Zalman ZM-MFC2; eindelijk Digitaal zonder stappen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Hoewel ik nog steeds op zoek ben naar de juiste fan controller voor mijn systeem en inmiddels 3 controllers verder ben, lijkt de nieuwe Zalman ZM-MFC2 controller misschien wel de oplossing.

Alle andere controllers die ik tot nu toe heb gehad hadden allemaal voor en nadelen en deze zal ik even op een rijtje zetten.

Coolermaster Aerogate II:
-Iedere keer dat de PC uit gaat en opnieuw word aangezet, raken de fan instellingen verloren.
+De potmeter zorgt echter wel voor mooie afregeling bij verlichte koelers. (Geen stroboscoop effect)

Digital Doc 5:
-Oud model en de oranje display staat niet bij mijn casemod. (zwart was niet meer leverbaar).
-De bediening is ontiechelijk irritant en de knopjes zelf ook
+Instellingen worden wel onthouden na het aan/uit zetten van de PC.

Sunbeam Chromatic Windmill:
-Koelers worden in digitale stapjes afgeregeld, hierdoor krijg je bij verlichte koelers een ontiechelijk lelijk stroboscoop effect.
-Het stomme klokje dat erop zit werkt nog niet eens normaal, als je deze goed zet loopt deze binnen 6 uur weer helemaal uit en klopt er niets van de tijd.
+Hij ziet er erg mooi uit.
+Instellingen worden onthouden na het aan/uit zetten van de PC.

Nu had ik dus eindelijk een controller die mijn instellingen kon onthouden en er wel mooi uitzag, echter kon ik mijn fans nog niet regelen omdat door de digitale afregeling het één grote knipper disco werd en dat is geen gezicht.

Nu viel mijn oog op de nieuwe controller van zalman.
Ik heb op het internet een review gevonden:

http://www.bcchardware.co...d=40&limit=1&limitstart=0

Maar ook hier word de helft nog niet besproken.
Het lijkt me meer dan logisch dat de nieuwe controller zijn instellingen onthoud, maar hoe zit het met de afregeling van de fans? word dat ook één grote knipper disco?

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen ervaring, maar er zijn er wel meerdere die denk ik aan jouw eisen voldoen. Ik gebruik zelf een coolermaster cooldrive 6, die's gemaakt omHDD's te koelen. Dat heb ik er vanaf geschroefd, ding ergens in mijn kast gemonteerd, en via software zijn de fans instelbaar. Displaytje heb ik dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik had inderdaad ook een andere controller gezien, namelijk de Thermaltake Hardcano 12 SE.
Maar ook daar blijft de vraag hoe het zit met de LED fans.
Ze moeten niet gaan knipperen namelijk.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, je bent wel veeleisend hoor.

Wat je overigens ook kan doen, is ledfans nemen waarbij de leds niet hun prik krijgen door een dynamo of door de aansluiting van de fan. ACRyan's Blackfire4 fans hebben bijvoorbeeld de optie om het motortje en de leds apart aan te sluiten. Krijg je wel meer kabels, maar de ledjes worden niet meer ongewenst door de fancontroller geregeld.

Of je gebruikt gewoon geen fancontroller en gooit alle fans gewoon op 5v draaiende. Geen geknipper, weinig herrie (en minder flow) en het kost niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Veeleisend?

Ik wil 2 dingen!
. Een controller die zijn settings bewaard.
. Een controller die geen knipperdisco van normale LED fans maakt.

Dat is alles! :)

Ik ga geen AC ryan fans kopen omdat ik pasgeleden Aerocool Aeroturbine 3000 fans hebt gekocht en deze bevallen super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begijp wat je bedoelt, zit namelijk met precies hetzelfde probleem. Had eerst in gedachten om een Aerocool Coolpanel II te kopen, maar die gebruikt ook PWM modulatie. Jouw Sunbeam valt daarom ook al af. Nu ben ik nog op zoek naar ervaringen met de Scythe Kama-meter en de thermaltake Hardcano 12SE en 13. Het is ongelooflijk moeilijk om een goede recensie van die dingen te vinden, omdat de reviews heel beperkt en beknopt zijn. Ik zal dit topic in ieder geval in de gaten houden, zien of er oplossingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:07:

Of je gebruikt gewoon geen fancontroller en gooit alle fans gewoon op 5v draaiende. Geen geknipper, weinig herrie (en minder flow) en het kost niets. :)
Precies. Ik heb destijds ook die Windmill gekocht (heb em nog steeds) omdat ie veel fans goed kon regelen. Maar na 3 jaar verander ik er nooit wat aan :P Ze staan altijd op de laagste stand en met gamen ofzo red ik dat ook prima. Ik heb hem alleen nog omdat er 7 fans op kunnen maar voor de rest ie ie echt nutteloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Uit de review in de SP haal ik deze zin:

There are a couple possible ways to solve this. First, don't set the fan by rpm. Instead set it by voltage.

