Toon posts:

Overstap XS4all naar Speedlinq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even vraagje:

Ik heb nu een abnoment bij xs4all lite. Op zich ben ik best tevreden maar aangezien meer snelheid + bellen wil ik over stappen naar speedlinq puur omdat stuk goed koper is + meer snelheid.

Heeft iemand beste idee hoe ik dit kan doen. Heb eigenlijk weinig zin om bv een maand zonder internet te zitten.

Ik heb al modem dat geschikt is voor voip de SpeedTouch 716.

Misschien iemand mij nodige ervaringen vertellen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Over Speedlinq is al het nodige te vinden als je de search gebruikt hier.
Overstappen kan, mits je je aansluiting bij XS4ALL al meer dan een jaar hebt, redelijk makkelijk, XS4ALL doet er in ieder geval niet moeilijk over, over het algemeen.
Hoe lang de overstap duurt ligt o.a. aan of je over moet stappen van ADSL via KPN naar BBNED, of dat je een Speedlinq aansluiting neemt die via KPN loopt.
Nummerportatie kan ook worden geregeld.
Dit staat voor zover ik weet ook allemaal redelijk duidelijk op de website van Speedlinq beschreven.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kan de klantenservice van Speedlinq en XS4all je toch zo vertellen?

Eerst opzeggen bij XS4all, aangeven dat je overstapt en de lijn niet gesloopt mag worden, en de aanvraag bij Speedlinq doen. Test de kwaliteit van de ondersteuning op die manier maar eens.

(en die is niet best bij Speedlinq, en schreeuwend duur met 0,70 euro/minuut. Ik zou nooit en te nimmer naar SL overstappen, maar dat is persoonlijk)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Dat je 70cent per minuut voor de helpdesk moet betalen ja iets aan de hoge kant maar daarintegen zijn de andere kosten een stukje lager. En vraag jezelf eens af hoevaak heb je die helpdesk nodig? Ikzelf heb ze 1x nodig gehad en dat was verholpen in 2 min!

De cd handleiding moet je gewoon goed volgen en hooguit dta je bij het wachtwoord fout gaat. Dat had ik. Ik had klaarblijkerlijk zonder in het servicemenu te zijn geweest mijn wachtwoord voor bellen al veranderd. Naja was 2 min werk. Daarna kon ik keurig bellen.

Edit: Gewoon goed afspreken met Xs4all en Speedlinq dan gaat alles gewoon goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 05-05-2007 22:48 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cave_Boy schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:47:
Dat je 70cent per minuut voor de helpdesk moet betalen ja iets aan de hoge kant maar daarintegen zijn de andere kosten een stukje lager. En vraag jezelf eens af hoevaak heb je die helpdesk nodig? Ikzelf heb ze 1x nodig gehad en dat was verholpen in 2 min!
Als alles goed gaat heb je ze nooit nodig. Maar zeker in hun eerste jaar was de service rampzalig en waren ze ook niet per email te bereiken... (geen eigen ervaring, maar genoeg gedupeerde SL users mensen geholpen).

offtopic:
70 eurocent per minuut "iets aan de hoge kant"??? Afpersing zul je bedoelen :X

@TS: lees de grote Speedlinq ervaringen topics eerst eens door, voor je beslist :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 05-05-2007 22:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Tja, dat 70cent per minuut verhaal, die heb ik vaker gehoord.
Reden van die extreem hoge prijzen:
Het product kan hierdoor goedkoper worden, die gasten lopen echt binnen op die 70ct/min.
De wat gevorderde gebruiker kan ze wellicht nooit nodig hebben, je wilt niet weten hoe vaak er mensen aan de telefoon hangen als ze een keer een 404 voor hun neus krijgen o.i.d.
Bedrijven als Sweex zijn hier ook een ster in (50ct/min).

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Loop even naar The Phone House oid, je kan naar hun bellen tegen lokaal tarief en hun verbinden je door met de Sl helpdesk.

Ze bellen volgens mij een 0600 nummer.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Speedlinq aanvragen. Zodra je overbent xs4all opzeggen. Zo zit je zeker niet zonder internet.

PSN: djmurcielago

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
word lastig.. 2 adsl signalen over 1 telefoonlijn,
gewoon contact opnemen met speedlinq en zorgen dat zij de opzegging bij xs4all regelen, da's het makkelijkst voor jou en voor speedlinq.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
L4m0r schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:44:
word lastig.. 2 adsl signalen over 1 telefoonlijn,
gewoon contact opnemen met speedlinq en zorgen dat zij de opzegging bij xs4all regelen, da's het makkelijkst voor jou en voor speedlinq.
Je nieuwe ISP zegt niks voor je op, ze nemen alleen het signaal over.

