router achter router

Pagina: 1
Acties:

• Labien
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Goedenavond,

Ik weet dat er vorig jaar reeds een topic over dit onderwerp is gestart, maar we zijn weer een jaar verder.
Even de situatie.

ISDN lijn, --> SMC ISDN modem/router --> ( lan poort) Belkin wireless router.
beide routers dhcp aan in dezelfde range.
wirelessgedeelte werkt prima, maar de bedrade clients niet, zijn aangesloten op de SMC.
belkin geeft aan NO connection, maar werkt dus wel.

Kan iemand mij helpen om het bedrade gedeelte ook te laten werken en misschien heb ik het zelfs verkeerd aangesloten.

Verwijderd

Lijkt er toch op dat de SMC geen DHCP server is. Ik heb thuis ook een router/modem en een wireless router staan , wat ik heb gedaan is de router/modem dhcp server aan en de wireless router op bridge gezet hierdoor heb je maar 1 dhcp server in je netwerk en werkt je wireless alsnog.
sterkte

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 22:24

Xof

Je moet in de belkin wlan router instellen dat je ISP een static ip geeft.. hierin geef je dus de router een IP van de SMC ipreeks
Stel SMC heeft 192.168.1.1 als ip en de belkin 192.168.2.1
In de belkin zet je dus bij static IP 192.168.1.2 en bij gateway 192.168.1.1
Eventueel nog bij DNS als ip 192.168.1.1 :)

• Labien
moet de smc dan wel op de lan poort van de belkin aangesloten blijven of aan de wan

• Xof

Xof

Op de WAN :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nee, nee, nee, niet gaan klooien met dubbele NAT dat geeft gezeik.
Geef die belkin gewoon een LAN ip in de range van de SMC, ik noem een 192.168.1.2 als je SMC 192.168.1.1 heeft want daar blijft het overzichtelijk van, en dan de boel met LAN poorten aan elkaar knopen.
Niet vergeten op de belkin de DHCP uit te zetten en je WLAN te beveiligen.

Dan zijn alle pc's ook bereikbaar voor elkaar bereikbaar enzo.
Want als beide routers in het 192.168.1.0 subnet werken gaat dat gedoe met die WAN poort niet eens werken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Xof

Xof

Anti-XP schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:55:
Nee, nee, nee, niet gaan klooien met dubbele NAT dat geeft gezeik.
Geef die belkin gewoon een LAN ip in de range van de SMC, ik noem een 192.168.1.2 als je SMC 192.168.1.1 heeft want daar blijft het overzichtelijk van, en dan de boel met LAN poorten aan elkaar knopen.
Niet vergeten op de belkin de DHCP uit te zetten en je WLAN te beveiligen.

Dan zijn alle pc's ook bereikbaar voor elkaar bereikbaar enzo.
Want als beide routers in het 192.168.1.0 subnet werken gaat dat gedoe met die WAN poort niet eens werken.
Mwoah ikzelf vind dubbele NAT wel fijn eigenlijk, maar op die manier is het idd ook op te lossen, ben je wel 1 extra poort kwijt ;)

En als het goed is kan je Belkin router ook als Access Point gedragen.
Use as Access Point

ADVANCED FEATURE! The Router can be configured to act as strictly an Access Point, bypassing all of the routing and firewall functions. To do so, select "Enable" and type in the IP address you want the Access Point to have.
Als je hem tenminste alleen voor het draadloze gedeelte gebruikt. :)

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Makkelijkste is.. verbind ze doormiddelvan een lan poort. Steek op voorhand even een pc in de 2de router, zorg dat deze een statisch ip heeft (of je hebt moeite om hem later terug te vinden) en zet de DHCP server van de 2de router uit. steek hem nu in. Alle signalen worden nu gewoon doorgestuurd, de pc's krijgen hun ip van de 1ste router. Nu heb je dus een switch van je router gemaakt.
De wlan functionaliteit werkt normaal nog steeds, om hem in te stellen moet je naar het ip gaan dat je daarjuist hebt opgegeven.

Hopelijk kan je nu verder?

• Labien
bedankt voor de reacties. Ik denk dat het instellen al accesspoint het makkelijkst is. Wel moet ik dan een ip adres en subnetmask invullen.

Wat moet daar dan in? het ip adres van de router ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

èven standaard tekst er in gooien

Zorg dat je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

• Xof

Xof

Labien schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:07:
bedankt voor de reacties. Ik denk dat het instellen al accesspoint het makkelijkst is. Wel moet ik dan een ip adres en subnetmask invullen.

Wat moet daar dan in? het ip adres van de router ?
type in the IP address you want the Access Point to have.
Dus je moet een ip invullen in dezelfde reeks als de router.. als de router 192.168.1.1 heeft dan geef je de AP bijv. 192.168.1.2
Subnetmask moet hetzelfde zijn als in de router, zal wel 255.255.255.0 zijn :)
Pagina: 1