Schermresolutie veranderingen

Pagina: 1
Acties:

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Hoi allemaal,

nieuw bij GoT of eig. nieuw bij Tweakers. Sinds paar dagen nu, maar laat ik nu maar effe beginnen.

Ik heb dus een resolutie probleempje. Dat 'bijna' ieere keer dat ik mijn computer opnieuw opstart mijn resolutie weer terug verandert naar zijn oude instellingen.
Ik heb dus een aantal maanden op 1024x768 gezeten, en be novergestapt naar 1152x864 omdat dat gewoon stukken fijner is met alle schermen enzo. Nu is het dus zo dat als ik mijn computer uitzet en de dag erna weer aanzet de resolutie gewoon ineens weer terug staat op 1024, in plaats van de 1152 waar ik hem op heb gezet. Toc his het zo dat ik he mmisschien uitzet en dan 2 dagen later verandert de resolutie pas weer terug naar 1024, dus het varieert steeds weer, maar over het algemeen is het de volgende dag alweer. Ik heb gegoogled, ik heb op GoT gezocht, heb niet veel relevants gevonden, tenzij ik niet diep genoeg heb gezocht.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
1) Drivers updaten.
- Wat zou ik nog meer kunnen doen .. Weet ik niet, dus is dat het enigste wat ik heb gedaan. :P

Wat misschien van pas komt:
Ik heb een Philips 107S Monitor, nVidia 6600GT 256mb PCI-Xpress kaart, Windows XP Professional SP2. Een AMD Athlon Venice 3200+ Processor.

Hopelijk zit ik hier op het goede forum, want met al die sub forums zou ik niet meer weten waar ik het zou moeten posten, dus hoop maar dat dit dicht genoeg in de buurt is.

Ghizzy

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 13:54
En wat gebeurt er als je hem op 1280*1024 zet? Is toch een iets meer gangbare resolutie ;)

• Ghizmo
Ik heb hem nu op 1280*1024 staan, maar ik vind dit echt geen fijne resolutie. Moet zo'n beetje bij alles mijn ogen pieren om het goed te kunnen lezen. En dus zet ik hem weer terug op 1152*864.
Het ZOu niet uit moeten maken of e resolutie *gangbaar* is, als de monitor het accepteert dan moet het ook gewoon zo blijven staan en niet ineens uit zichzelf terug veranderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Ghizmo op 06-05-2007 10:14 ]

Verwijderd

lol check dit dan bijna een vertaling: http://techrepublic.com.c...adID=177064&tag=rbxccnbd1

incl dezelfde monitor :P, staat alleen geen oplossing helaas. mja iets over een nieuw profiel proberen. Als we het toch over profielen/useraccounts hebben hoeveel heb je er momenteel, gebruik je wel steeds dezelfde?

Klinkt misschien nutteloos maar wat ik zou doen is bij de resolutie van Windows zelf kijken in en instellen zoals je het hebben wilt (eerst naar een resolutie die je niet wilt hebben en op toepassen drukken en Windows vertellen dat je die resolutie wilt behouden en vervolgens de gewenste resolutie kiezen, toepassen en behouden) EN die van bij de videokaart eigenschappen, daar ook dezelfde gewenste settings instellen.
Dan de vensters sluiten met ok button(s) (dus niet de kruisjes en eventueel eerst toepassen gebruiken) en dan Windows restarten. Na restart nogmaals alle settings checken en dan weer de vensters sluiten met ok button en dan nog een keer restarten (ook als alles goed staat ingesteld). En dan weer even aankijken hoe het verloopt.

• Ghizmo
Ik heb ff bij je link gelezen, njah dat is allemaal niet van toepassing :P

Ik gebruik maar 1 account, ik gebruik ook geen hardwareprofielen want dat is gewoonweg overbodig.

Ik zal dat van jou eens proberen, maar bedoel je met Windows-instellingen toevallig: RMB op Desktop en dan Eigenschappen > Beeldscherminstellingen of zoiets en dan daar de resolutie veranderen?

Want ik verander wel steeds mijn resolutie terug naar datgeen wat ik wil via de nVidia Utility die bij de kaart hoort.

Verwijderd

Ghizmo schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:51:
t van jou eens proberen, maar bedoel je met Windows-instellingen toevallig: RMB op Desktop en dan Eigenschappen > Beeldscherminstellingen of zoiets en dan daar de resolutie veranderen?
Ja, gewoon windows het werk laten doen dus ;) wat gebeurt er dan?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

JNolten schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:34:
En wat gebeurt er als je hem op 1280*1024 zet? Is toch een iets meer gangbare resolutie ;)
Wel voor 5:4 TFTs ja, op een CRT van 4:3 wil je geen 1280x1024 draaien of je moet van ovale cirkels houden. Pak dan een echte 4:3 resolutie zoals 1280x960.

1152x864 heb ik zelf ook tijden gedraaid op een 17" Philips monitor, en ik doe het nog steeds wel eens. Kan het zijn dat je monitor bij elke reboot als het ware 'vergeten' wordt en Windows terugvalt op een Plug&Play Monitor of een Standaardbeeldscherm?
Probeer eerst de resolutie in te stellen op de eerder genoemde 'Windows-manier'.
Het model instellen op een Plug&Play monitor kan soms wel eens dergelijke problemen oplossen als de driver van Philips het elke reboot laat afweten.
En verder kan het geen kwaad om recente drivers voor je videokaart te installeren inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 07-05-2007 12:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ghizmo
Jullie horen het wel na een paar dagen als er nog geen verandering is (in de goede zin), en als er wel verandering is, dan zul je vast en zeker ook wel horen :P

Oh en cybersteef > Ikzou niet weten waarom mijn windows terugvalt op een plug&play monitor, deze monitor (de Philips die ik heb dus) is de enigste die ooit aangesloten is geweest op mijn computer. Geen TV of iets anders ofso, alleen die ik nu heb.

En laatste drivers zijn al geïnstalleerd, dus dat kan niet meer.

[ Voor 49% gewijzigd door Ghizmo op 07-05-2007 19:39 ]

• Ghizmo
Nou het gebeurde dus weer, ik had windows instellingen + driver instellingen op gewenste res gezet. Na de eerst volgende 8uur dat de comp uit stond, resette hij de resolutie weer terug naar 1024.
Tot nog toe is het ook alleen gebeurd overnacht wanneer hij uitstaat en ik aan het slapen ben. Als ik hem overdag zo even aan en uit zet gebeurt het wel niet. Maar ja, de mijne gaat dan ook maar weinig uit.
Pagina: 1