Outlook 2007 start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 22:45
Ik heb net even mijn laptop opnieuw geinstalleerd [vista], alleen als ik outlook 2007 wil starten geeft hij de volgende foutmelding

This application had failed to start because MSVCR80.dll was not found.

Ik heb al geprobeerd een deinstallatie en opnieuw erop te zetten maar helaas.
Zelfs opnieuw windows erop zetten heeft geen effect.
Hiervoor draaide hij gewoon zonder problemen, Word of Excell is geen probleem en draait gewoon.

Iemand een idee?

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:18
als je gewoon je werkend laptop voorzien hebt van een nieuwe windows installatie dan blijft office wel op de hd staan, maar missen alle verwijzingen die in het registyer worden gemaakt bij de installatie van office.

als je dit inderdaad zo hebt gedaan zou ik je aanran je gegevens te backuppen en dan formateren en windows er opnieuw op zetten en daarna ook offcie.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
FF googlen/Live search etc. levert binnen een paar seconden op dat het te maken heeft met Microsoft C Runtime Libraries, daar mist dus blijkbaar iets in...
Via deze link zou je hem moeten kunnen downloaden.
Misschien is het probleem daar al wel mee opgelost...

Edit 1:
engelbertus schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:32:
als je gewoon je werkend laptop voorzien hebt van een nieuwe windows installatie dan blijft office wel op de hd staan, maar missen alle verwijzingen die in het registyer worden gemaakt bij de installatie van office.

als je dit inderdaad zo hebt gedaan zou ik je aanran je gegevens te backuppen en dan formateren en windows er opnieuw op zetten en daarna ook offcie.
Hoeft dus niet perse.
Als er een herinstall met format is gedaan (ik doe zelf niet anders), dan is bovenstaande verhaal dus absoluut niet aan de orde...

Edit 2:
Even verder lezend in bovenstaande link, wijst het er op dat dit bestand deel uit maakt van de .NET Frameworks van Microsoft.
Heb je deze al geinstalleerd (Windows Update draaien misschien?)

[ Voor 58% gewijzigd door Brede P op 05-05-2007 22:36 ]

• Weerz
Bestand heb ik toegevoegd...herstart...maar geen effect helaas.
Windows update is netjes gedraaid en alles is geinstalleerd en hij geeft aan geen updates meer te hebben.

Dit is wat ik heb gedaan met het bestand zoals hier beschreven

I downloaded the file from dll-files.com,you get a ripped file just unzip it in the directory,C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727 and your problems are solved,no error messages anymore at least by me it worked,but i have to tellyou i deleted the old version of messenger also,because i installed Live Messenger and after that the problems started. Greatings from Emery(Netherlands,a mathematical engineer and a computer freek,i do not go to bed before a problem is solved).

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
even voor de goede orde,

hebben we hier het over een legale of een illegale office :? me een bare install heb ik namelijk nog nooit problemen gehad (en ja ik heb een legale office thuis :o )

A wise man's life is based around fuck you

• Weerz
Ja gewoon de legale...office voor studenten heb ik ;)
Hij heeft ook gewoon altijd goed gedraaid, maar dacht door het vele kloten en oefenen met vista heb ik alles even geformateerd en er weer nieuw opgezet...maar nu komt hij met dit probleem met outlook....en het is ook alleen outlook |:(

[ Voor 68% gewijzigd door Weerz op 05-05-2007 22:48 ]

• Zwelgje
Weerz schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:46:
Ja gewoon de legale...office voor studenten heb ik ;)
Hij heeft ook gewoon altijd goed gedraaid, maar dacht door het vele kloten en oefenen met vista heb ik alles even geformateerd en er weer nieuw opgezet...maar nu komt hij met dit probleem met outlook....en het is ook alleen outlook |:(
goh laat ik nu ook die versie hebben...

bare install geeft je geen problemen.. ik weet het want ik doe dat wekelijks.

heb je anders nog applicaties die je er op hebt gezet VOORDAT je office hebt geinstalleerd?

100% zeker dat je geen beta hebt met een crack :? want daar schijn je dit probleem mee te hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 05-05-2007 22:54 ]

• Weerz
Nope just windows vista via recovery...Acer aspire 9423 laptop... en dan de cd erin van office...geen andere programma's...Alleen windows update...maar dat mag het probleem niet zijn.
Maar als het met illigaal had te maken, dan had word enzo het ook niet gedaan toch lijkt me :?

• Zwelgje
mischien dat die preinstalled apps van acer de boel verzieken :?

• Weerz
Dat is dus zoeken naar een speld in een hooiberg :'(
Maar zo vreemd dat het eerst wel gewoon werkte...
Echt een probleem om te :X

• Zwelgje
ik zie wel genoeg meldingen mbt die error icm een trial versie van office2007

mischien stond erop die acer nog een trial van office2007 :? ;)

• Weerz
Nope, geen trial versie.
Wel een hoop andere troep maar geen office ;)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:18
alleen een .dll kopieren heeft ook niet veel zin als die niet geregistreerd is.....
het kan dus best zijn dat outlook de link in het register niet vindt en dan denkt dat het bestand er ook niet is, terwijl dat misschien wel geinstalleerd is.

en dat je mijn post aanhaalde. ik bedoelde dus als je windows over een werkend installatie doet heb je vaak dat het register opnieuw wordt opgebouwd, zodat er wel eens wat mis kan gaan. en zoals ik al had geschreven.. als je na een format alles opnieuw hebt geinstalleerd zou er niets aan de hand moeten zijn..
als je eerst windows installeert, n dan de updates ophaalt, en pas dan office installeert, misschien gaat het dan wel?

Verwijderd

ik heb dit ook met mijn acer 9300
ik had alleen wel avast nog draaien, nu verwijderd en ga kijken wat het nu doet,
ik geef bericht als ik meer weet

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2025
En iemand al resultaat?

Heb namelijk hetzelfde probleem met m'n Acer Aspire 3050.
Ook volledig geactiveerd windows Vista Buss en Office 2007.
maar ook hier crashed outlook na de upgrade van 2003 naar 2007
zelfs na uninstallations, herinstallatie's, etc.
Eerst gezeur over RTFHTML.dll, dan de MS... 80.dll tijdens de eerste keer opstarten van outlook.
Daarna sluit outlook af en vervolgens wil hij niet meer wil opstarten.

Ik ga vanavond in ieder geval in een nieuw userprofiel opnieuw office installeren, nadat ik alle office verwijzingen uit het register ( Loc Machine, current user ) verwijderd heb.

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2025
Bovenstaande heeft geholpen.
In het register alle office zooi weg mikken na de deinstallatie.
even een nieuw usertje aanmaken met admin rechten.
vanuit daar de installatie opstarten.

problem solved
Pagina: 1