Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LED VU-meter

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 20:09
Ik vond op internet een Engelse site die deze VU-meters als bouwpakket verkoopt:
Afbeeldingslocatie: http://www.bakatronics.com/images/fk101.jpg
Zou iemand een schema van deze dingen weten? Er zit zo te zien geen IC op. En moet je deze op de line of speakeruitgang aansluiten?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Zo te zien is dit het: http://www.bakatronics.com/shop/item.asp?itemid=408

Volgens mij zit het schema zo in elkaar:

Eerst door een diode om (enkelzijdig) gelijk te richten en een condensator voor een stabiele spanning.
Ik denk dat elke LED d.m.v. een andere voorschakelweerstand verbonden is, waardoor de ene LED eerder gaat branden dan de andere.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Tha Ra
yep
Ook onbekend schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:08:
Volgens mij zit het schema zo in elkaar:
Eerst door een diode om (enkelzijdig) gelijk te richten en een condensator voor een stabiele spanning.
Ik denk dat elke LED d.m.v. een andere voorschakelweerstand verbonden is, waardoor de ene LED eerder gaat branden dan de andere.
Maar is dat dan voor aan je speakeruitgang of voor aan je lineuitgang?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Dat zal wel voor aan de lineuitgang zijn, anders zal de uitlezing beïnvloed worden door het volume, en dat is niet echt de bedoeling.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Had je dit niet beter in je andere VU-meter topic kunnen posten?

• Tha Ra
Anthor schreef op zondag 06 mei 2007 @ 03:58:
Had je dit niet beter in je andere VU-meter topic kunnen posten?
In principe hebben ze niets met elkaar te maken. De één gaat over analoge en de ander over een digitale VU-meter.

[ Voor 25% gewijzigd door Tha Ra op 06-05-2007 11:09 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Je zou ook dit schema kunnen gebruiken. Maar je moet zelf dan onderdelen bestellen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Tha Ra
Ook onbekend schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:19:
Je zou ook dit schema kunnen gebruiken. Maar je moet zelf dan onderdelen bestellen.
Die had ik al gezien, maar de bovenstaande is qua onderdelen goedkoper.

Verwijderd

Dat ic kost 1.40 ofzo, daar zitten ook de kosten niet in. Die is bovendien iets netter, dat ic gebruikt een eigen voeding (dat bovenstaande ding wordt gevoed uit het geluidssignaal). Alleen klopt het schema niet zoals hij op C-O staat, het ding gaat dan knipperen bij <50Hz.

• Tha Ra
Er zijn mij 2 dingen nog niet helemaal duidelijk over het schema van Circuits Online:
Er staat bij de + dat er 3-20 volt op gezet moet worden, moet ik nog op amperes letten? Weerstanden?
En wat betekent het tekentje rechtsboven waar 2u2 bij staat? Het zit maar aan 1 kant aangesloten.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat is een elco die aan de ground hangt.
zit dus wel aan 2 kanten aangesloten.

Ding zal amper stroom trekken, en als zij er geen weerstanden bij tekenen denk ik dat het niet hoeft (zal dat IC wss regelen voor je)

• Tha Ra
Boudewijn schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:55:
dat is een elco die aan de ground hangt.
zit dus wel aan 2 kanten aangesloten.

Ding zal amper stroom trekken, en als zij er geen weerstanden bij tekenen denk ik dat het niet hoeft (zal dat IC wss regelen voor je)
Dus ik kan hem gewoon aan een willekeurige voedingsader (van de pc) hangen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja dat kan lijkt me.

[ Voor 31% gewijzigd door Boudewijn op 10-05-2007 22:10 ]

Pagina: 1