Toon posts:

[NJAWP] Verbinding die weg valt, maar dan anders

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
NJAWP: Not just another wireless problem :)

Ben al twee weken aan het installeren, configureren, testen, vloeken, bellen met de computerwinkel, googlen, gotten, etc, etc, maar geen resultaat. Vandaar een poging om het via een vraag op got op te lossen.

Situatie: adsl abo, modem/router van e tech (adwg05), usb wifi stickies (diverse merken en soorten). Met het modem zijn nog twee pcs verbonden met een draadje, en deze verbindingen met het internet werken altijd (!)

De verbindingen met de draadloze pcs werken als ik de pcs aanzet. Echter, na een tijdje internetten klappen ze eruit. Niet alleen bij intensief verkeer (dc++, bijvoorbeeld) maar ook bij gewoonweg browsen. Op het moment dat een pc wacht op een verbinding, blijft ie daarin hangen. De andere pc, heeft op dat moment dan geen probleem met verbinden, en kan keurig internetten. De problem zijn dus per wifi-verbinding gebonden. Dit is ook belangrijk, want hierdoor valt het probleem niet te vergelijken met het meerendeel van andere problemen (bijvoorbeeld de DECT telefoon, welke alle signalen zou moeten storen).

Het router is al vervangen door een ander type, en door het testen van verschillende dongles weet ik dat het daar niet aan kan liggen. Het moet dus iets zijn waardoor de verbinding uniek er uit klapt. Tevens heb ik zowel de Zero config tool gebruikt, als de software die geleverd werd bij de dongles; beiden vallen weg.

De PCs die draadloos verbinden draaien XP SP2.

Wie o wie kan mij verder helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update. Sinds gister (eigenlijk sinds het plaatsen van mijn bovenstaande post), krijgt 1 pc geen verbinding meer. Dat is, met geen enkele dongle. De laptop, met ingebouwde wifi, werkt gewoon normaal en kan prima internetten (bewijs: deze post :) ).

Edit 1: De PC kan wel de router via de webconfig nog benaderen. De draadloze verbinding werkt dus wel, maar het benaderen van websites niet. Snap er nu echt helemaal niets meer van.

Edit 2: In de wireless logs van mijn router staan de zogenaamde Failed MSDUs op een bepaald aantal. Op het moment dat ik verbinding maak met de "defecte" pc word dit aantal groter.

Edit 3: Omdat ik dacht dat misschien de dongles geblocked zouden zijn door de router (tja, je gaat op een gegeven moment rare gedachtes krijgen) heb ik zojuist een Mac aangesloten met een van de USB wifi dongles. De Mac werkt prima met internet nu, dus het ligt niet aan de dongles. Er moet dus iets zijn met een instelling in de windows xp pc. Misschien dat deze draad dus maar moet verhuizen?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar wil graag internetten.

Iemand die een tip heeft waar ik moet zoeken?

Verwijderd

Ik zou het eens met een PCI wifi kaartje proberen, of in iedergeval controleren of er updates zijn voor je chipset en USB drivers, heb het idee dat je usb ergens roet in het eten gooit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:20:
Ik zou het eens met een PCI wifi kaartje proberen, of in iedergeval controleren of er updates zijn voor je chipset en USB drivers, heb het idee dat je usb ergens roet in het eten gooit.
Dacht ik ook eerst, maar toen de USB dongles geprobeerd op de Mac, en op die machine werkten ze prima.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:28

Onbekend

...

Probeer eens de wireless op een andere channel te zetten. Misschien stoort een andere wireless router op de zelfde channel.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd. Zonder resultaat. Immers kan de andere computer wel gewoon internetten via dezelfde draadloze router.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:00:
[...]

Dacht ik ook eerst, maar toen de USB dongles geprobeerd op de Mac, en op die machine werkten ze prima.
Ik bedoel ook drivers voor je USB poorten op je moederbord, niet de drivers voor de usb dongels. Als je onboard USB poorten hebt kun je vaak een complete chipset driver pakket downloaden op de site van je moederbord fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig geweest met sleutelen aan de drivers en had tevens een modem reset gedaan en alles opnieuw ingesteld; met goed resultaat. Totdat ik weer een leuke torrent tegen kwam. Tevens torrents getest op de mac, maar ook daar kwamen dezelfde soorten fouten: internetten kon niet meer; maar de router was via de webconfig nog wel te benaderen. Ik vermoed dat het hem dus toch zit in de hoge aantallen van connecties en throughput van data die de router niet aan kan, op tilt slaat en dan geen internet verkeer meer (goed) routeerd. Weet iemand hoe dat probleem op te lossen is?

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Top! Zit nu niet thuis, dus kan niet testen. Maar wel een vraag: hoe los ik dit dan op met de mac?

Verwijderd

Geen idee, behalve dat ze er leuk uitzien weet ik niets van mac :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, helpt dus ook niet...

Ik zit te denken: als ik een kabel leg tussen de router en de pc, dan werkt ie prima. Het internetten lukt enkel niet via draadloos. Stel nou dat ik een accesspoint koop en daar mijn pc via een draadje mee verbind, zou dat niet een oplossing zijn ipv direct draadloos?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuws: een wireless bridge werkt prima! Vermoed dat dan toch de pc ruzie met draadloos heeft, als ie er zelf mee te maken krijgt. In dit geval merkt ie er nix van dat het draadloos is, en dan kan ik vrolijk internetten! Iig thanx voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz,

Blijkt toch dat het signaal gewoon niet sterk genoeg is (en nooit is geweest). Dat is de boosdoener van alle problemen. Wat voor apparaatje kan ik het beste gebruiken om het signaal te versterken?
Pagina: 1