PSN: djmurcielago

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 19:40

Zenix

BOE!

Murcielago schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:30:
[...]

Je nieuwe ISP zegt niks voor je op, ze nemen alleen het signaal over.
Inderdaad Speedlinq doet dat niet. Demon deed dat wel maar die zijn helaas overgenomen door XS4All.
Gewoon zorgen dat er een weekje tussen oplevering en opzegging zit. Speedlinq neemt de lijn over gewoon dan volgens mij en is er niks aan de hand.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
De nieuwe ISP kan nooit iets opzeggen! Doen ze niet en kunnen ze niet want er is immers geen enkele relatie tussen Speedlinq en XS4all. Alleen jij als klant/consument van XS4all hebt een contract met XS4all en alleen die twee partijen (jij en XS4all) kunnen dat opzeggen, niet Speedlinq of een derde partij.

Wat er in de praktijk wel gebeurt is dat er communicatie is tussen telco's bij zo'n migratie. Die weten dus dat iemand anders de lijn gaat overnemen en communiceert ook naar haar klant de ISP.

Dus stel je bestelt bij Speedlinq een verbinding via het BaByXL netwerk dan communiceert:

Speedlinq met BaByXL
BaByXL met KPN (voor overzetten koperlijn)
BaByXL met KPN-mxstream (melding dat lijn overgenomen wordt en later 2de bericht als het uitgevoerd is).
KPN-mxstream met de bijbehorende ISP (XS4all in dit geval)

Je kan er dus niet echt vanuit gaan dat de laatste ook als opzegging verwerkt wordt bij XS4all en je kan er niet vanuit gaan dat dat bericht netjes wordt verstuurt door KPN-mxstream of XS4all er iets mee doet.

Echter, bij een overstap pas opzeggen als de nieuwe ISP een aansluitdatum heeft ingepland een aan je gecommuniceerd!. Doe je dat eerder kan je de overstap belemmeren en onmogelijk maken zelf omdat je huidige ISP een ophef opdracht (je zegt op immers) op de lijn plaatst.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb toendertijd de overstap van HCCNet naar XS4All toch andersom gedaan. Eerst opgezegd bij HCCNet (en dat ging moeilijk!), aangegeven dat de lijn niet gesloopt mocht worden, en daarna me aangemeld bij XS4all.

Ik had uiteindelijk zelfs een overlap waar beide login/wachtwoorden werkten, maar de snelheid was nog de HCCNet snelheid. Naadloos overgegaan.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
gambieter schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:13:
Ik heb toendertijd de overstap van HCCNet naar XS4All toch andersom gedaan. Eerst opgezegd bij HCCNet (en dat ging moeilijk!), aangegeven dat de lijn niet gesloopt mocht worden, en daarna me aangemeld bij XS4all.

Ik had uiteindelijk zelfs een overlap waar beide login/wachtwoorden werkten, maar de snelheid was nog de HCCNet snelheid. Naadloos overgegaan.
Drie dingen:
  1. Je bent niet van DSL netwerk (telco) veranderd, dit is een ISP-ISP overstap. Beide aansluitingen gaan van KPN-mxstream uit als netwerk.
  2. Niet alle ISP's snappen wat te doen (ik geef ze gelijk) met een opzegging wat geen opzegging is. Want als ze wel de administratie (facturatie) stoppen en niet de lijn mogen opheffen zeg je eigenlijk niet op. Stel dat je niet overstapt toch... dan krijg je geen facturen maar wel online en de ISP betaalt de rekening naar de telco dan nog. Je doet met zo'n melding dus een halve-opzegging, is maar net hoe ze het lezen en verwerken en duidelijk is het voor niemand. Straks doen ze punt #3 namelijk...
  3. Stel dat de ISP het verwerkt als een opzegging en dus ook gewoon (ondanks je tegenstrijdige wens) je lijn opheffing inplannen/opstarten ben je de pineut.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 06-05-2007 15:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle info.

Speedling faq even nagepluist inderdaad eerst nieuw aanvragen daarna pas opzeggen bij xs4all.
Ben al minstens 2 jaar bij xs4all dus opzeggen zal niet zo probleem zijn.

Het blijft kpn dus opzich niet zo groot probleem.

Kameraad heeft op Speedlinq en is tevreden.
Speedlinq topic heb ik doorgelezen. Ja is afwachten hoe het gaat. Speedlinq is ook van Kpn dus opzich heb ik er wel vertrouwen in.

Ga mijn abnoment opzeggen/overzetten naar het pack dienst zodat mijn e-mail wel gewoon houd.

Ik ga binnen niet al te lange tijd mijn oudelijk huis verlaten daarom wil ook gaan omzetten sneller en goedkoper.

Gr Ward

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 17:17 ]

Pagina: 1