plaatsing sattelieten 5.1 pc set

Pagina: 1
Acties:

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben misschien / waarschijnlijk van plan een 5.1 setje voor mn pc aan te schaffen. merk en type zal ik geen vragen over stellen, dit zoek ik zelf wel uit met de search / reviews etc. :)
enigste punt is, dat ik twijfel of het mogelijk is de sattelietjes goed te plaatsen op mijn kamer. ik woon nog bij mn ouders dus heb een klein kamertje ter beschikking. hieronder een schematische tekening van mn kamer(tje). (paint skills 8) )
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/3717/kamerxd5.jpg
de verhoudingen kloppen niet helemaal, wel redelijk...

rechtsbovenin zit dus een schuin plafond (stukje naast de dakkapel). die begint ter hoogte van mn bureau helemaal rechts, en eindigt boven mn hoofd.

linksboven zie je mn monitor, tobo en muis. in de ronding zit ik dus :). van daar uit moet de 5.1 opstelling het beste tot zn recht komen.
met groen en rood heb ik 2 mogelijke opstellingen gemaakt voor de speakertjes. enigste verschil tussen de 2 opstellingen is dus eigenlijk de speaker boven mn bed.

nu mijn vragen:
1. de links, rechts en center speaker bij de monitor, krijg je op deze manier wel een mooi geluid? ik bedoel, deze drie speakertjes zitten erg dicht bij elkaar en ik heb zelf het idee dat er op deze manier nauwelijks onderscheid is te maken tussen die drie speakers qua geluid. het liefst zou ik ze ook wat breder opstellen, maar heb daar helaas geen mogelijkheid voor aangezien mn monitor in de hoek staat en ik die ook graag daar wil houden.

2. wat is het beste, de groene of de rode opstelling? het is allebei niet ideaal, maar iets beters kan ik niet verzinnen. hierbij doel ik met name op de afstand die verschillend is van de achterspeakers tot mij. volgens mij kun je in veel home cinema sets de afstand tot het oor instellen, kan dat op de pc ook?

de set zal gebruikt worden voor films, muziek, en misschien een game af en toe. maar de kans is groot dat ik gamen met mn headset blijf doen. ik wil de boel denk ik eerst eens onboard proberen. (hd chipgeval op een asus p5b-e plus mobo), of gelijk een X-fi erbij aanschaffen.

ohja, de sub heb ik er express niet bijgezet, die plaats ik gewoon ergens onder het bureau oid. is niet echt van belang natuurlijk, je kunt toch niet echt horen waar de lage tonen vandaan komen :)

ik wacht in spanning ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

Exirion

Gadgetfetisjist

De groene opstelling is absoluut beter, maar ik zou de frontspeakertjes wat verder uit elkaar halen. Ze zitten nu wel erg dicht op je monitor/center. Eventueel kun je met de rechter achterspeaker ook nog wat schuiven om meer symmetrie in het geheel te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• struul
tja dat is dus het probleem een beetje, die links voor en rechts voor kunnen niet verder uit elkaar, zodra ik dat doe zitten ze al bijna achter me wanneer ik in mn stoel zit.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/1281/kamerstukjeem9.jpg

en zo? het gele rondje is dus mn hoofd :+ de blauwe vierkantjes zijn eventueel de links en rechts front speakers.

[ Voor 36% gewijzigd door struul op 05-05-2007 18:42 ]

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Heel stuk beter lijkt me(met die blauwe vierkantjes als nieuwe positie voor de L en R front speakers) en persoonlijk zou ik ook de groene opstelling kiezen voor de achterspeakers, waarbij je die rechtsachter iets meer richting je tv zou kunnen plaatsen. Ik weet niet of dat mogelijk is?

Sowieso zijn dit soort dingen gewoon persoonlijk, het handigste is als je het zelf gewoon uitprobeert en kijkt via welke opstelling je de mooiste 'surround feeling' ervaart zeg maar...

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
Je kan ook ff naar de 'officiële' opstelling (lees: de door Dolby aangeraadde opstelling) kijken:
Afbeeldingslocatie: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/129024.jpg
En proberen deze zo goed mogelijk te benaderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tha Ra op 05-05-2007 19:09 ]

• struul
CaptainCharisma schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:55:
Heel stuk beter lijkt me(met die blauwe vierkantjes als nieuwe positie voor de L en R front speakers) en persoonlijk zou ik ook de groene opstelling kiezen voor de achterspeakers, waarbij je die rechtsachter iets meer richting je tv zou kunnen plaatsen. Ik weet niet of dat mogelijk is?

Sowieso zijn dit soort dingen gewoon persoonlijk, het handigste is als je het zelf gewoon uitprobeert en kijkt via welke opstelling je de mooiste 'surround feeling' ervaart zeg maar...
die rechtsachter kan zeker meer richting tv, die kan in principe over de gehele rechterwand tot het bureau zegmaar. het tweede klopt idd, maar voordat ik iets koop wil graag wel weten of het uberhaupt mogelijk is om een mooie opstelling te creeeren :)

@ The Ra; heel mooi, alleen een 'officiele opstelling' is helaas niet mogelijk hier ;)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
struul schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:14:
[...]
@ The Ra; heel mooi, alleen een 'officiele opstelling' is helaas niet mogelijk hier ;)
Maar je kan hem wel zo precies mogelijk proberen te benaderen, dus de hoek waar de speakers ongeveer staan/hangen t.o.v. jouw zitplaats

[ Voor 3% gewijzigd door Tha Ra op 05-05-2007 19:21 ]

Pagina: 1