Dit zou toch op een potmeter wijzen ipv PWM, of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Edmin schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:16:
Uit de review in de SP haal ik deze zin:

There are a couple possible ways to solve this. First, don't set the fan by rpm. Instead set it by voltage.

Dit zou toch op een potmeter wijzen ipv PWM, of lees ik het verkeerd?
Volgens mij was dat meer als opmerking naar Zalman toe bedoeld om hier rekening mee te houden bij toekomstige controllers.
(Maar ik kan er ook naast zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Ik heb een Coolermaster Aerogate 3, en die onthoud netjes alle fan instellingen. Ik heb voorin de kast een LED fan, welke heel netjes een blauwe kleur geeft. (Geen stroboscoop dus). De intensiteit van het licht hangt echter wel af van het voltage.

Het is al een fancontroller op leeftijd, maar voor mij is het de ultieme.
Probeer eens of je er nog eentje via internetshops of via inkoopacties kunt bemachtigen :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dat klinkt wel interessant ja.
Hoe kan het eigenlijk dat ik bij sommige reviews allerlei custom teksten op de aerogate 3 zie?

Werkt dat dingetje op een usb poort ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Daar heb ik nou geen flauw idee van.
Hij hangt iig niet aan een usb poort.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Iemand al Zalman ZM-MFC2 ervaringen om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Ik wou ook de Zalman ZM-MFC2 nemen, maar overal is de levertijd onbekend of helemaal niet leverbaar. Daarom maar voor de ZM-MFC1 gekozen, want ik hoef eigenlijk geen display ofzo.

Ik denk dus dat er niet echt mensen zijn die ervaring met dat ding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:50:
En? Iemand al Zalman ZM-MFC2 ervaringen om te delen?
ik heb hem bestelt ik hoop dat ie er de komende week is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij deze unit eigenlijk speciale fans nodig?
Ik heb standaard Antec Nine Hundred fans zonder 3pins aansluiting. Wat ik uit de Zalman site kan opmaken kan je niet gewoon een molex pin aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ! mijn pakketje is aangekomen en ik heb nu de mooie zm-mfc2 fan controller je kan mooi het stroomverbruik aflezen (160 watt @ load bij mij. zonde van die 400w voeding in mijn pc :7 ) de temperatuursensoren doen het allemaal ook netjes soms wijken ze 1 graden af maarja. De fans kan je ook allemaal netjes controlleren :)

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig vandaag de zalman ZM-MFC2 aangeschaft en heb hem ook net geinstalleerd.... Hij ziet er echt super netjes uit... het is alleen jammer dat mijn kast maar 2 ventilatoren heeft haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

en....hoe werkt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij werkt erg goed moet ik zeggen, goede precieze aparatuur, en makkelijk in te stellen.
Ik heb alleen geen ervaring met stroboscoop effecten, want ik heb er geen verlichte Fan's in zitten, dus daar kan ik niet meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:03:
Ja ! mijn pakketje is aangekomen en ik heb nu de mooie zm-mfc2 fan controller je kan mooi het stroomverbruik aflezen (160 watt @ load bij mij. zonde van die 400w voeding in mijn pc :7 ) de temperatuursensoren doen het allemaal ook netjes soms wijken ze 1 graden af maarja. De fans kan je ook allemaal netjes controlleren :)
Hoe wordt de temperatuur afgelezen? Zitten er sensoren bij of moeten die op de fans zitten?

Ik wil deze aanschaffen voor mijn TriCool fans die in mijn Antec Nine Hundred behuizing zitten. Die beschikken niet over een RPM lijn. Zou dat een gemis zijn op de ZM-MFC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:29:
[...]

Hoe wordt de temperatuur afgelezen? Zitten er sensoren bij of moeten die op de fans zitten?

Ik wil deze aanschaffen voor mijn TriCool fans die in mijn Antec Nine Hundred behuizing zitten. Die beschikken niet over een RPM lijn. Zou dat een gemis zijn op de ZM-MFC2?
Dit is allemaal terug te vinden op de site van zalman. Er zitten 4 temperatuur sensors bij. Wat je casefans betreft, als die over een 3 pins fan aansluiting beschikken kan je die aansluiten. Je zal wel geen snelheid kunnen uitlezen. Eventueel kan je ook werken met molex-> 3 pins fan aansluiting. Maar het zou in principe mogelijk moeten zijn om je fans ook aan te sturen, gezien het voltage gestuurd wordt (en pwm bij 1 fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wols schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:11:
[...]

Dit is allemaal terug te vinden op de site van zalman. Er zitten 4 temperatuur sensors bij.
Heb jij die op de fans geplakt of op andere strategische plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:47:
[...]

Heb jij die op de fans geplakt of op andere strategische plaatsen?
Sorry, maar voorlopig heb ik alsnog geen zalman fancontroller. Ik ben er wel voor aan het kijken. Maar er zitten 4 temperatuursensors vergelijkbaar met die bij andere fancontrollers met deze functie.

