Toon posts:

SoundMax?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya, ik heb in zoeken niets gevonden dus hopelijk kunnen jullie mij helpen, ;)

ik heb een SoundMax Superbeam dinges, maar ik krijg wel geluid als ik muziek luister, maar als ik iets op youtube wilt luisteren of teamspeak, hoor ik dus helemaal niets, als iemand praat o pteamspeak hoor ik geen gepraat, hun mij wel, en youtube hoor i kegen gepraat of gezing ofzoiets, :S, terwijl e muziek gewoon werkt en het geluid in games, :S

iemand 1 idee?

thx

mvg

DragoWing

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voor YouTube zouden codecs installeren wellicht uitkomst bieden ; maar dit heeft volgens mij dan weer niets te maken met TeamSpeak. Installeer eens de K-Lite Mega Codec Pack oid.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Exorcist schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:21:
Voor YouTube zouden codecs installeren wellicht uitkomst bieden ; maar dit heeft volgens mij dan weer niets te maken met TeamSpeak. Installeer eens de K-Lite Mega Codec Pack oid.
Geen codec pack gebruiken als je pure video gebruikt! Als je dat niet doet kan je het eens proberen al denk ik niet dat het het probleem gaat oplossen.

@TS

Maak je post eens wat beter, het is bijna niet te lezen. (En dat zegt iemand die woordblind is :P )

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar hij geeft nog geen goed geluid, en denk ook niet dat de K-Lite Mega Pack helpt?

in YouTube geeft ie wel 1 sec. steeds geluid, maar daarna niet meer, en TS maar in 1 game heel erg zacht, :S, en als die uit staat of daar het geluid van doet ie het weer niet, en kwam er pas achter fdat ik met microfoon zoiezo niet kan praten, want ik hoor niemands stem, hun mij wel, en het rare is dat ik wel gewoon muziek kan luisteren, :S, ik vind dit zo vaag, :S

iemand nog suggesties?

thx

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 10:28 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nieuwste drivers installeren.
Heb je toevallig een 2de geluidskaart (onboard en een PCI kaart?) die je toevallig ingeschakeld hebt staan?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet, maar 2e geluidskaart komt er wel in denk ik, als dat het probleem is dan, kan dat het probleem zijn?

en ik had wat drivers geinstalelerd die van realtek dacht ik, maar deed ook niets, hoe weet ik welke ik moet hebben dan?

** EDIT **

mijn vader zet er nu een 2e geluidskaart bij, pci ja, maar volgens mij geen onboard, is dat erg? ff kijken wat ie dan doet, na mijn stage dan, jullie horen het wel weer, ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 11:18 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Soundmax is niet realtek ;) Dus Realtek drivers werken idd niet goed, ookal maken beide fabrikanten AC97 compatible soundkaarten.

Het probleem is vaak als je juist 2 soundkaarten hebt (onboard in combinatie met een PCI kaart bijvoorbeeld, dat wil elkaar wel eens bijten).
Dus juist niet 2 er in stoppen. Als je een onboard soundkaart hebt (ingebakken op het meoderbord) kanj e die wel via de Bios uitzetten.

edit: soundmax website: http://www.soundmax.com/products/information/codecs.html
Daar moet je ff de soundchip kiezen die jij hebt en dan drvers downloaden.
Als je niet weet welke soundchip het precies is, dan download je eerst even Everest (trial versie is voldoende). Die kan je wel vertellen wat je precies hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 07-05-2007 11:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
thx, maar ik heb het ff anders opgelost, ik heb 2e geluids dinges erin dacht ik en de soundmax configuratie is uitgezet maar ik praat wel gewoon via de soundmax superbeam, als het werkt en anders plug ik mijn gewone microfoon in, en geluid is gewoon via boxen dacht ik, en dit werkt wel, ;)

thx voor jullie hulp

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 15:29 ]

Pagina: 1