Game-PC €1100 max.

Pagina: 1
Acties:

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 22:34

rvd50

...................

Topicstarter
Budget
Ik wil er niet meer dan 1000 a 1100 euro aan uitgeven.

Reden
Mijn oude Pentium 4 3.0 @ 3.3 met 7600GT AGP gaat naar me ouders. Dus ik mag een nieuwe uitzoeken. Zij hebben geen nieuwe pc nodig, want zij gebruiken alleen de e-mailfunctie en zo af en toe word.
Huidige Specs
Pentium IV 3.0 @ 3.3 GHZ
1024MB RAM PC3200 DDR400 (2x 512MB)
Maxtor DiamondMax 9 80GB 7200 SATA
NEC ND3550 DVD-RW
Samsung 205BW
XFX nVidia GeForce 7600 GT AGP @ stock
aOpen H600B met 350W voeding

Doel
Ik wil weer een snelle pc, waar ik lekker op kan gamen en photoshoppen. Het liefst op 1650x1050 en hoge settings. Videokaart is dus belangrijk. Ik speel veel nieuwe spellen zoals BF2, C&C 3, Rainbow Six Vegas en Test Drive Unlimited. Verder wil ik natuurlijk ook gewoon films kunnen kijken, muziek luisteren, downloaden en multitasken.

Waar ik aan zit te denken
Ik denk aan ongeveer het volgende systeem:

Intel® Core™ 2 Duo E6600 Prijs: €219,00
Niet een heel moeilijke keus. Snel en makkelijk te overclocken.

MSI P6N SLI Platinum
Asus?? Prijs: max. €200,00
Het bordje moet goed kunnen overclocken. Ik heb nu ook een Asus waar ik zeer tevreden mee ben. Ook wordt in de onderstaande reacties de Gigabyte DS3 aangeraden. Graag suggesties.

Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit PC6400 Prijs: €129,00
Ik kies voor dit geheugen, omdat ik goede ervaringen heb met Kingston. Het is lekker snel en overclocked makkelijk.

Thermaltake Soprano Prijs: €69,00
Mooie zwarte kast. Met side-window en niet al te duur.

Samsung SH-S183L Prijs: €35,00
Na twijfelen toch maar voor de Samsung gekozen. Deze is volgens reviewers beter dan de NEC.

XFX 8800 GTS 320 mb/500 Prijs: €279,00
Beste prijs/kwaliteit verhouding op het moment. Of kan ik beter gaan voor de Club 3D 8800GTS 320mb

Zalman CNPS9500 LED Prijs:€42,00
Goede en mooie koeler. Misschien kan ik hier ook voor een Scythe gaan. Maar die vind ik persoonlijk minder mooi en het oog wil ook wat :9

Creative X-Fi Xtreme Music Prijs:€69,00
Ik heb al een Logitech Z-5400. Dus een goede geluidskaart is een must.

Tagan TG430-U15 Prijs:€75,00
Ik heb echter niet veel verstand van voedingen. Bij deze zijn alle kabels gesleeved en heeft een mooie prijs.

Harde schijf haal ik uit mijn oude systeem en zet deze voorlopig erin. In de loop der tijd zal ik een Western Digital MyBook aanschaffen

TOTAALPRIJS = €1040,00

Welke winkel
Dit alles wil ik bestellen bij Alternate in Ridderkerk. Prima zaak met goede service. Ook informatique is een alternatief, maar is vrij duur.

Suggesties
Graag wil ik advies over het moederbord, voeding, kast en CPU-koeler. Hier twijfel ik nog over. Alle hulp is welkom ;)

Totaallijst
Nog even een totaal lijstje:

Intel® Core™ 2 Duo E6600
€219,00

( MSI P6N SLI Platinum )
€139,00

Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 PC-6400
€129.00

Thermaltake Soprano
€69,00

Cooler Master iGreen Power 430W
€75,00

Samsung SH-S183L
€35,00

XFX 8800 GTS 320 mb/500
€279,00

Zalman CNPS9500 LED
€42,00

Creative X-Fi eXtremeMusic
€69,00

Totaalprijs:
€1056,00

Layout schaamteloos gejat van een ander O-) Nieuwe budget Gamepc + diversen (max. 550/600 euro) :$

[ Voor 6% gewijzigd door rvd50 op 06-05-2007 21:33 ]

R.D50

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:04
Niet veel op aan te merken behalve mobo en cpu cooler.
Mobo:
je zou kunnen"Wachten" op de p35 chipset die is te pre-orderen vanaf 130€ oid.

Cpu cooler:
De zalman cooler levert niet veel "bang for bucks" je zou eens kunnen kijken naar een TT big typhoon of de thermalright xp-90 icm. een Enermax UC-9FAB fan.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Of gewoon een scythe Infinity :) De beste die er is atm.

Verwijderd

Als je kan zou ik nog even op de HD 2900XT wachten. Op 1680x1050 spelen met AA, daar wordt de 8800GTS 320 bepaald niet vrolijk van. Performance kakt in sommige games erg in door geheugengebrek. 8800GTS 640 of HD 2900 zou ik zeggen dus :)

Scythe infinity en ninja zijn in elk opzicht beter dan die Zalman.

Qua mobo kan je ook opteren voor een Gigabyte DS3. De rev 3 ervan heeft 6 SATA-poorten, firewire en overclockt erg goed voor z'n prijs. Over de oc-prestaties van die MSI kan ik niks zeggen, maar denk niet dat ie zal kunnen tippen aan de DS3. Tevens zou ik sowieso niet voor een nVidia chipset opteren. Die vereisen (vaak lawaaierige) actieve koeling en verbruiken een pak meer dan de 965P van Intel.

