Ik heb sinds eergisteren een Speedlink medusa. Het geluid klinkt heerlijk alleen heb ik een probleempje.
Als ik een 5.1 test geluidje laat afspelen dan klinken alle boxen in de meduas goed. De bass hoor je goed, en kan je instellen met het VIB knopje. Alleen als ik dan muziek ga luisteren, werkt het VIB knopje niet meer en is de best best zacht. Omdat het VIB knopje niet werkt kan het dus ook niet harder. Ik kan dan in mijn instelleningen van mijn geluidskaart de bass instellen(audigy 2 zs) alleen word het dan wel lelijk bass, wat niet zo was met het test geluidje.
Dit heb ik gevonden met google:
).
Weet iemand een oplossing? Ik werk onder vista, maar onder XP had ik het ook al(net vista geinstalleerd).
Geluidskaart: audigy 2 zs
Headset: speedlink medusa 5.1
Als ik een 5.1 test geluidje laat afspelen dan klinken alle boxen in de meduas goed. De bass hoor je goed, en kan je instellen met het VIB knopje. Alleen als ik dan muziek ga luisteren, werkt het VIB knopje niet meer en is de best best zacht. Omdat het VIB knopje niet werkt kan het dus ook niet harder. Ik kan dan in mijn instelleningen van mijn geluidskaart de bass instellen(audigy 2 zs) alleen word het dan wel lelijk bass, wat niet zo was met het test geluidje.
Dit heb ik gevonden met google:
Ik heb CMSS uitgeschakeld gehad alleen was dat de oplossing niet. Ik kreeg toen zelfs geen geluid meer uit de "rear-boxjes". Van de 2de oplossing snap ik niks van. Misschien dat iemand dat kan uitleggen in normaal nederlands(ook al probeerd te vertalen alleen snap ik er dan nóg minder vanThe Bass on my headset sounds tinny
Please experiment with the Creative Audio mixer settings. Try turn OFF the CMSS-3D Function.
The VIB control doesnt appear to do anything
Please try MAX the bass out in the speaker settings, set Bass Redirection ON, Set crossover frequencey to MAX (i.e. 200hz).(thanks to brodyhill for this one)
Weet iemand een oplossing? Ik werk onder vista, maar onder XP had ik het ook al(net vista geinstalleerd).
Geluidskaart: audigy 2 zs
Headset: speedlink medusa 5.1