Geen beeld op tv-out na resume uit S3 standby

Pagina: 1
Acties:

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 13:09
Als ik mijn PC (met Windows XP MCE 2005) uit standby haal, krijg ik geen beeld meer op mijn tv (aangesloten via composite). Het maakt daarbij niet uit of de PC zelf in standby is gegaan (na een bepaalde tijd) of dat ik de PC zelf in standby zet. De tv-out wordt schijnbaar wel weer ingeschakeld, want ik krijg allemaal rondspringende witte streepjes op m'n beeld. Na een reboot van de PC, werkt alles weer normaal, totdat de PC weer een resume uit S3 standby doet.

De PC bestaat uit een Asus P1-AH2 barebone met een AMD Athlon 3200+ processor, 1024 MB Kingston PC-4200 DDR2 geheugen en een WinTV PVR-150 MCE tv-kaart. Verder zitten er een Samsung DVD-brander en een Western Digital harddisk in. De videokaart is de onboard nVidia GeForce 6150 van de barebone. Ik heb alle Windows Updates en de nieuwste drivers voor alle hardware geïnstalleerd.

Het lijkt erop alsof de videokaart na een resume niet juist opnieuw geinitialiseerd wordt, maar ik heb geen idee hoe ik er voor kan zorgen dat dit wel gebeurd.

Edit: als ik een monitor aansluit via de vga-aansluiting, werkt het trouwens wel goed (op die monitor). Als zowel de monitor als de tv zijn aangesloten, kan ik bij de nView Display Settings kiezen uit mijn monitor en een HDTV. Als ik die laatste kies krijg ik weer de witte streepjes op mijn tv en geen beeld meer op mijn monitor. Schijnbaar denkt de videokaart dus dat mijn tv een HDTV is en misschien schakelt ie daarom ook naar de verkeerde timings als ie uit standby komt?

[ Voor 19% gewijzigd door DJMarcel op 05-05-2007 19:43 ]

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 13:09
OK, probleem opgelost. Het bleek aan de drivers van nVidia te liggen. Heb nu uiteindelijk versie 84.21 geïnstalleerd en daarmee blijkt het eindelijk wel te werken.