iTunes bestanden probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 09:22
Hallo,

Ik zit met een vrij irritant probleem met itunes...

Ik gebruik een eigen indeling voor mijn bestanden bv:

MP3 - Placebo - Once more with feeling - mp"s...

Sinds ik een NAS gebruik om al mijn MP3s te delen over netwerk heeft iTunes mijn hele indeling en mappen volledig door elkaar gehaald.

nu heb je bv 3 mappen met bv:
Placebo
placebo
placebO

soms met mappen waar enkel een M3u besdtandje inzit en de rest dan in andere mappen...

Is er een manier op dit gemakkelijk terug te zetten,
meer dan 3000 mappen en 43000 nummer gaan doorbladeren en terug copy pasten is vrij moeilijk :-( om niet te zeggen onmogelijk...

Het rare is dat itunes dit nooit heeft gedaan... enkels sinds ik mijn NAS heb dat deze moeilijk doet :(

Nooit echt en fan geweest van iTunes maar dit slaat toch gewoon alles dat ze gewoon mappen aanmaken verwijderen en verplaatsen op mijn NAS???

kan er iemand helpen?
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
iTunes > Settings > Advanced:

Check even of het vinkje aanstaat bij "Keep iTunes Music folder organized", of de Nederlandse vertaling ervan. Voor zover ik weet verzint iTunes zelfs de mappen op basis van de tags wanneer je dat vinkje aan hebt staan. Misschien dat die perongeluk aangevinkt is een keer?

Edit: en ik heb geen idee hoe je 't terugzet :) Zelfde probleem gehad, gelukkig had ik een backup dus heb alles gewoon teruggezet en dat evil vinkje uitgetikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Serenity op 05-05-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Denk niet dat dit te herstellen is. Het is inderdaad een setting in iTunes.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Natuurlijk kun je dat terugzetten. Gebruik bv. MediaMonkey om alle id3 tags in te lezen, run een paar correctiescripts voor bv. de hoofdletters (dus zorg dat alleen Placebo voorkomt) en laat MediaMonkey de directoystructuur opnieuw opbouwen aan de hand van de id3-tags.

iTunes doet dit niet zonder jouw toestemming, trouwens.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 09:22
NOOOOOOOOOOOOOOO :D

dat worden stevig wat nachtelijke uurtjes organizen :(

en inderdaad, het evil vinkje stond aan... welke raar is want hij heeft dit nog nooit gedaan.
Misschien bij het importeren van de nieuwe volledige lijst dat hij dan maar aan de slag is gegaan zeker?

ge zeker dat progje eens bekijken, al vrees ik dat ik mijn lijst nooit meer zo krijg als de dag van toen ;)

edit: heb progje bekeken maar dat ik niet voor MAC :p
zal niet lukken dus...

[ Voor 9% gewijzigd door aem kei op 06-05-2007 11:53 . Reden: toevoeging ]