DIN 5 op versterker - balanced mixer aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Topicstarter
Voor een eenmalige actie op locatie zou ik gebruik willen maken van een omroepsysteem aldaar. De bedoeling is 'uit te zenden' door het gebouw en op een centrale plaats (een intern theatertje) gewoon op eigen volle kracht te draaien.

Het omroepsysteem wordt gevoed door deze versterker (datasheet).

Nu had ik een kabel als deze na wat googlen in gedachten om van de xlr mono output van mijn mixertje naar die versterker te gaan. (Tulp naar XLR heb ik reeds - en DIN 5 rechtstreeks naar XLR is niet handig ivm de afwijkende pinout van de versterker). Het omroepsysteem is overigens uiteindelijk mono, en ik wou het signaal dan ook mono aanleveren.

Ik heb alleen nog een aantal vragen waar ik niet goed uitkom.
  • Heeft iemand ervaring met een Priority aansluiting op een versterker (zie ook de datasheet) - wat moet ik me daarbij voorstellen? Overruled die de twee onderste als de schakelaar omgaat (hier als ik me niet vergis als pin 5 hier als ik me niet vergis naar Pin 4 gaat)? Waar zou ik het beste m'n mixertje kunnen aansluiten om het geheel werkend te krijgen?
    Het probleem is namelijk dat ik op locatie slechts zeer weinig tijd heb de boel te testen. Ik weet wel dat de prioriry aansltuitingen momenteel niet gebruikt worden. Mij lijkt het logisch om gewoon alles uit te trekken en van m'n mixertje de boel naar pin 1 en/of drie (en natuurlijk 2/aarde) te sturen.
  • M'n mixer geeft z'n eindsignaal af op +4dBu. Dit is wel lichtjes te corrigeren door wat gain aan te passen (niet zo netjes, maar goed), maar hetzelfde signaal gaat ook gewoon naar normale versterkers van het theatertje. De datasheet zegt dat de versterkerinputs op 0dbV 100kOhm zitten. Kan ik hier problemen verwachten?
  • De mixer geeft uiteraard een balanced signaal af. Ik volg niet precies hoe die versterker ook Balanced is (wat ie zegt te zijn). Als er een mogelijkheid is om het geheel gebalanceerd aan te sluiten zou ik dat graag doen, omdat de tussenliggende kabels wel zo'n 50 meter zullen zijn.
Ik hoop dat ik genoeg gegevens heb verschaft. Na uren googlen en veel half maar niks zeker weten zou ik graag enige duidelijkheid hebben. Want klungelen is heel leuk en leerzaam, maar misschien is hier iemand met ervaring die me uit de brand helpt. :>

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Topicstarter
En oh ja:
Op de versterker staat de uiterst verhelderende boodschap geplakt "ingang schakelt over P4 en P5".

(kick dus... O-) .... anyone :S ?? )