Afbeeldingslocatie: http://www.bcchardware.com/gallery/albums/ZM-MFC2/Temp_Sensors.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
Hier ben ik ook naar aan het kijken, Deze of de Scythe KamaMeter. Het enige waarmee ik zit is dat ik het jammer vind dat je niet de temps kan uitlezen zoals je dat in Everest doet. Zou dit kunnen? Of is dit onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:21:
Hier ben ik ook naar aan het kijken, Deze of de Scythe KamaMeter. Het enige waarmee ik zit is dat ik het jammer vind dat je niet de temps kan uitlezen zoals je dat in Everest doet. Zou dit kunnen? Of is dit onmogelijk?
Zoals ik begrijp van de ZM-MFC2 lees je de temps uit van de bijgeleverde sensoren. Maar waar je die plakt is me niet duidelijk.
Ben er overigens bang voor dat dit weer een extra dradenboel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Temp sensors plaats je daar waar je de temp wil meten.

CPU temp? In je CPU koeler ermee. GPU temp?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Maar dan krijg je nooit echt de temp van je CPU zelf, altijd een stuk lager... Ik neem aan dat je bedoelt dat je ze dan tussen de vinnen moet doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier wat leesvoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg volgende week de MFC2 binnen, is die CVS die voor je voeding moet puur voor het aflezen van het aantal watts? Ik heb namelijk een realpower 550 voeding en daar zat ook zo'n wattmetertje bij. Als het goed is kan ik dus dat kabeltje direct aansluiten op de mfc2 zonder dat ik dat lompe apparaat hoef te gebruiken, of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik had 2 van die dingen besteld, 1 voor mijn server en een voor mijn werkstation.

Maar helaas, ze hebben beide geen zin om te werken :( De ene piept continu en toont alle leds op het display. De ander is stil, toont ook alles op het display, maar dan erg gedimd (nauwelijks zichtbaar).

Alle fans staan stil! Da's een groot minpunt dus, als die zalman er mee nokt stoppen de fans en niemand die er wat van merkt. Dus dat ding is in mijn ogen niet geschikt voor het aansturen van een ventilator die een belangrijk heethoofd (zoals CPU, GPU) koel moet houden.

Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd om die dingen te laten werken. Elkaars CVS's uitgewisseld, aangesloten zonder fans, aangesloten vol met fans, zonder temperatuur sensoren, met temperatuursensoren... ze hebben er beide geen zin in.

Ik heb *zelfs* een tweede voeding aan laten rukken die enkel die fancontrollers hoefde te voeden. Maar dat mocht ook niet baten.

Voedingswaarden waren overigens:
PSU1 - 12v: 12,51
PSU1 - 5v: 5,10
PSU2 - 12v: 12,46
PSU2 - 5v: 5,14

PSU1 = 600 watt Zalman
PSU2 = 400 watt Chieftec
Beide PSU's waren via een Coolermaster Dual-PSU kabeltje (een groene en zwarte draad) met elkaar verbonden zodat ze tegelijk in en uitschakelden.

Ik ga ze maar RMA'en... Jammer, maar helaas.

[ Voor 39% gewijzigd door RiDo78 op 08-07-2007 14:46 . Reden: nog wat uitgeprobeerd en de resultaten toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:26:
Ik krijg volgende week de MFC2 binnen, is die CVS die voor je voeding moet puur voor het aflezen van het aantal watts? Ik heb namelijk een realpower 550 voeding en daar zat ook zo'n wattmetertje bij. Als het goed is kan ik dus dat kabeltje direct aansluiten op de mfc2 zonder dat ik dat lompe apparaat hoef te gebruiken, of gaat dat niet werken?
Nee dat gaat niet werken. Ik heb ook een realpower en een mfc2 en die kunnen niet op elkaar worden aangesloten. Die MFC2 is toch veel beter uit te lezen, sloop je dat wattmetertje er toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 14:25
Kan iemand mij vertellen of je met de Zalman ZM-MFC2 ook de fans helemaal uit kan schakelen? en is de display uit te schakelen? Ben van plan deze fancontroller aan te schaffen voor in mijn server maar daarvoor moet ik wel de zekerheid hebben dat bepaalde case fans s'nachts helemaal uit geschakeld kunnen worden ivm lawaai.. hij staat namelijk in mijn slaapkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
t-balancer bigNG dit is een leuke fancontroller.

http://www.ikbenstil.nl/C...d73fece2390a6aff968953d20

Bij de oude versie stel je met software het apparaat in, vanaf dat moment hoeft er geen software meer te lopen. De snelheid van de fans wordt ingesteld met temperatuur sensors.

