Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Kan mappen niet verwijderen uit Windows Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 3.893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister voor het eerst eens even gekeken naar Windows Media Center. Heel leuk programma en wil het graag vaker gaan gebruiken, maar ik heb 1 groot probleem:

Bij het instellen heb ik als te scannen folder even voor het gemak de hele muziekfolder op mijn computer gekozen. Nu is dat achteraf gezien niet zo slim. In die map staan namelijk ook kerstmuziek, hardstyle en skihut. Deze nummers wil ik niet bij de library hebben.

Helaas kan ik geen enkele mogelijkheid vinden om deze folders uit Windows Media Center te verwijderen. Ik heb al een reset van Windows Media Center geprobeerd, en hoewel WMC dan waarschuwt dat alle instellingen verloren gaan, blijven de mappen mooi staan.
Ik kan wel instellen dat de folders niet meer 'gewatched' moeten blijven, maar daar heb ik niets aan. Ik wil die mappen gewoon echt niet meer in mijn WMC hebben.

Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien denk ik te simpel hoor :)
Waarom haal je die andere files/folders dan ook niet uit je standaard Muziek folder?

Verder: over welke MCE versie hebben we het, 2005 of Vista?
Dan kunnen we die nog in je titel prutsen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:10:
Misschien denk ik te simpel hoor :)
Waarom haal je die andere files/folders dan ook niet uit je standaard Muziek folder?

Verder: over welke MCE versie hebben we het, 2005 of Vista?
Dan kunnen we die nog in je titel prutsen :)
Sorry, Vista.

Ik heb mijn muziek op een aparte partitie staan. Daarin 4 mappen: Skihut (jaja, ik weet het :P ), hardstyle, kerst en mp3z.

Ik heb dus de hele partitie gekozen, terwijl ik alleen mp3z wil hebben. Ik krijg dit helaas niet meer ongedaan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die staan bij mijn weten gewoon in de registry opgeslagen, dus dat zou je moeten kunnen vinden :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem!

In Windows Vista MCE heb ik een harddisk als map toegevoegd, maar deze kan dus nu niet meer weg, hij kom dus niet in de lijst 'mediabibliotheek instellen' te staan op hem af te vinken...

Ik heb al in het register gezocht maar kan geen duidelijke verwijzingen vinden daarvoor (in het register staat wel 'Media Folders' en daarin 'Pictures' en 'Video' maar die zijn gewoon leeg)

Is hier nou geen simpele oplossing voor ?

Roland

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem.

Ik weet wel dat je onder 'Taken' kan kiezen voor 'Instellingen' en dan 'Media Bilbiotheek' en vervolgens kan kiezen voor 'Map niet meer controleren'. Dan controleert ie een bepaalde map niet meer en laat het niet meer zien bij Media Center op de computer, echter nog wel op de Xbox360 (extender). Ik krijg het op de xbox met geen mogelijkheid weg.

Verwijderd

kan je de media center setup niet gewoon eventjes opnieuw draaien, zit in het menu (nadat je de skihut en kerstmuziek hebt weggegooid natuurlijk)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:55

sus

is druk :+

Ga naar muziek, druk op de ' i ' knop van je remote (of rechtsklik met je muis), kies muziek toevoegen. In de wizzard die je nu krijgt, kan je aangeven welke mappen je wil toevoegen, maar je kan ook aangeven welke mappen je wilt verwijderen. Deze worden niet daadwerkelijk van je HD gegooid, maar alleen uit WMC

Dit alles is dan wel op XP-MCE, maar het zal onder Vista niet veel anders zijn...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij is je media library in MCE hetzelfde als in media player. Kun je hem via mediaplayer niet weggooien?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:55

sus

is druk :+

Wat verder kijkend dan mijn neus lang is, kom ik er achter dat wat ik hierboven zeg niet werkt... Maar ik heb nu wel een oplossing, echter is dat wel weer voor winXP.

Ga naar C:\Documents and Settings\<user_name>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player

Gooi daar alles weg. Er is nu geen muziek-bibliotheek meer, en ook geen afspeellijsten. Zowel in MP als MCE zijn ze dan weg, en kan je opnieuw muziek toevoegen.

Ik heb het net zelf gedaan en het werkt.

Verwijderd

sus schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:52:
Wat verder kijkend dan mijn neus lang is, kom ik er achter dat wat ik hierboven zeg niet werkt... Maar ik heb nu wel een oplossing, echter is dat wel weer voor winXP.

Ga naar C:\Documents and Settings\<user_name>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player

Gooi daar alles weg. Er is nu geen muziek-bibliotheek meer, en ook geen afspeellijsten. Zowel in MP als MCE zijn ze dan weg, en kan je opnieuw muziek toevoegen.

Je kunt ze ook gewoon gelijk uit je wmp playlist gooien dan zijn ze hier tenminste ook verwijderd uit mce.

Verwijderd

sus schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:52:

Dit werkt :) alleen in Vista is het pad C:\Users\<user_name>\AppData\Local\Microsoft\Media Player
Daar alles weg gegooid en het is in MCE nu ook weg. Bedankt!

Verwijderd

Beste mensen,

nu ging deze topic over het verwijderen van mappen uit media center.

Enkel is er specifiek ingegaan op mappen met muziek die je kunt verwijderen door aangegeven oplossing, deze werkt inderdaad.

Maar ik heb dit probleem ook nog voor mijn foto's die onder afbeeldingen staan. Deze staan niet in de Microsoft map weergegeven. Enig idee hoe ik deze uit media center krijg? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik mijn mappen met fotos ga verwijderen of verplaatsen.

Thanks.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CAP-Team schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:00:
Volgens mij is je media library in MCE hetzelfde als in media player. Kun je hem via mediaplayer niet weggooien?
^^

Zou moeten werken.

Pagina: 1