Toon posts:

Overdrachtsnelheid externe HDD zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een Toshiba px1266e-1G25 externe hdd. Op meerdere computers heb ik geprobeerd gebruik te maken van USB 2.0 maar de overdrachtsnelheid is extreem laag, ik kan het nergens meten maar over 6GB mp3's doet hij 166 minuten. Ik heb windows xp home met sp2, ik heb alle usb devices buiten gebruik en alleen de externe hdd aangesloten. Ik zie wel dat ik erg veel usb controllers heb, en misschien een driver probleem, echter weet ik niet wat ik hiermee moet doen, zie deze image:

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/3588/20070505210934xj0.jpg

wie kan mij helpen?

Ruud

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20

ralfbosz

xm create bosz -c

Heb je wel USB2 op je pc, dit klinkt als een USB1.1 snelheid (ooit ook een 8Gb gekopieerd, duurde 6-8 uur).

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
redlijk nieuwe laptop, vrijwel zeker usb 2.0, staat ook in de specificaties, als ik hem aansluit op een andere usb 2 pc, dan krijg ik dat ook te zien.. kan ik op een of andere manier het e.e.a. checke?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 04:27:
redlijk nieuwe laptop, vrijwel zeker usb 2.0, staat ook in de specificaties, als ik hem aansluit op een andere usb 2 pc, dan krijg ik dat ook te zien.. kan ik op een of andere manier het e.e.a. checke?
Als die schijf ook op een ander systeem met usb 2.0 traag is ligt het aan de schijf zelf..
Zelf een Toshiba externe schijf gehad, van de ene op de andere dag was het over met de snelheid.
Terug naar de winkel en werd netjes onder garantie omgeruild, ik was al de 3e die ermee terug kwam....

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je op dezelfde controller een USB 1.0 / 1.1 device zitten, dan schakelt de hele bus terug naar 1.0 / 1.1 snelheid (12 megabit) om backwards compatible te blijven.

Nu zeg je dat je verder geen apparaten hebt aangesloten, als dat echt zo is, maakt dat het wat lastiger. Je zou wel een andere kabel kunnen proberen, en idd verifieren of je ook bij die 2e computer geen andere USB apparaten hebt aangesloten.