[ Voor 34% gewijzigd door jan99999 op 15-07-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

jan99999 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:12:
t-balancer bigNG dit is een leuke fancontroller.

http://www.ikbenstil.nl/C...d73fece2390a6aff968953d20

Bij de oude versie stel je met software het apparaat in, vanaf dat moment hoeft er geen software meer te lopen. De snelheid van de fans wordt ingesteld met temperatuur sensors.
En het nut van dit bericht in het Zalman ZM-MFC2 topic is?

Ik ga denk ik in de loop van de zomer ook deze fancontroller kopen samen met wat Noctua fans om m'n pc lekker stil te maken. Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen van mensen die hem al hebben. Dus een oproep aan diegenen: post hier de + en - puntjes die je bent tegengekomen bij het gebruik van de MFC2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, er zijn nog weinig ervaringen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

+
Goede kwaliteit!
Makkelijk te bedienen.
Hij onthoud je fan rpm instellingen!

-

Display alleen goed zichtbaar als je recht van voren kijkt.
4 fan aansluitingen waarvan 3 3pins en 1 4pins. De 4 pins schijnt voor de huidige generatie Intel coolers te zijn. Maar heb je deze niet dan heb je dus een overbodige aansluiting.

Hij kan wel temps monitoren maar je kan geen maximum instellen zodat je fans tijdelijk harder gaan draaien als je temp hoger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
kun je ook vertellen of de fans dmv deze fancontroller helemaal uitgeschakeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dus met die 4 pins is het mogelijk de fans van de Antec Nine Hundred aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

robhense schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:54:
kun je ook vertellen of de fans dmv deze fancontroller helemaal uitgeschakeld kunnen worden?
Nope dit is niet mogelijk, zodra de controller ontdekt dat de fan onder zijn minimum rpm komt word hij meteen weer naar het maximum geflikkerd.
Killzone schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:23:
Dus met die 4 pins is het mogelijk de fans van de Antec Nine Hundred aan te sluiten?
Als er een fan in zit met 4 pins aansluitingen dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:52:
+
Goede kwaliteit!
Makkelijk te bedienen.
Hij onthoud je fan rpm instellingen!

-

Display alleen goed zichtbaar als je recht van voren kijkt.
4 fan aansluitingen waarvan 3 3pins en 1 4pins. De 4 pins schijnt voor de huidige generatie Intel coolers te zijn. Maar heb je deze niet dan heb je dus een overbodige aansluiting.

Hij kan wel temps monitoren maar je kan geen maximum instellen zodat je fans tijdelijk harder gaan draaien als je temp hoger word.
Een 3 pins past niet op het 4 pins slot en vica versa?
Je moet handmatig de fansnelheden instellen en kan niet geautomatiseerd worden?
Waar heb jij de meegeleverde sensoren geplakt?
Geeft dit een dradenboel en kun je eventueel wat foto's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
Kun je het rpm niet gewoon naar 0 draaien en dat dan de fans uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 08:41:
[...]

Een 3 pins past niet op het 4 pins slot en vica versa?
Je moet handmatig de fansnelheden instellen en kan niet geautomatiseerd worden?
Waar heb jij de meegeleverde sensoren geplakt?
Geeft dit een dradenboel en kun je eventueel wat foto's posten?
1. Klopt
2. De controller staat standaard op het max. rpm. Dit kun je handmatig aanpassen. Maar het is niet zo dat de fan harder gaat draaien zodra een bepaalde temp. limiet word overschreden simpelweg omdat je geen limiet kan instellen qua temp. :P
3. Standaard plekjes he, Op koelblok van CPU, GPU nog 1 op een harde schijf en de laatste gewoon ergens in de kast om de "normale" temp te kunnen zien.
4. Ja en Nee, de draden zijn lang zat om eventueel weg te werken achter de backplate of andere plekken. Ik ben niet zo'n creatief figuur dus die van mij hangen overal en nergens. :P
robhense schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:34:
Kun je het rpm niet gewoon naar 0 draaien en dat dan de fans uit staan?
Nope, minimum rpm van 60, de meeste fans halen dit niet eens en gaan al uit bij 3a400 rpm. En zodra dit gebeurt geeft de controller een stoot stroom om weer bij het max rpm te komen en daarna zal hij weer afdalen naar de ingestelde rpm.
Dit doet de controller zelfs als je opdracht geeft om de fan niet te monitoren.

[ Voor 21% gewijzigd door Remi op 16-07-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefke32
@Tweakernick: http://www.bcchardware.co...d=&include=view_photo.php

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik het minimum RPM van mijn Fans te weten kan komen? Als ik op het serienummer van mijn fans zoek dan staat er op internet 1200 rpm, maar is dat nou een minimum, draaien ze dat, of is dat het maximum.. Het betreft de standaard 12cm fans uit een Coolermaster Stacker Stc-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

robhense schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:27:

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik het minimum RPM van mijn Fans te weten kan komen? Als ik op het serienummer van mijn fans zoek dan staat er op internet 1200 rpm, maar is dat nou een minimum, draaien ze dat, of is dat het maximum.. Het betreft de standaard 12cm fans uit een Coolermaster Stacker Stc-01.
Waarschijnlijk het maximum, mijn coolermaster 120mm fans zitten op minimum 450 en maximum op 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhense schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:27:

Ik was meer geïnteresseerd in foto's van in de sensor snoeren e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:26:
[...]

