[MCE 2005] Hibernate-functie mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 16:31
Ik lees in hele oude topics gevonden middels de search dat mensen hybernate ipv de standby optie gebruiken om de MCE machiene niet onnodig energie te laten slurpen.

Nu vraag ik mij af, bij standby blijft de pc half aan, fans draaien e.d. maar bij hybernate staat de pc voor mijn ideel geheel uit. (hoe) Springt deze dan toch vanzelf aan als er een geprogrammeerde opname dient te starten ??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet .. tijnzij de je de bios kan trgeren om om een bepaald tijdstip wakker te worden

Iperf

• daanNL
Nee dat is geen optie. Al zou dat mogelijk zijn, is het nog zo dat de opname tijden dagelijks/wekelijks verschillen natuurlijk.

Ik begrijp dat ik het hybernate gebeuren verkeerd begrepen heb en de standby-optie het dichtst in de buurt komt van wat ik wil ?
Met andere woorden, dan springt de pc wel automatisch uit standby om aan het opnemen te gaan ?

(ben nu niet thuis, dus kan het niet proberen)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.microsoft.com/...getstarted/hibernate.mspx
The Hibernate function in Windows XP Professional can make the batteries in your laptop computer last longer.

Windows XP supports the industry standard power management technology known as the Advanced Configuration and Power Interface (ACPI), which enables the operating system to control power to your computer and peripheral devices. The power management features in Windows XP include Hibernate and Standby. Hibernate saves an image of your desktop with all open files and documents, and then it powers down your computer. When you turn on power, your files and documents are open on your desktop exactly as you left them. Standby reduces the power consumption of your computer by cutting power to hardware components you are not using. Standby can cut power to peripheral devices, your monitor, even your hard drive, but maintains power to your computer's memory so you don't lose your work.

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MCE 2005 wordt hier gewoon 'wakker' om de EPG info op te halen.

Sterker nog, hij springt hier om 7.00 uur aan, en gaat om 7.15 ook weer terug naar hibernate :P
Doorgaans staat het ding toch aan bij scheduled recordings, maar wellicht dat er wat in de MCE specifieke topics meer info is te vinden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• daanNL
alt-92 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:00:
MCE 2005 wordt hier gewoon 'wakker' om de EPG info op te halen.

Sterker nog, hij springt hier om 7.00 uur aan, en gaat om 7.15 ook weer terug naar hibernate :P
Doorgaans staat het ding toch aan bij scheduled recordings, maar wellicht dat er wat in de MCE specifieke topics meer info is te vinden?
Je bedoeld wakker worden vanuit een status waarbij de pc helemaal uit is ? (hybernate)

Ik ga vanavond als ik meer tijd heb zeker nog even wat MCE topics doorneuzen :)

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-03 16:47

Aapje

Opel-beun
Misschien kijken naar de verschillende Standby versies?

Standby S1 laat de fans aan.
Standby S3 laat alleen spanning op de onderdelen staan die nodig zijn?

Hibernate is ook een optie, alleen moet je bios wel ondersteunen dat ie wakker word zoals fish zegt.
Windows staat bij hibernate namelijk gewoon uitgeschakeld, je pc kan je dan gewoon uit 't stopcontact halen want alles is dan op de HD opgeslagen(alles wat in 't geheugen staat. Zodra PC weer aangezet word, word dit hersteld. En gaat windows z'n gangetje weer net als bij standby).

Verschil tussen hibernate en standby is dus heel simpel, standby laat alles gewoon aan en zorgt dat 't geheugen niets verliest, terwijl hibernate alles op de HD opslaat.

• daanNL
BaBoOn schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:32:
Misschien kijken naar de verschillende Standby versies?

Standby S1 laat de fans aan.
Standby S3 laat alleen spanning op de onderdelen staan die nodig zijn?

Hibernate is ook een optie, alleen moet je bios wel ondersteunen dat ie wakker word zoals fish zegt.
Windows staat bij hibernate namelijk gewoon uitgeschakeld, je pc kan je dan gewoon uit 't stopcontact halen want alles is dan op de HD opgeslagen(alles wat in 't geheugen staat. Zodra PC weer aangezet word, word dit hersteld. En gaat windows z'n gangetje weer net als bij standby).

Verschil tussen hibernate en standby is dus heel simpel, standby laat alles gewoon aan en zorgt dat 't geheugen niets verliest, terwijl hibernate alles op de HD opslaat.
Sorry, maar ik snap het nogsteeds niet :? Als ik voor hybernate kies, gaat de pc helemaal uit (dat wil zeggen alle hardware en fans). Ik verwacht dus dat de pc niet spontaan aan zal springen om op te nemen omdat als alles uit staat er geen signaal/trigger komt van "ey wakker worden, opnemen!"

Standby S3 lijkt dus de beste optie ? Correct me if i'm wrong...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
mijn XP MCE doos komt netjes terug uit Hibernate.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.dennisbabkin.com/php/download.php?what=WOSB
Special features:
Can restore almost every Windows operating system from a Stand-by mode (and some from hibernation) that has Advanced Power Management (APM) enabled (Check Control Panel -> Power Options), and a hardware timer support;
Can run a file at a predetermined time after a wake-up, or simply during normal operation;
Can send system back to Stand-by mode (hibernate it or shut down) after a certain time interval (provided your hardware supports it);
Can detect if Stand-by mode (or hibernation) is supported by your system;
Can turn the monitor on and hold off screen saver during the waiting time;
Can send system into Stand-by mode or hibernate it with more options than available through Operating System;
Can be incorporated into in-car (entertainment) PC system to speed up booting time & save battery [more here];
Can be run from the Windows Command Line without user interaction;
Has free source code file download that enables you to modify this concept according to your needs;
New C++/MFC programmers can learn how to create Windows XP compatible dialog-based MFC applications, how to operate dialog window controls, how to run events on timer and Windows threads and synchronization model, how to subclass dialog controls for your specific needs (and to create HTML link in your dialog box in particular), how to enable your application to start from the Windows Command Line and how to run it from the system tray (area next to the Windows system clock in the lower right corner), and much more.

[ Voor 93% gewijzigd door Fish op 06-05-2007 18:14 ]

Iperf

• daanNL
Zo, heb even zitten kloten en het werkt :D thanks voor alle info !
Pagina: 1