Toon posts:

3e geheugenreep: 2 vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te overwegen om ook 'm'n derde geheugenbank op m'n Asus A7V te vullen met een reepje, gezien de lage prijzen (momenteel 2x256Mb PC 133 SDRAM).

vraag 1: Ik heb ooit 'ns gehoord dat het gebruiken van alledrie de geheugenbanken op VIA KT-133 chipset mobo's problemen kan geven. Klopt dit en zo ja, geldt dit ook voor de Asus A7V?

vraag 2: Is het aan te bevelen exact hetzelfde merk en type geheugenreepje erbij te stoppen, of mag het in principe ieder willekeurig merk/type zijn, zolang als het maar PC133 SDRAM is?

TIA

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

vraag 1: Geen idee
vraag 2: Maakt nix uit.

Good goan

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

vraag 1: Dat lijkt me heel erg sterk.
vraag 2: ligt eraan, heb je nu 256 PC133 @ cas2 dan zal je wederom het beste cas2 kunnen kopen, cas 3 mag ook wel maar dan ben je verplicht je andere 2 ook op cas 3 te gaan draaien.

Kortom het hoeft dus niet maar is wel het makkelijkst.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Majistic heeft bijna gelijk.

Als de snelheid van de ic's op de reepjes laag genoeg is (6 of 7 ns) dan kun je het best eens proberen die op 2-2-2 te laten draaien. Ook als ze origineel 3-3-3 zijn. Dat werkt VAAK heel goed.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je kan op een a7v gerust alle 3 banken vullen
zonder problemen de meest ideale manier is door 3 exact gelijke te nemen zoals een post hiervoor al zei als je er bv een cas 3 instopt terwijl de andere cas 2 zijn gaat je performance achteruit omdat ze alle 3 dan op cas 3 moeten lopen.

Verwijderd

Mhh wat ze aan raden bij gebruik van alle 3 de geheugen banken, als je die optie op een ASUS A7V hebt, is om de "memory drive strength" op HIGH te zetten.

(Ik heb een KT7-RAID, daarom weet ik niet of jouw BIOS die optie heeft en hoe'ie heet)

Maar dat is wel een functie van de chipset denk ik, hij zal ergens wel in de BIOS zitten.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ontzettend bedankt zover :).
Pagina: 1