Ik was meer geïnteresseerd in foto's van in de sensor snoeren e.d. :)
Simpul

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/Zalman_MF-MFC2/11.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb zo'n Zalman Zm-MFC2 even in gebruik had. Werkte prima, alleen het slechte aflezen (recht ervoor) is een kleine tegenvaller. Verder doet die alles wat je verwacht, op 1 heel belangrijk neveneffect erbij; wat voor mij de reden was hem er uit te halen; De slaapstand zal niet meer werken zoals het hoort! De PC lijkt in slaapstand te gaan, maar sluit dan af. Dit komt door de CVS die je tussen de voeding en het stopcontact zet. Zet je de pc daarna weer aan, "ontwaakt" die ineens :X

Tja, de slaapstand moet natuurlijk (voor mij iig) wel werken, anders heb ik er niks aan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik heb zelf ook een Cooler Master Aerogate 3. Daarbij kan ik bevestigen dat deze zijn settings keurig onthoudt en dat ík geen last had van strobo-effecten. Wat ik ook weet is dat ik dat ik nu een ZM-MFC1 in m'n PC heb zitten en de Aerogate aan de kant heb gegooid. Het is zo'n gekloot om éérst een fan te selecteren en vervolgens met een drukknopje de snelheid aan te passen.

Analoog is toch een stuk vriendelijker, vind ik. Maar m'n ZM-MFC1 geeft wel weer een klein strobootje in m'n fan en duidelijke strobo's in de monitoring leds in de controller zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's van jouw setup natuurlijk :+
Madrox schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:35:
Verder doet die alles wat je verwacht, op 1 heel belangrijk neveneffect erbij; wat voor mij de reden was hem er uit te halen; De slaapstand zal niet meer werken zoals het hoort! De PC lijkt in slaapstand te gaan, maar sluit dan af. Dit komt door de CVS die je tussen de voeding en het stopcontact zet. Zet je de pc daarna weer aan, "ontwaakt" die ineens :X

Tja, de slaapstand moet natuurlijk (voor mij iig) wel werken, anders heb ik er niks aan.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt geloof ik.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:38
Vraagje,is die grote draaiknop om alle ventilatoren tegelijkertijd sneller te laten draaien?
Als je gaat gamen ,bijvoorbeeld.
Toch nog een vraagje : is het display nog wel af te lezen,als de pc bij je voeten staat (display komt dan op kniehoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 10:16
hmm ik ga mischien ook deze controller kopen maar heb 1 probleem aleeja als het dat is
heb een antec 900 case met die coolers die maar 2 draden hebben dus en +en een - maar geen rmp zou dit een probleem geven ? en kan ik gwn 2 coolers op 1 aansluiting zetten anders heb ik er 2 over :(
mijn vraag is dus kan ik een cooler met 2 kabeltjes erop aansluiten ( idd iemand heeft di al gevraag maar nog geen duidelijk antwoord :? )
en zou ik 2 van die coolers bijelkaar aansluiten
als mijn gwne case coolers niet eropwerken heef thet geen nut om deze aan te schaffen zou dan maar met 2 bestuurbare coolers zitten |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Harry21 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:19:
Vraagje,is die grote draaiknop om alle ventilatoren tegelijkertijd sneller te laten draaien?
Als je gaat gamen ,bijvoorbeeld.
Toch nog een vraagje : is het display nog wel af te lezen,als de pc bij je voeten staat (display komt dan op kniehoogte).
Vraag 1: Nee
Vraag 2: Nee, ik moet er recht voor zitten wil ik het kunnen zien.
sven93 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:52:
hmm ik ga mischien ook deze controller kopen maar heb 1 probleem aleeja als het dat is
heb een antec 900 case met die coolers die maar 2 draden hebben dus en +en een - maar geen rmp zou dit een probleem geven ? en kan ik gwn 2 coolers op 1 aansluiting zetten anders heb ik er 2 over :(
mijn vraag is dus kan ik een cooler met 2 kabeltjes erop aansluiten ( idd iemand heeft di al gevraag maar nog geen duidelijk antwoord :? )
als mijn gwne case coolers niet eropwerken heef thet geen nut om deze aan te schaffen zou dan maar met 2 bestuurbare coolers zitten |:( 8)7
Vraag 1: Ja en nee, de fans kan hij wel aansturen maar niet uitlezen aangezien er geen rpm aansluiting is. Dus in feite heb je ook geen flauw benul hoeveel rpm de fan maakt en dat zal het bedienen ook zeer bemoeilijken.

