Coaxiale Digitale Audiokabel Splitter?

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Ik heb hier een JVC XV-N30BK dvd-speler staan. Deze beschikt over één coaxiale digitale uitgang en nog wat tulipuitgangen en natuurlijk een scart. Nu heb ik via de coaxiale uitgang een coaxiale digitale kabel naar mijn Sony receiver lopen.

Nu heeft mijn tv (Philips 32PF9641) echter ook een coaxiale digitale ingang. Nu zit er wel degelijk verschil in het geluid wanneer ik dit afspeel via deze ingang of via de normale analoge (met tulipstekkertjes en scart) ingang.

Nu was mijn vraag of er soms een splitter bestaat voor een coaxiale digitale kabel. Dit zodat ik zowel mijn receiver als tv op mijn dvd aan kan sluiten. Dan kan ik genieten van goed (of iig beter geluid) als ik niet via mijn receiver geluid afspeel. En ik houd ook de aansluiting met mijn receiver.

Ik zou eventueel elke keer als ik via de receiver af wil spelen de kabel kunnen verwisselen, maar dit is nogal een hoop gedoe aangezien coaxiale digitale kabels nogal goed vast zitten.

Dus nogmaals:
Is er soms een coaxiale digitale kabel die van één male aansluiting naar twee male aansluitingen splitst. Of is er een splitter voor dit soort kabels te vinden (in de vorm van één keer male (voor in de dvd-speler) naar twee keer female(één voor in de tv en één voor in de receiver)).

Ik hoop dat de situatie die ik geschetst heb een beetje duidelijk is, want ik kan me voorstellen dat het nogal moeilijk in te beelden is alleen aan de hand van wat tekst.

Ik heb zelf al het hele internet afgezocht en ook de lokale audiowinkels, maar niets gevonden. Splitters voor tulip-stekkers en mini-jack zijn er in alle soorten en maten, maar geen splitters voor een coaxiale digitale audiokabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

SPDIF is one-way en kan je gewoon splitten, zolang je het maar niet te vaak doet.

Je kan dus zoiets gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/5xo5kip.jpg

of zo met een piggyback:
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/53sj76p.jpg

Kosten: 1 a 2 euro.

This can no longer be ignored.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Erik Jan schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:13:
SPDIF is one-way en kan je gewoon splitten, zolang je het maar niet te vaak doet.

Je kan dus zoiets gebruiken:
[afbeelding]
Kosten: 1 a 2 euro.
Dit zal wel heel noob overkomen, maar dan toch maar: is dat gewoon een zelfde splitter als die je voor tulpstekkers gebruikt? :?
Want die ken ik wel, wist alleen niet dat je die ook dus kon gebruiken voor digitale coax kabels...

Enne dus slechts één keer splitten direct van de bron af zal geen drastische gevolgen hebben voor de geluidskwaliteit?

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 06-05-2007 02:24 . Reden: Type-o ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

FeaR1986 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:18:
Dit zal wel heel noob overkomen, maar dan toch maar: is dat gewoon een zelfde splitter als die je voor tulpstekkers gebruikt? :?
Want die ken ik wel, wist alleen niet dat je die ook dus kon gebruiken voor digitale coax kabels...
Inderdaad, dat is namelijk precies dezelfde stekker. Tulp, RCA, cinch, of welke naam je er ook aan geeft :)
Enne dus slechts één keer splitten direct van de bron af zal geen drastische gevolgen hebben voor de geluidskwaliteit?
Sterker nog, het zal helemaal geen gevolgen hebben.

This can no longer be ignored.