Underclock > netwerk weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49
Die is ineens dicht, dus dan maar hier verder.

offtopic:
Waarom gooi je hem dicht als ik het antwoord krijg "voor die instelling moet je in de handleiding kijken" :S

Hoe dan ook.

Ik heb de Multiplier een paar keer veranderd maar hij blijft gewoon op de maximale snelheid lopen, mag dan aanemen dat deze gelocked is.

Zijn er dan nog andere dingen die ik kan proberen ? of moet ik dan maar stap voor stap terugclocken tot het moment dat de netwerkkaart het "begeeft" ?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
quote: dion_b
Sowieso is je topicstart hoogst onvolledig (je meldt niet welke FSB je draait en waar o.a. PCI nu op staat)......
Ik zie die informatie nog nergens staan, en mijn glazen bol is kapot.. :)

• BLACKfm
maakt dat wat uit dan ?

Van de PCI weet ik niks, en de FSB draait standaard op 166mhz en met een underclock maximaal 50mhz met 11x multiplier

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05

job

• BLACKfm
De riem zit hier veel te strak. Waarom sluiten als ik enkel die waardes hoefde te vertellen, ik vond het verder prima bij hardware kunnen horen, en een move is nou ook geen grootte moeite. Als er niet om gevraagt word dan zal het wel niet nodig zijn, waarbij ik zoiezo de noodzaak van de FSB niet zag, maar wie mij daar niet op wijst kan mij ook niks leren. Ik vroeg niks ongewoons maar het word behandeld op een manier van "jah in 3 woorden kan je je probleem niet uitleggen". Was toch duidelijk genoeg dacht ik.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
BLACKfm schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:18:
maakt dat wat uit dan ?

Van de PCI weet ik niks, en de FSB draait standaard op 166mhz en met een underclock maximaal 50mhz met 11x multiplier
Ja dat maakt zeker uit, vertel ten eerste precies welke hardware jij hebt. Door welke instelling je problemen krijgt en welke waarden je ingesteld hebt.
Je moet niet zo eigenwijs doen en gewoon vertellen wat voor hardware je hebt. Waarschijnlijk heb jij een goedkoop moederbordje die geen PCI lock heeft. Als jij dus je FSB verlaagt gaat de PCI en AGP snelheid ook omlaag met als gevolg dat je insteekkaarten niet meer werken.
Alleen kunnen wij dit nu niet met zekerheid zeggen omdat jij je specificaties niet wil posten.
Er kunnen op deze manier ongelofelijk veel oorzaken zijn die het wegvallen van het netwerk veroorzaken.

Sowieso is het handig als je eerst eventjes de TCA faq doorneemt. Daar staan de basics in van het overclocken. Underclocken is precies de andere kant op dus is die informatie goed te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ernie op 06-05-2007 13:39 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
BLACKfm schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:11:
Zijn er dan nog andere dingen die ik kan proberen ? of moet ik dan maar stap voor stap terugclocken tot het moment dat de netwerkkaart het "begeeft" ?
Dat kun je doen ja, en vervolgens kun je nog wat voltages proberen terug te schroeven in je bios (in kleine stapjes).

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BLACKfm
Tjah, als je het vorige verhaal had gelezen kwam je er achter dat de volgende hardware is gebruikt,

Asrock K7S41GX met ONBOARD lan
Amd sempro 2600+

Andere hardware is niet aan de orde. En als je wilt klagen doe dat maar mij de mod :). Ben geen papagaai.
0siris schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:35:
[...]

Dat kun je doen ja, en vervolgens kun je nog wat voltages proberen terug te schroeven in je bios (in kleine stapjes).
Dan zal ik dat maar moeten doen...

[ Voor 26% gewijzigd door BLACKfm op 06-05-2007 13:40 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
BLACKfm schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:39:
[...]
Tjah, als je het vorige verhaal had gelezen kwam je er achter dat de volgende hardware is gebruikt,

Asrock K7S41GX met ONBOARD lan
Amd sempro 2600+
Sorry hoor, maar wie wilt er nou geholpen worden?
Als jij graag geholpen wilt worden, moet JIJ wel enige moeite doen om een compleet verhaal neer te zetten. Of verwacht je soms dat wij allerlei links moeten gaan volgen om uit te zoeken wat voor specs en instellingen jij hebt en gebruikt?

• BLACKfm
Tjah, als de mods hier moeilijk gaan doen over niks en dan me topic dichtgooien. maar de info is nu aanwezig dus laten we die discussie maar achter ons laten.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi BLACKfm,

Als ik zo de antwoorden van je lees, heb ik het idee dat je niet geholpen WILT worden... Je vorige topic is op slot gedaan door een andere moderator met de mededeling dat er op zijn minst meer info moest komen. Nu heb je nog steeds niet alle info gegeven waar mensen om vragen, de andere hardware kan namelijk wel degelijk van belang zijn ;)

Tevens mis ik wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen, heb je onze prachtig mooie FAQ al eens gelezen? Frequently Asked Questions TCA

Heb je al eens gezocht met Google en wat kwam daaruit maar waarom hielp dat niet? En hetzelfde geldt natuurlijk voor onze mooie Search hier op het forum: http://gathering.tweakers.net/forum/find

Al met al wordt er dus nog een hoop meer van je inzet verwacht. Tevens moet je in je achterhoofd houden dat de mensen die hier op het forum zitten dit allemaal vrijwillig doen, dus jij geen enkel recht hebt om arrogant te reageren, jij bent hier namelijk de persoon met de problemen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.