Voor de rest niks op aan te merken. Mss opteren voor een Corsair HX-520 of Seasonic S12-500 als voeding, die zijn kwalitatief wel een stuk beter dan de Coolermaster iGreen.

Verwijderd

volgens mij heeft de ds3 geen firewire hoor, maar als je per see firewire wilt kan je gewoon zo'n kaartje erin doen:
http://azerty.nl/_azerty/data/product/4/1/0/4105/img/1/G.jpg

een corsair voeding zou ook lekker zijn inderdaad

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 19:18
niet goed gelezen

[ Voor 76% gewijzigd door adslfreak op 06-05-2007 16:24 ]

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 22:34

rvd50

...................

Topicstarter
oke, zo te horen moet ik dus mijn moederbord en voeding veranderen.

Voeding: helaas verkoopt Alternate geen Corsair-voedingen. Is de Tagan TG430-U15 430 Watt ook een goed alternatief?

Moederbord: Die MSI ga ik dus veranderen, jullie raden mij een Gigabyte DS3 aan. Ik heb nog ongeveer 60 euro speling. Ik heb nu een Asus, waar ik zeer tevreden mee ben.

De reden dat ik niet gelijk voor een Asus gekozen heb, is omdat het aanbod zo groot was en daardoor niet wist welke keus ik moest maken. Ook vanwege de hoge prijs koos ik voor de MSI. Ik heb nog een klein beetje speling in het budget, dus het moederbord mag nu maximaal € 180 euro kosten.

Welk moederbord van Asus raden jullie mij aan?

[ Voor 25% gewijzigd door rvd50 op 06-05-2007 21:37 ]

R.D50

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Yeuww Ro! :w
Jij hier? *O*

CPU
Lekker zo laten.. Wel flink overclocken natuurlijk :9

Moederbord
Gigabyte DS3 (GA-965P-DS3) of DS4 (GA-965P-DS4).
Niet te duur en kan je lekker mee oc'en. Zijn veel goeie reviews van deze bordjes.
Asus P5B Deluxe, ook lekker met overclocken.

Geheugen
Prima zo.
Ik zou je geheugen 1:1 laten lopen met je CPU (FSB van de E6600 is 1066 en :2=533MHz) waardoor je flink wat ruimte hebt om te overclocken (iig tot 800MHz, daar kan het standaard op draaien).

Behuizing
Ik heb die Soprano ook, zwarte met window. Bevalt goed. Kost ook niet zoveel.
Je kan ook gaan voor de Antec NineHundred, is ook heel mooi en de airflow is nog beter dan in die Soprano. Nadeel van die 900, vind ik, is dat de kast aan de voorkant geperforeerd is, waardoor het snel stoffig word binnenin, denk ik. Door die gaatjes hoor je misschien meer geluid door de fans, maar dat weet ik niet zeker..

DVD-RW
Maakt niet zo super veel uit volgens mij. Ik heb nu zo'n NEC erin zitten, inmiddels ook alweer drie jaar oud, jij hebt ongeveer zo'n zelfde. Niks mis mee toch? BIj mij is nog nooit iets fout gegaan. Maarja, Samsung en NEC zijn imo beiden goed.

Videokaart
8800GTS 320MB lijkt me logisch. Indd goeie verhouding prijs/kwaliteit. Merk maakt geen zak uit, is maar net wat je zelf wilt. Ik zou lekker voor die XFX gaan.

CPU koeler
Er zijn veel goeie koelers te koop, zoals Zalman 9500 & 9700, Thermaltake BigTyphoon (VX), Scythe Ninja & Infinity, enz. Het ligt eraan wat je zelf wilt. Je geeft aan dat je een window in je behuizing wilt, dus jij moet bepalen wat jij een mooie koeler vind. Die koelers twee regels hierboven zijn allemaal perfect, ik zou een van die nemen. Mijn voorkeur gaat uit naar die Thermaltake BigTyphoon VX, omdat ik die het mooiste vind en omdat de fan daar naar het mobo toe blaast, waardoor condensators en mosfets nog een beetje gekoeld worden. Alle andere bovenstaande koelers blazen de lucht zijwaarts.
Zalman 9500 is iig heel goed en, eerlijk is eerlijk, ziet er heel vet uit. Is alleen wel duur..

Geluidskaart
Zal best goed zijn, heb daar weinig verstand van. Ik vind het altijd een beetje onzin om zoveel geld uit te geven aan een geluidskaart, mijn SB Live 24-bit voldoet iig nog prima :>

Voeding
Ik heb een Tagan 480Watter, doet het prima, is superstil, wordt alleen soms wel een beetje warm :9
Kijk trouwens deze review ff @ Matbe.com van een stuk of 100 voedingen: Klik
In die review worden Tagan voedingen namelijk onwijs slecht beoordeeld: Klik. Waarom weet ik zo snel niet :S

Harde schijf
Waarom geen nieuwe harde schijf? Vind je 80GB niet een beetje weinig?

Nouwe, dat was het dan alweer :w

99pixels.nl

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Denk je niet dat je huidige hd een beetje te langzaam is? Een beetje snelheid is echt wel zo lekker.

Als mobo misschien de nieuwe dfi's? De 965 infinity dark is al uit maar slecht leverbaar (1 winkel in NL?) en de lanparty 680i lt moet binnenkort uitkomen. Zeker de lanparty's zijn een van de betere bordjes op de markt. infinty Lanparty
Pagina: 1