Vraag 2: Ja is wel mogelijk, ik heb 3pin y-cables gekocht in een winkel welke je gewoon kan aansluiten. Is natuurlijk wel handig dat je 2 precies dezelfde fans aansluit ivm rpm instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om de Zalman MFC2 te kopen. Maar gaat hij in de 3,5 inch bay of de 5,25 inch bay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:48:
Ik ben ook van plan om de Zalman MFC2 te kopen. Maar gaat hij in de 3,5 inch bay of de 5,25 inch bay?
5,25 maar dat soort info kun je ook op de website van Zalman vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er hier eentje getest ... best wel leuk en zo maar niet meteen super handig in het gebruik ... ik ben terug overgeschakeld naar mijn Scythe kama-meter ... kan ik tenminste nog het volume regelen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
Heb zo'n Zalman Zm-MFC2 even in gebruik had. Werkte prima, alleen het slechte aflezen (recht ervoor) is een kleine tegenvaller. Verder doet die alles wat je verwacht, op 1 heel belangrijk neveneffect erbij; wat voor mij de reden was hem er uit te halen; De slaapstand zal niet meer werken zoals het hoort! De PC lijkt in slaapstand te gaan, maar sluit dan af. Dit komt door de CVS die je tussen de voeding en het stopcontact zet. Zet je de pc daarna weer aan, "ontwaakt" die ineens :X

Ik volg je even niet geloof ik... 8)7

Je PC lijkt gewoon in slaapstand te gaan, maar dat doet hij niet, want hij valt uit. Maar vervolgens ontwaakt hij weer wel uit de slaapstand? Hoe kan dat dan? 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:18
waar halen jullie de zalman zm-MFC2 vandaan

overal is levertijd onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19

Slechte afleesbaarheid is inderdaad een behoorlijk nadeel.

Echter, het is niet waar dat de slaapstand niet meer werkt door de CVS. Ik gebruik deze controller nu ruim een maand en de slaapstand heeft nog niet 1 keer geweigerd. Jou probleem moet je dus waarschijnlijk ergens anders in zoeken, of die CVS is niet in orde.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik zit met een probleem. Ik wil de Zalman ook wel in men kast hebben, maar ik heb ook zoiets als onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/modules/FCKeditor/Upload/Image/ZMMFC2/small/toolless.jpg

Ik ben bang dat ie dan niet goed vast blijft zitten.

Verder vind ik sommige nadelen wel zwaar meetellen om em niet te kopen.

- Scherm is niet goed af te lezen vanuit een schuine positie.
- Wattmeter is niet echt accuraat.

[ Voor 24% gewijzigd door Bull op 09-08-2007 21:12 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Heb je niet ook de mogelijkheid die plastic clips achterwege te laten en hem gewoon vast te schroeven? Zo heb ik dat in mijn Coolermaster Stacker 832 behuizing in ieder geval wel gedaan: gewoon die plastic dingen weggehaald en schroeven maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

B-Buster schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:18:
[...]

Slechte afleesbaarheid is inderdaad een behoorlijk nadeel.

Echter, het is niet waar dat de slaapstand niet meer werkt door de CVS. Ik gebruik deze controller nu ruim een maand en de slaapstand heeft nog niet 1 keer geweigerd. Jou probleem moet je dus waarschijnlijk ergens anders in zoeken, of die CVS is niet in orde.
De slaapstand weigert niet, hij gaat in slaapstand (zegt windows), alleen gaat hij na dat scherm, dirext en helemaal UIT. Alleen de powerknop helpt dan, krijg je de bios-post, en daarna ontwaakt XP weer. Niet zoals het hoort, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Madrox schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:38:
[...]

De slaapstand weigert niet, hij gaat in slaapstand (zegt windows), alleen gaat hij na dat scherm, dirext en helemaal UIT. Alleen de powerknop helpt dan, krijg je de bios-post, en daarna ontwaakt XP weer. Niet zoals het hoort, als je het mij vraagt.
In S3 standby hoort de PC in principe vrijwel helemaal uit te gaan, alleen op het RAM blijft nog stroom staan. Ik zie niet in waarom dit niet zo hoort? Is het zonder je fancontroller dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik denk dat hij Vista draait. Daar is de 'slaapstand' een soort standby geworden zoals we die in XP hadden/hebben.

Gebruik zelf XP en daarin werkt de slaapstand prima. Of ie in vista in die veredelde standby mode blijft zitten kan ik niet testen, maar dat stond ook niet in de post daarover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Oh, ja... "Slaapstand" in Vista is inderdaad de standby zoals we hem vroeger kende. De oude slaapstand heet nu "Sluimerstand"... geloof ik. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 10-08-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Nu online
B-Buster schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:24:
Heb je niet ook de mogelijkheid die plastic clips achterwege te laten en hem gewoon vast te schroeven? Zo heb ik dat in mijn Coolermaster Stacker 832 behuizing in ieder geval wel gedaan: gewoon die plastic dingen weggehaald en schroeven maar.
Nope, ik kan geen schroeven monteren.

