Toon posts:

Bij verhogen resolutie plotseling 'roze' waas

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als ik de resolutie van de pc verander van 800*600 naar het veel prettigere 1280*1024, krijg ik plotseling een roze was op het scherm. Al vanalles geprobeerd, nieuwe beeldscherm drivers (Neovo X174) geprobeerd, maar niets lijkt te lukken. Welke resolutie ik ook probeer, alleen bij 800*600 is het beeld normaal. Ik heb screenshots gemaakt, maar die zijn er weer gewoon normaal uit, dus heeft het niet veel zin dat ik die laat zien. Kabels zijn ok, heb ander beeldscherm aangesloten op de pc (met GeForce 4200Ti) en ook dan is er geen probleem.. Ook de Neove op een andere pc gezet, en dan is er ook niets aan de hand.. Iemand enig idee??

Alvast super bedankt voor de reacties!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 11:46
Heb je een TFT of CRT beeldscherm? En weet je wel zeker dat je monitor deze resolutie ook ondersteunt? Zet de refreshrate eens op 60 Hz, dat kan ook wel wat schelen.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een TFT beeldscherm. Beelscherm ondersteund de resolutie das geen probleem.. Ook 1024 bij 768 doet het niet.. Refresh rate staat ook op 60 Hz. Dat heb ik wel gecontroleerd, dus denk niet dat het daar aan ligt

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ehm... ik vermoed dat het een VGA en geen DVI aansluiting is, probeer eens op de 'auto' knop te rammen nadat je de resolutie hebt aangepast? :+ als de screenshots verder normaal zijn is het namelijk hoogstwaarschijnlijk een verkeerd ingestelde monitor :)

[ Voor 27% gewijzigd door Vyo op 05-05-2007 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt, het is een VGA aansluiting.. Auto knop geprobeerd, daar veranderd niets. Beelscherm is gewoon ingesteld op VGA, dus dat is het ook niet. Screenshots die ik maak op een resolotie van 1280*1024 zijn helemaal roze, maar op het moment dat ik het plaatje open terwijl resolutie op 800*600 gaat, is het weer gewoon normaal. Wat mij zegt dat er niets met de pc aan de hand is, maar waarschijnlijk iets met het beelscherm. Kheb net de nieuwste drivers van zowel Nvidia als Neovo geinstalleerd, er veranderd helaas niets

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

hmm.. klinkt apart, maar kijk dan nog eens naar de kleurinstellingen van de monitor, zit er niet ergens iets verkeerd ingesteld qua warmte/kleur gebeuren?

Verwijderd

Topicstarter
Kleurinstellingen zijn ook goed.. Heb het LCD scherm omgewisseld met een CRT scherm van een andere pc: alle resoluties ok, dus lijkt videokaart goed, probleem zou dan in het beelscherm moeten zitten. Echter, heb het beeldscherm op 2 andere pc's aangesloten, en daar is het beeldscherm ook helemaal goed op alle resolutie die het beeldscherm ondersteund. Dus het beelscherm zou ook goed moeten zijn. Is er iemand die enig idee heeft waarom:
1 --> Neovo X174 lcd met VGA aansluiten op een GeForce Ti 4200 met resolutie 800*600 een goed beeld geeft, maar
2 --> Deze zelfde combinatie op een hogere resolutie (1024*786 en ook 1280*1024) een roze waas (gestreept en niet meer scherp) over het scherm geeft?? Ik heb dus verder helemaal niets veranderd, behalve de resolutie, en zeg nou zelf, 800*600 is nou niet bepaald prettig werken

Ik ga nu een foto ervan maken, dan kunnen jullie ook zien wat ik bedoel

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b361/niek_lemke/P5050191.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 12:33 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je dat ding niet defaulten naar factory settings? Lijken wel kleurinstellingen in de monitor zelf op die resolutie. Wel fraai, zou wat voor mn vrouwminnende zus zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.. Lijkt er mee te maken te hebben dat als ik weg schuif met mijn pc, de voeding van de monitor en ook de subwoofer van het audiosetje, dat de kleur weer normaal wordt. Heeft dus te maken met storing door andere apparaten.. Vet raar.. Nu nog uitvinden wat precies de storing veroorzaakt. Al helemaal vreemd dat het kennelijk ook nog resolutieafhankelijk is!
Pagina: 1