Ik ben druk met mijn PDF generator script aan de slag en probeer een kopie op te slaan van de PDF die ik genereer.
Het stukje code dat de PDF vult is de volgende:
Nu is mijn plan om deze PDF ook lokaal op te slaan, dit blijkt alleen niet te werken.
Een hele simpele code hier van het forum zou dit moeten doen:
NU dacht ik dit stuk code gewoon onder mijn code te kunnen plakken zoals hier, maar het wegschrijven wordt genegeerd en tevens wordt mijn tempory file niet gevuld. Haal ik dit stuk weg dan werkt het weer.
De code is dus fout, ik moet mijn errorhandling nog even aanzetten in dit bestand bedenk ik me net. Maar is dit wel mogelijk op deze manier ?
Het stukje code dat de PDF vult is de volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $file_name = bestand.pdf; $fp= fopen( $fdf_fn, 'w' ); if( $fp ) { fwrite( $fp, $fdf ); fclose( $fp ); header( 'Content-type: application/pdf' ); header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$file_name.'"'); //ter download aanbieden passthru( '/usr/local/bin/pdftk formtx.5.pdf fill_form '. $fdf_fn. ' output - flatten' ); } |
Nu is mijn plan om deze PDF ook lokaal op te slaan, dit blijkt alleen niet te werken.
Een hele simpele code hier van het forum zou dit moeten doen:
PHP:
1
2
3
4
| $myFile = "test.pdf"; $fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file"); fwrite($fh, $temp); fclose($fh); |
NU dacht ik dit stuk code gewoon onder mijn code te kunnen plakken zoals hier, maar het wegschrijven wordt genegeerd en tevens wordt mijn tempory file niet gevuld. Haal ik dit stuk weg dan werkt het weer.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| $file_name = bestand.pdf; $fp= fopen( $fdf_fn, 'w' ); if( $fp ) { fwrite( $fp, $fdf ); fclose( $fp ); header( 'Content-type: application/pdf' ); header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$file_name.'"'); //ter download aanbieden passthru( '/usr/local/bin/pdftk formtx.5.pdf fill_form '. $fdf_fn. ' output - flatten' ); $makecopy = "passthru( '/usr/local/bin/pdftk formtx.5.pdf fill_form '. $fdf_fn. ' output - flatten' )"; $copyfile = "test.pdf"; $fh = fopen($copyfile, 'w') or die("can't open file"); fwrite($fh, $makecopy); fclose($fh); } |
De code is dus fout, ik moet mijn errorhandling nog even aanzetten in dit bestand bedenk ik me net. Maar is dit wel mogelijk op deze manier ?