Jammer dat het kastje niet full size is. Hij zal met alleen 2 pennetjes wel niet goed vast blijven zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bull op 10-08-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb woensdag ook een Zalman ZM-MFC2 gehaald. De rails in mijn Antec P182 kast zitten op een vergelijkbare manier vast, en dat blijft echt wel zitten hoor. :) Zit ook goed stevig, en recht, het frontje kan niet verdraaien door de dingen er boven en er onder...

Het enige is... dat de railtjes wel kunnen gaan draaien, 1 van de rails was achteraan omhoog gekomen en buiten zn 'gootje' terecht gekomen. Toen moest ik wat meer kracht zetten om hem weer eruit te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Nu online
Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:55:
Ik heb woensdag ook een Zalman ZM-MFC2 gehaald. De rails in mijn Antec P182 kast zitten op een vergelijkbare manier vast, en dat blijft echt wel zitten hoor. :) Zit ook goed stevig, en recht, het frontje kan niet verdraaien door de dingen er boven en er onder...
Hmm, daar heb je gelijk in.

Toch maar eens overwegen om hem wel te kopen. Kunnen me Zalman Fanmate 2 controllers wel van men kast af worden gehaald. Er is verder ook weinig keus in fan controllers. Diegene die er zijn vind ik niet mooi of niet handig in gebruik.

Ik vind het zo jammer dat het display van de zij- of bovenkant af zo slecht is af te lezen....

[ Voor 6% gewijzigd door Bull op 11-08-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Jammer dat je niet kan schroeven, dat is dan wel lastig. Misschien wat gaatjes boren, we zitten tenslotte niet voor neits op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:39:
[...]

In S3 standby hoort de PC in principe vrijwel helemaal uit te gaan, alleen op het RAM blijft nog stroom staan. Ik zie niet in waarom dit niet zo hoort? Is het zonder je fancontroller dan anders?
klopt. Ik weet hoe S3 werkt, ik gebruik het al langer. Zal het nogmaals uitleggen:

zoals het hoort:

> slaapstaan aan (pc gaat in slaapstand) ## wake up (toets of muis aanraken) Xp ontwaakt.

zoals het niet hoort:

> slaapstand aan (pc gaat in slaapstand) > pc gaat direct daarna uit! (pc reageert even, daarna volledig uit) ## pc aanzetten (kan alleen met powerknop) > bios-post > wake up , Xp ontwaakt.

Stap 2 en 3 uit het laatste voorbeeld horen niet. dit gebeurt nml. niet als ik de zalman stroomverdeler ertussen uit haal!

Het werkt dus anders (beter) als de Zalman stroomverbruik-meter er niet tussen zit. Ik gebruik XP, en mijn voeding is een Corsair 620.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 11-08-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Madrox schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:33:

zoals het niet hoort:

> slaapstand aan (pc gaat in slaapstand) > pc gaat direct daarna uit! (pc reageert even, daarna volledig uit) ## pc aanzetten (kan alleen met powerknop) > bios-post > wake up , Xp ontwaakt.

Stap 2 en 3 uit het laatste voorbeeld horen niet. dit gebeurt nml. niet als ik de zalman stroomverdeler ertussen uit haal!
Hoe jij het beschrijft, zo heeft de slaapstand altijd bij mij gewerkt? :? In het engels heb je Stand-By en Hibernate, dit zijn totaal verschillende dingen. Ik geloof wel dat je dat begrijpt, maar wat jij beschrijft is gewoon de normale Hibernate zoals ik deze een tijd geleden vaker gebruikte...

(Nu niet meer aangezien mijn Aerogate II geen fanspeeds kan onthouden, en daarom heb ik dus maar de FMC2 gekocht (maar nog niet aangesloten) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sven93 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:52:
Ik heb een ZM-MFC1 tussen mijn 2 drive bay's zitten van mijn 900.
Daar heb ik de 2 voorste fans en de zij fan op zitten.
Stekkertjes van de front fans afgehaald en op de 12/5 volt switch.
De 20CM draai full en de achterkant op mid werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Nu online
Hmm, ik twijfel nog steeds of ik em nu wel of niet zal kopen.
Als ie nu niet past heb ik er niks aan totdat ik een andere kast heb of gaten in men huidige kast boor, wat ik niet wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wat voor kast heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Nu online
De Thermaltake Aquila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

DJMurtz schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:00:
[...]

Hoe jij het beschrijft, zo heeft de slaapstand altijd bij mij gewerkt? :? In het engels heb je Stand-By en Hibernate, dit zijn totaal verschillende dingen. Ik geloof wel dat je dat begrijpt, maar wat jij beschrijft is gewoon de normale Hibernate zoals ik deze een tijd geleden vaker gebruikte...

