Ati Hypermemory functie veranderen/uitzetten in vista

Pagina: 1
Acties:

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45
hallo Tweakers,

zoals de titel al zegt, ik zou graag mijn aantal mb's hypermemory willen veranderen, aangezien hij nu op zijn max staat(ala 380MB) krijg ik soms problemen met vista. en heb al wat gezocht op internet, maar catalyst center is nog niet gemaakt voor Mobility Radeons.

ik heb zelf een Acer Aspire 5601(1.66x2 1 Gig Ram en een X1300 Mobility Radeon)

als iemand een oplossing weet, wat mij er van weerhoud om 2 nieuwe ram reepjes te kopen. graag!

Bij Voorbaat Dank,

Jeroen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan dit niet gewoon in de BIOS?
Dat is meestal de plaats voor dit soort dingen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• djoenez
ah, was ik toch iets vergeten. Nee, mijn bios is heel erg schaars in instellingen veranderen, wel een goed idee!

Jeroen

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
hij nu op zijn max staat(ala 380MB)
Dat impliceerd dat het eerst op een andere waarde heeft gestaan..
Dus op eenzelfde methode waarop je het maximaal hebt gezet kun je het dan ook weer op minimaal gezetten.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
q2no schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:02:
hij nu op zijn max staat(ala 380MB)
Dat impliceerd dat het eerst op een andere waarde heeft gestaan..
Dus op eenzelfde methode waarop je het maximaal hebt gezet kun je het dan ook weer op minimaal gezetten.
Nee hoor, hij zegt dat het nu op 380MB staat maar vertelt niet dat het ooit anders heeft gestaan :P Maar iig, je zult de opties niet vinden in je OS, dan moet je echt in het BIOS kijken. Als het daar écht niet staat zou je in het BIOS van je videokaart kunnen kijken of het BIOS van je mobo proberen te flashen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij mijn MSI s271 moet/kan ik dat alleen instellen via de ATI software, niet in de BIOS. Dus kijk ook eens in de bijgeleverde software.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hypermemory is over het algemeen geen vaste waarde, iets instellen in het BIOS is dus vaak niet mogelijk mensen.
De truc is dat HM al naar gelang de vraag naar videogeheugen, meer geheugen kan meesnoepen, tot een max. van 384 MB aan toe in het geval van de TS (de kaart heeft zelf waarschijnlijk 128MB eigen geheugen). Helaas is de software van Ati nog ietwat brakjes voor Vista, dus is dit soort dingen tot op heden nog niet echt makkelijk aan te passen, ben ik bang (ben het zelf in ieder geval nog niet tegen gekomen).

Edit:
Aangezien Acer de FTP nog wel eens open heeft staan, zie hier:
ftp://ftp.acer.nl/notebook/aspire_5600/vista/Drivers/
Alle Vista Drivers zoals Acer zo momenteel aanlevert voor je 5600 serie notebook.
Misschien dat het met de installatie van de videodrivers die daar staan wel werkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Brede P op 05-05-2007 22:46 ]

• djoenez
@leonpwnr1, hm.. bios flashen heb ik nog wat duistere herinneringen aan, en het vooruitzicht om mijn laptop 2 maanden te missen zal me studie niet echt te goed doen...

@q2no, ik heb eerst windows xp gedraait, en daar heeft hij ook altijd 380mb gereserveerd voor zichzelf.

@fsfikke, nee, dit kan niet in de bios

@gambieter en brede P, de bijgeleverde software werkt niet op Vista(daar doel ik op Catalyst Control, waar je het zou kunnen instellen.) de bestanden die op de FTP server staan zijn alleen de drivers, waar aan niks te instellen valt jammer genoeg.

@brede P, ik heb zelf dat hij gewoon standaard 380mb voor zichzelf houd. hoort dit? of is dit een ander verschijnsel?

ik hoop nog een oplossing te vinden! dank voor alle reply's so far! _/-\o_
Pagina: 1