Door omstandigheden heb ik besloten om Windows Vista x64 en Windows XP x64 opnieuw te installeren.
Ik heb nu behoorlijk wat sites gelezen over welke indeling het best kan gebruiken zoals deze:
http://www.petri.co.il/pagefile_optimization.htm
Maar ik word er niet zekerder door omdat mijn WD Raptor schijf een veel snellere toegangstijd heeft maar mijn seagate schijven een veel hogere doorvoersnelheid hebben.
Applicaties die ik regelmatig gebruik:
Visual Studio 2005
VMWare Workstation
Adobe photoshop
& games
Mijn systeem heeft 2 schijven in RAID 0 (hardwarematige raid 0, Geen aparte drivers nodig) en 1 enkele Raptor schijf.
2x Seagate 7200.10 320 GB schijven (RAID 0 - 596 GB)
Western Digital WD1500ADFD Raptor 150 GB schijf
Nu is mijn vraag: Kan ik Windows beter op de WD of op de RAID Seagate schijven installeren? Het gaat om performance. Het risico op verlies van data is niet relevant.
De swapfile kan ik beter plaatsen op de WD of beter op RAID 0 schijf !?
Kortom: Wat is beter? Een hogere doorvoersnelheid of een snellere toegangstijd ?
Benchmark HDTach op mijn systeem:
Seagate RAID0: 133MB/s 13ms
Westerdigital: 84MB/s 7ms
Systeemspecs:
Intel C2D E6700
4GB Ram
Moederbord: Asus P5W DH
Ik heb nu behoorlijk wat sites gelezen over welke indeling het best kan gebruiken zoals deze:
http://www.petri.co.il/pagefile_optimization.htm
Maar ik word er niet zekerder door omdat mijn WD Raptor schijf een veel snellere toegangstijd heeft maar mijn seagate schijven een veel hogere doorvoersnelheid hebben.
Applicaties die ik regelmatig gebruik:
Visual Studio 2005
VMWare Workstation
Adobe photoshop
& games
Mijn systeem heeft 2 schijven in RAID 0 (hardwarematige raid 0, Geen aparte drivers nodig) en 1 enkele Raptor schijf.
2x Seagate 7200.10 320 GB schijven (RAID 0 - 596 GB)
Western Digital WD1500ADFD Raptor 150 GB schijf
Nu is mijn vraag: Kan ik Windows beter op de WD of op de RAID Seagate schijven installeren? Het gaat om performance. Het risico op verlies van data is niet relevant.
De swapfile kan ik beter plaatsen op de WD of beter op RAID 0 schijf !?
Kortom: Wat is beter? Een hogere doorvoersnelheid of een snellere toegangstijd ?
Benchmark HDTach op mijn systeem:
Seagate RAID0: 133MB/s 13ms
Westerdigital: 84MB/s 7ms
Systeemspecs:
Intel C2D E6700
4GB Ram
Moederbord: Asus P5W DH
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 14:37 ]