reageert niet meer. Misschien is het omdat alle partities hier niet FAT-partities zijn en meestal NTFS .... op de probleemschijf staan er zelfs sporen van Linux ....
Kan een Linux CD misschien een uitweg bieden :?

Verwijderd

Hehe,... goed nieuws :)
Via configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / schijfbeheer in windows heb ik de volledige probleemschijf die daar als 1 grote partitie aanzien werd,... kunnen deleten.
Zodoende werd de volledige schijf omgevormd tot "Unallocated Space"

Daarna kon ik er probleemloos met Partition Magic mee overweg en zijn er verder geen problemen meer geweest bij het partitioneren van de de schijf.
met SeaTool (diskette's) worden er sindsdien ook geen fouten gemeld tijdens de Quickscan.

Alleen bij de structure-test loopt het mis maar dan wel bij alle 3 mijn schijven.
Dingen die volgens de recommendation, die ik te zien krijg in het diagnose rapport van elke schijf,.... meestal kunnen opgelost worden met een defragmentatie, checkdisc .... zeg maar het normale windows onderhoud.

hehe,... dit lijkt dus eindelijk ook tot een goed einde te zijn gekomen.
Ik heb er wel 3 dagen moeten op zoeken 8)7
Pagina: 1