Toon posts:

Computer valt telkens uit na plaatsing nieuwe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pentium III hier staan met een Aopen motherboard.
Nu heb ik een tijdje geleden een maxtor 40gb harddisk geplaatst met windows xp. Sindsdien valt hij voordurend uit ongeveer om de 10 tot 60 minuten uit. Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet. Ook heb ik de computer helemaal schoon gemaakt (van binnen) en alle kabels gecontroleerd.

Wat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
Normaal zat er d8 ik een 10gb harddisk in zou er misschien een zwaardere voeding in moeten?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:52
Denk idd dat er een zwaardere voeding in moet. misschien kun je cd/dvd loskoppelen zodat ie iets meer 'sap' krijgt ?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Als je de hele computer van binnen hebt schoongemaakt, kan het zijn dat een kabel slecht contact maakt. (door stof o.i.d.)

Maar het kan ook zijn dat de koelplaat op je processor na het schoonmaken niet helemaal op de juiste positie zit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ook onbekend schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:03:
Als je de hele computer van binnen hebt schoongemaakt, kan het zijn dat een kabel slecht contact maakt. (door stof o.i.d.)

Maar het kan ook zijn dat de koelplaat op je processor na het schoonmaken niet helemaal op de juiste positie zit.
Dat is het niet want ik heb de hele computer uitelkaar gehaald. Daarna weer in elkaar gezet voordat ik een kabel er in deed heb ik eerst de contacten schoongemaakt. Daarna nog eens alles nagekeken en aangedrukt.

Hij valt uit dat betekend niet dat er ergens stof zit lijkt mij meer iets van te weinig stroom?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Als je voor de rest geen nieuwe hardware hebt toegevoegt, blijft de stroomopname gelijk. Dus als je computer eerst goed draaide is het geen voedingsprobleem.

Slechte kwaliteit kabels of slecht aangeknepen stekkers kunnen ook dit probleem veroorzaken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Kijk je moederbord en voeding eens na op bolle elco's. Is het toevallig een AX34-U moederbord?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/max/4_small.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door AntonH op 05-05-2007 21:29 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:52
Veel stof veroorzaakt slechte koeling omdat het isoleert, ook de fans draaien moeilijker, mijn fanguard van de voeding zit soms tjokvol stof, de koeler van m'n videokaart ook.
Dus : testen door andere apparaten eraf te halen..

Verwijderd

Topicstarter
Ook onbekend schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:12:
Als je voor de rest geen nieuwe hardware hebt toegevoegt, blijft de stroomopname gelijk. Dus als je computer eerst goed draaide is het geen voedingsprobleem.

Slechte kwaliteit kabels of slecht aangeknepen stekkers kunnen ook dit probleem veroorzaken.
'

Zoals ik net al melde ik heb er een grotere hardeschijf in gezet en sindsdien trad dat probleem op. Dus het lijkt mij dat er met de kabels niks mis is daar voor deed die het gewoon..

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:13:
Veel stof veroorzaakt slechte koeling omdat het isoleert, ook de fans draaien moeilijker, mijn fanguard van de voeding zit soms tjokvol stof, de koeler van m'n videokaart ook.
Dus : testen door andere apparaten eraf te halen..
Ik denk het niet want hij is nu echt schoon. Je kan het mamabordje gebruiken als bord zo schoon ;)
Modbreak:Graag niet 2x achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen aan een post, gebruik de edit-knop. Je kunt ook makkelijk meerdere quotes in een enkele post maken.

Overigens is het jammer dat je niets lijkt te doen met de suggestie van anton121 - en dat je nog steeds geen specs geeft (met name van voeding, maar ook van overige apparaten in het systeem). Gelieve dat alsnog te doen, anders heeft zo'n topic weinig zin :o

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 06-05-2007 11:36 ]

Pagina: 1