km2m doet *beep*

Pagina: 1
Acties:

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Een computer van een vriend van mij had geen DVD brander in z'n pc zitten dus had ik er eentje voor hem in gezet. Oude eruit gehaald en een NEC ND-3540A erin gezet, er zaten er dus al twee in. Hij stond nog op master toen ik hem aan deed maar toen ging hij niet goed aan. Hij gaf geen beeld, de ventilatoren enzo gingen wel aan. Ook hoorde je een *beep* om de paar seconden. Daarna had ik de NEC op slave gezet maar hij bleef beepen.
Toen ik de andere brander er weer in zette ging hij weer piepen. Ik heb ook de bios gereset maar dat hielp ook niet.
Ik heb echt geen idee wat er mis kan zijn :?

Als er nog meer informatie nodig is moet je het maar vragen. :)

Alvast bedankt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Controleer eens of je niet per ongeluk een kaart hebt 'losgeduwd'?
Even controleren of alles goed vast zit, je videokaart, geheugen, de rest. Allemaal voorzichtig aanduwen. En vergeet niet de stroom eraf te halen ;)

En probeer eens zonder harde schijven en dvd-branders op te starten, dan kan je in ieder geval elimineren dat het probleem daarmee is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Het vorige probleem is opgelost (hij start weer op) maar hij blijft nu hangen bij het opstarten en geeft deze fout: CMOS checksum error - default reloaded. Ik denk dat ik het beste de bios overnieuw kan installeren maar ik weet niet precies hoe dit moet en of het uberhaubt wel nodig is.

Btw, bedankt anandus :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

blaguy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:31:
Het vorige probleem is opgelost (hij start weer op) maar hij blijft nu hangen bij het opstarten en geeft deze fout: CMOS checksum error - default reloaded. Ik denk dat ik het beste de bios overnieuw kan installeren maar ik weet niet precies hoe dit moet en of het uberhaubt wel nodig is.
Ga gewoon naar de bios (met DEL of F2) en stel daar de goede instellingen in. Veel meer hoef je niet te doen.

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet in de bios kan komen.

Hij geeft trouwens een 'defaults loaded' fout in plaats van 'defaut reloaded'. Mijn fout.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

blaguy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:57:
Het probleem is dat ik niet in de bios kan komen.

Hij geeft trouwens een 'defaults loaded' fout in plaats van 'defaut reloaded'. Mijn fout.
Waarom kun je niet in de bios komen?

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
als ik dat zou weten...... ;)
Pagina: 1