Toon posts:

Computer gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik post hier omdat ik met een probleem zit: mijn computer gaat niet meer aan/start niet meer op.
Ik zal het wat uitgebreider proberen te beschrijven:
Als ik op de aan-knop van mijn computer druk gaat het computer lampje niet branden, niks. Wel branden de lampjes van de dvd-drives even en de floppy drive. wel gaat de fan op een grote snelheid draaien en die blijft ook draaien. Voorderest start hij helemaal niet verder. Ik heb hem nu al een uur zo aan laten staan, in de hoop dat hij vanzelf verder sprong, maar er gebeurt niks. Er komt ook niks op het beeldscherm. De uitknop werkt trouwens ook niet meer.

Ik heb al geprobeerd of het aan mijn beeldscherm lag, maar op een ander beeldscherm was het precies hetzelfde probleem. Ook heb ik de kabels e.d gecontroleerd, maar nogsteeds werkte het niet.

Gisternacht deed hij het nog gewoon, maar vannochtend toen ik hem wilde opstarten deed hij het opeens niet meer. Ik heb gisternacht niks aan de hardware veranderd ofzo, dus ik heb geen idee waar het aan ligt. Hiervoor werkte alles prima.

Wel heb ik gemerkt dat sinds een week ofzo hij bij het opstarten wat langer in het eerste scherm bleef hangen dat je te zien kreeg bij het opstarten (het grijze packard bell scherm).

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen of waar het aan ligt?

Het is een Packard Bell computer trouwens. Een imedia studio model met 3ghz en 512mb ram.

Alvast bedankt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgelezen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al doorgelezen, ik kan daar niks vinden wat mijn probleem kan oplossen.

Wat ik al geprobeerd heb? alles wat in mijn begin post staat.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Controleer het moederbord eens op lekkende of opengebarste condensatoren.
Als die niet te zien zijn, en je hebt de beschikking over een multimeter, meet dan de 12V en de 5V van je voeding eens na. Misschien is je voeding wel gewoon wat brakjes gegaan.

Het blijft grappig trouwens, die standaard geschokte regeltjes van:
Gisteren deed hij het nog. Computers/voedingen/moederborden gaan meestal, net als bijv. lampen, meestal kapot bij het aanzetten.

Edit: Het feit dat hij er steeds langer over deed om op te starten doet mijn vermoeden erg uitgaan naar een of meer defecte condensatoren, klinkt alsof hij niet genoeg vermogen meer kan genereren om de boel door te laten starten...

[ Voor 20% gewijzigd door Brede P op 06-05-2007 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben niet zo thuis met alle hardware dingen van pc's enzo. Hoe ziet zo een condensator eruit? :$

En als het echt is wat jij denkt, dat ze dus defect zijn, wat moet ik dan allemaal nieuw kopen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als het de condensatoren zijn, ziet het er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734326.jpg

Dit staat trouwens allemaal wel beschreven in de hierboven al eerder genoemde FAQ hoor...

Edit:
Als ze inderdaad defect zijn, kan je als je handig bent met de soldeerbout, proberen deze condensatoren te vervangen. Als je er niet handig mee bent, heb je een nieuw moederbord nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Brede P op 06-05-2007 12:13 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik ga het echter niet verplaatsen. Met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je prima uit de voeten. Probeer ook de GoT Search even om informatie omtrent jouw probleem op te sporen.

Heb je na het troubleshooten alsnog vragen dan kun je een topic openen in het juiste subforum. Dat is het subforum welke over de hardware gaat die bij jou problemen veroorzaakt. Vergeet echter niet eerst even de FAQ / Policy aldaar door te nemen. Daar staat vaak interessante informatie in over zowel de hardware als het openen van topics. Dat laatste is ook van belang zodat vragen 'wat zijn de specificaties van de PC?' uitblijven :).
Sorry, ik ben niet zo thuis met alle hardware dingen van pc's enzo. Hoe ziet zo een condensator eruit? :$
Je hebt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dus niet doorgelezen. Tevens bestaat voor dit soort simpele vraagjes ook Google. We zien op GoT namelijk liever dat iemand eerst zélf even zoekt alvorens een topic te openen of een vraag te stellen in een bestaand topic ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.