microfoon voor spraakherkenning met ver bereik

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:36
hallo allemaal,
Ik ben op het moment bezig met een project waarbij ik een microfoon nodig heb voor spraakherkenning.
Het probleem is dat de spreker overal in een kamer moet kunnen staan zonder 'onherkenbaar' worden.
Ik heb me nog nooit zo verdiept in mics e.d. dus ik heb eerlijk gezegd geen idee welk soort microfoons zich daar het best voor lenen..
Het gaat dus om een microfoon met een redelijk ver bereik (max zo'n 60m3). Daarbij moet liefst zoveel mogelijk de stem uit het omgevingsgeluid gefilterd.(ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is..?)
Ik heb wel op google gezocht op ver bereik microfoon maar dat leverde niet bepaald zinnige dingen op.
Ik was nog terechtgekomen bij soort afluistermicrofoons maar dat leek me dan weer een beetje teveel van het goede aangezien die ook buiten een muur geplaatst kunnen worden. :P
Mn budget is redelijk flexibel. Als het voor €50,- kan vind ik het helemaal prima maar als het nodig is kan ik er ook €300,- aan uit geven.

Ik hoop dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven!
bvd!

edit: ik heb inmiddels iets gevonden over pressure zone mics.
Ik begrijp overal dat deze een wat verder bereik hebben dan de meeste microfoons. Maar of zo'n microfoon ook echt ver genoeg bereik heeft om hiervoor geschikt te zijn kan ik niet echt vinden..
Zou eventueel iets als dit wat zijn misschien?

[ Voor 14% gewijzigd door NeORay op 05-05-2007 16:04 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
NeORay schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:44:
hallo allemaal,
Ik ben op het moment bezig met een project waarbij ik een microfoon nodig heb voor spraakherkenning.
Het probleem is dat de spreker overal in een kamer moet kunnen staan zonder 'onherkenbaar' worden.
Ik heb me nog nooit zo verdiept in mics e.d. dus ik heb eerlijk gezegd geen idee welk soort microfoons zich daar het best voor lenen..
Het gaat dus om een microfoon met een redelijk ver bereik (max zo'n 60m3). Daarbij moet liefst zoveel mogelijk de stem uit het omgevingsgeluid gefilterd.(ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is..?)
Ik heb wel op google gezocht op ver bereik microfoon maar dat leverde niet bepaald zinnige dingen op.
Ik was nog terechtgekomen bij soort afluistermicrofoons maar dat leek me dan weer een beetje teveel van het goede aangezien die ook buiten een muur geplaatst kunnen worden. :P
Mn budget is redelijk flexibel. Als het voor €50,- kan vind ik het helemaal prima maar als het nodig is kan ik er ook €300,- aan uit geven.

Ik hoop dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven!
bvd!

edit: ik heb inmiddels iets gevonden over pressure zone mics.
Ik begrijp overal dat deze een wat verder bereik hebben dan de meeste microfoons. Maar of zo'n microfoon ook echt ver genoeg bereik heeft om hiervoor geschikt te zijn kan ik niet echt vinden..
Zou eventueel iets als dit wat zijn misschien?
Ze hebben bij podiums wel eens een rij (gewone) microfoons bovenin hangen. Zo kan je alles wat op het podium gezegdd wordt prima verstaan. Dus je zou mischien om de 2 meter een microfoon kunnen hangen.

• NeORay
Tha Ra schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:40:
[...]

Ze hebben bij podiums wel eens een rij (gewone) microfoons bovenin hangen. Zo kan je alles wat op het podium gezegdd wordt prima verstaan. Dus je zou mischien om de 2 meter een microfoon kunnen hangen.
ja, ok. dat ben ik vergeten te vertellen. Het is gewoon voor in een woonkamer. dus als het even kan moet het liefst zo subtiel mogelijk. Meerdere microfoons ophangen ligt dan niet echt voor de hand :P

Ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat hier niet een bepaald soort microfoon voor is..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Richtmicrofoon ?

http://www.eurospyshop.co...ne_p_692.html?language=nl

Wel een beetje duur maarja

• NeORay
een richtmicrofoon is voor zover ik begrepen heb juist om het geluid van één persoon/dier/object die zich ver weg bevind op te nemen...(?) Deze kan dus niet op een plek in de kamer hangen maar zou dan constant door iemand gericht moeten worden...

• jimmy!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2023
Misschien kan de spreker een draadloze dasspeld-microfoon of een draadloze headset gebruiken?

• NeORay
ja daar heb ik ook an gedacht, maar bij alle oplossingen die ik tegen kom moet je dan ook een heel zendertje e.d. bij je dragen.
Bovendien is het gewoon voor dagelijks gebruik in huis. ik denk niet dat veel mensen altijd met zo'n ding zouden willen lopen..

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
De Creative Live! Cam Voice is de eerste webcam met ingebouwde dubbele microfoon en een echte megapixel-videosensor. Het apparaat heeft een afgeronde, compacte vormgeving in stijlvol grijs en geborsteld staal. Dankzij de revolutionaire Adaptive Array-microfoontechnologie wordt ongewenst achtergrondlawaai geïdentificeerd en weggezuiverd voor maximale helderheid bij conversaties. Daarnaast levert de echte megapixel-videosensor met groothoeklens een uitstekende videokwaliteit en gesofisticeerde mogelijkheden voor beeldaanpassing. Wie op zoek is naar de ultieme oplossing voor onlinecommunicatie, kan gewoon niet voorbij aan de Live! Cam Voice. Het apparaat is goedgekeurd door Skype en wordt geleverd met een uitgebreid softwarepakket en een headset met geïntegreerde microfoonarm voor handenvrije privé-gesprekken.
Zelfde technologie heb jij ook nodig, werkt als een automatische richt microfoon doormiddel van interferentie ....

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

[ Voor 11% gewijzigd door djexplo op 06-05-2007 15:49 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 00:39

Dr C

met C en CK

NeORay schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:38:
ja daar heb ik ook an gedacht, maar bij alle oplossingen die ik tegen kom moet je dan ook een heel zendertje e.d. bij je dragen.
Bovendien is het gewoon voor dagelijks gebruik in huis. ik denk niet dat veel mensen altijd met zo'n ding zouden willen lopen..
Je kan ook evt. een bluetooth headset kunnen gebruiken

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Overhead microfoon :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 08:57
Heb je inmiddels een microfoon aangeschaft? Ik ben namelijk op zoek naar een zelfde soort microfoon. Het is de bedoeling dat ik overal in de huiskamer te horen ben voor de mic, welke aangesloten is op de PC.

Het is dus ook hier niet de bedoeling om meerdere microfoons te plaatsen. Mijn budget is echter wel een stuk beperkter (max. € 50,-).
En het liefst gewoon te koop om de hoek. :)

[ Voor 8% gewijzigd door maikel op 19-06-2007 15:15 ]

Pagina: 1