[Perl/AppleScript/PHP] Interface naar server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 20:01

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik wil een applicatie maken met AppleScript om taken te schedulen. Alleen hoe kan ik een file van de server opvragen? Het php deel is peanuts, het schedulen met AppleScript ook, maar hoe kan ik de file van de server opvragen?

Probleem is dat het lastig is goede keywords in google te gebruiken, zoiets van:
http://www.google.nl/sear...le+perl&btnG=Zoeken&meta=

En dan krijg ik allemaal server-side meuk. En dat is het jammere, het script draait op de client.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je draait AppleScript op je client en PHP op je server begrijp ik uit je omschrijving. Waar komt Perl in je verhaal voor? Dat zie ik niet terugkomen.
En wat wil je nu precies gaan opvragen? Puur een bestand dat je clientside nodig hebt? Ik ken AppleScript nauwelijks maar met MacOS 10 heb je ook de mogelijkheid op wat unix tools te kunnen gebruiken, misschien dat je daar wat mee kunt (tip: wget bijvoorbeeld).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 20:01

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Creepy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:37:
Je draait AppleScript op je client en PHP op je server begrijp ik uit je omschrijving. Waar komt Perl in je verhaal voor? Dat zie ik niet terugkomen.
En wat wil je nu precies gaan opvragen? Puur een bestand dat je clientside nodig hebt? Ik ken AppleScript nauwelijks maar met MacOS 10 heb je ook de mogelijkheid op wat unix tools te kunnen gebruiken, misschien dat je daar wat mee kunt (tip: wget bijvoorbeeld).
Ik verwacht perl of python nodig te hebben om het voor elkaar te kunnen krijgen. Wget is natuurlijk wel een oplossing, maar als ik het wil parsen is het dan niet handiger om gewoon dat in perl/python te doen?

Het idee is: ik wil vanuit twee kanalen op gezette tijden opnemen. Dit doe ik met Audio Hijack. Alleen ik bepaald niet wanneer, dat bepaald iemand extern door op de webserver een datum/tijd in te voeren. De opgenomen files worden daarna naar de server gestuurd.

Wget werkt idd perfect, beter dan het met perl op te lossen en ik zorg gewoon dat de server het juiste formaat bestand stuurt, ik moet alleen nog even zien dat ik ook een post kan doen, maar dat kan AppleScript hopelijk zelf, en de gedownloade file parsen maar dat moet ook wel lukken. Handig idd dat OS X op unix gebaseerd is.

[ Voor 14% gewijzigd door jopiek op 06-05-2007 11:34 ]

Cogito Ergo Credo