Externe behuizing voor CD/DVD-rom

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik ben opzoek naar een behuizing voor mijn CD/DVD-rom.

Dit omdat ik de CD/DVD-rom graag op mijn bureau wil hebben.

Wat ik dus wil is de computer in het kastje van me bureau stoppen en de CD/DVD-rom speler op mijn zetten bureau d.m.v. een externe behuizing .

Ik heb lopen zoeken naar zo`n kastje maar kan niets vinden dus ik hoop dat een mede tweaker een locatie/idee/tips heeft.

De CD/DVD-rom zelf heeft een S-ATA aansluiting. De S-ATA en stroom kabel kan ik zelf wel oplossen dus dat is geen vereiste maar als het erin zit is dat mooi meegenomen.

Het is voor 1 CD/DVD-rom maar als er behuizingen zijn met 2, 3 of 4 is dat geen probleem.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mycom heeft ze voor 30 euro dacht ik?!

edit:

Voor 20 euro zelfs! Snel kopen!

http://mycom.nl/Products/...rne_behuizing/110023.aspx

[ Voor 62% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2007 14:47 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:27
Voor zover ik weet zijn er wel 5,25" externe behuizingen te koop. Jij heb het grote voordeel dat je sata heb, voeding gebruik je gewoon van dat externe kastje en met wat modwerk trek je een eSATA kabel naar je pc toe. DVD-drives in externe behuizingen geeft vaak genoeg problemen met de controller in zo'n ding, gewoon eSATA kabeltje trekken en je hebt dat gezeik niet :)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
@Michael Knight, alle bekende winkels nagelopen maar niet aan MyCom gedacht omdat ze meestal niet veel bijzonders in hun asortiment hebben.

@Cubefanatic, ik heb gezocht op e-sata maar zijn de aansluitingen hetzelfde?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

esata en sata kan je gewoon op mekaar aansluiten normaal gezien. Ik gebruik ook losse sataschijven zonder behuizing op esata connectoren, dat past probleemloos