(Nu niet meer aangezien mijn Aerogate II geen fanspeeds kan onthouden, en daarom heb ik dus maar de FMC2 gekocht (maar nog niet aangesloten) :>
Hmm.., dan lijkt me dat je al die tijd met een brakke slaapstand hebt gedraait. Stand-by boeit me niet zo, dat levert maar weinig stroombesparing op plus dat als ik weg ga/ben, mijn pc gerust direct in hibernate (=diepste slaapstand) mag gaan. Dit werkt dus niet goed meer zodra ik de zalman ertussen zet, helaas heeft dat ding voor mij dan geen nut meer; ik wilde stroomverbruik meten en zien hoeveel stroom ik kan besparen. Nu heb ik dat gezien, maar om de stroombesparing eefectief te laten zien, moet ik de zalman loskoppelen.

Gebruik nu rightmark cpuclock utility, waarmee het voltage van de cpu verlaagt tot 0.8 volt wanneer de CPU niet veel te doen heeft, en snel schakelt naar fullspeed wanneer ik een spel draai. Het werkt beter dan cool&quiet. In combinatie met hibernate, zuiniger kan ik het niet maken :-)

ps: stand-by + hibernate kan wel, maar niet direct achter elkaar (binnen 1 minuut). Is ook onzinnig. Wel kan je eerst in standby gaan en dan bijv. 10 minuten later in slaapstand. Waarom je dit zou willen weet ik echter niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 12-08-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een raar probleem, ik heb zojuist deze Fancontroller aangeschaft.

Maar volgens mij is die gewoon dood, Ik zie niks op het beeld verschijnen hij licht half op.

en hij blijft maar piepen, even is niet erg maar hij piept gewoon constant. fans draaien wel kan ze niet aansturen. hij word ook erg warm

Wat denken jullie kapot ?
Alles is op de juiste manier aangesloten

Edit: Ik zie net dat de chip is verbrand, of iig zwart geworden.. Fijn kapotten producten ontvagen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 19:35 ]

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hmm, ik heb de Noctua-1200 fans aangeschaft en deze op mijn nieuwe ZM-MFC2 aangesloten. Ik krijg de fans met geen mogelijkheid onder de 1000RPM terwijl ze toch écht 800 aan kunnen :( Deze dingen maken mij écht teveel lawaai op 1000RPM en als ik ook maar íets lager ga dan 1000RPM dan gaat de zalman ze weer even opspinnen, terug naar 900 en weer terug naar max. Extreem iritant. Ligt dit nu aan de Zalman (die volgens de specificaties niet onder de 1000RPM gaat, maar topics op het internet ontkennen dit) of zal ik dan toch maar de Noctua-800 fans moeten gaan aanschaffen?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik denk dat het bij jou gewoon niet wil. Ik heb zelf de 800rpm versie en vraag me serieus af hoe jij ze kan horen op 1000 RPM. Mss is dat verschil vrij groot maar ik hoor die van mij echt niet. Mijn oren zijn absoluut niet slecht oid.

Als je die U.L.N.A. er nog tussen zet en vervolgens hem afregelt met je controller, kom je dan ook niet op 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik was zelf ook op zoek naar wat info over deze fan controler. En kwam uit bij deze review pagina vrij uitgebreid en dacht deel het even met jullie http://www.pcper.com/article.php?aid=433

Staat oa ook uitgelegd over lager fans speeds

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
DJMurtz schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:08:
Hmm, ik heb de Noctua-1200 fans aangeschaft en deze op mijn nieuwe ZM-MFC2 aangesloten. Ik krijg de fans met geen mogelijkheid onder de 1000RPM terwijl ze toch écht 800 aan kunnen :( Deze dingen maken mij écht teveel lawaai op 1000RPM en als ik ook maar íets lager ga dan 1000RPM dan gaat de zalman ze weer even opspinnen, terug naar 900 en weer terug naar max. Extreem iritant. Ligt dit nu aan de Zalman (die volgens de specificaties niet onder de 1000RPM gaat, maar topics op het internet ontkennen dit) of zal ik dan toch maar de Noctua-800 fans moeten gaan aanschaffen?
Ik weet niet of het aan de zalman of aan je noctua's ligt. Zelf heb ik een aantal noctua's aangesloten via de begeleverde (u)LNA. Daarmee werd al zeer vlug duidelijk dat bij lage rpm's het signaal feedback signaal dat je info geeft over het toerental, blijkbaar te zwak is om uitgelezen te worden. Dat komt bij mij ongeveer neer op 900 à 950 rpm, en ze blijven zelf bij nog lagere rpm vlot draaien. Dus ik vermoed dat aangezien die zalman fancontroller de fans aanstuurt op basis van het rpm signaal, die de noctua's extra stroom levert uit vrees dat die zouden stil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Kan iemand de fan's afzetten ?

Bij gaan de fans niet uit ze blijven draaien.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Pagina: 1