CPUID probleem met een 3,06 HT CPU in een asus P4B533-E

Pagina: 1
Acties:

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-04 19:55
Recentelijk een 3,06 cpu in een p4b533-E asus moederbord gestopt. XFX 7800 GS XT erbij, alles ging prima (denk ik). Omgeruild voor een saphire x1950 pro en ik krijg ineens opstart problemen doordat de bios de CPU niet meer herkend. Ok, plankje is al oud, bios maar flashen. Nu had ik gevonden dat de bovenstaande processor herkend zou moeten worden vanaf bios v1011. Gelijk maar de nieuwste er op geflashed. Nog steeds hetzelfde probleem...WTF??? Heeft iemand dit probleem en is het op te lossen. Ligt het wel aan de bios? Nu staat namelijk de nieuwste erop (1014e) maar dat maakt dus geen probleem. Ook al gelezen dat windows in principe zelf al de 'drivers' voor de processors heeft maar eigenlijk moet dit toch gewoon kunnen werken???

Criticism is prejudice made plausible.

Verwijderd

na het flashen drivers van je mobo opnieuw geinstalleerd? Ook de nieuwste versie etc. misschien een clean-install o.i.d. Service pack 2 + alle nieuwe windows updates ook al? . Videokaartdrivers al geinstaleerd? Weet je zeker dat het CPU was, misschien is het GPU. Probeer zelf eens wat meer dingen uit te zoeken/proberen en post ze dan. En een enkele vraagteken is voldoende trouwens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 14:25 ]

• Christian_Ku
Moet ik je wel gelijk geven, maar ik heb me zeker wel goed ingelezen en niet zomaar als een kip zonder kop hier een post gemaakt. Eerlijk gezegd gooit iedereen hier vaak nogal snel met het 'opnieuw' installeren van een windows systeem. Dat kost vaak nogal veel energie en tijd en gaat zeker niet vanzelf al die documents en mail moet je weer veilig ergens op bergen, de hele mikmak. Daarom eerst een check vraag om te zien of er iemand is met eenzelfde probleem en misschien dat het makkelijker is op te lossen. Helaas denk ik dat het toch een nieuwe windows wordt, nou die eerst maar eens kopen dan.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Reset eens je bios nadat je het nieuwe flash hebt geladen naar standaard fabrieksinstellingen....
Dan opnieuw opstarten.

Dat heb je nog niet gedaan zo te lezen...

Mooooooeeeee......

• Christian_Ku
Zo, tijdje afwezig geweest. Heb de bios volledig in de default geladen en het maakte niks uit. Kreeg nog steeds de opstart melding. Windows schijnt er geen probleem mee te hebben maar het stoort me, dit moet toch kunnen werken. Die lui bij asus hebben iig niks te melden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:25:
na het flashen drivers van je mobo opnieuw geinstalleerd? Ook de nieuwste versie etc. misschien een clean-install o.i.d. Service pack 2 + alle nieuwe windows updates ook al? . Videokaartdrivers al geinstaleerd? Weet je zeker dat het CPU was, misschien is het GPU. Probeer zelf eens wat meer dingen uit te zoeken/proberen en post ze dan. En een enkele vraagteken is voldoende trouwens. :)
Dat het BIOS zn CPU niet goed herkend heeft natuurlijk niets te maken met Windows drivers e.d.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

CMOS Clear al geprobeerd?

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
En wanneer je die 7800 er weer in stopt, herkend hij hem dan wel weer?

Ik denk aan een voedings probleem. Die x1950 zou wel eens teveel stroom kunnen trekken uit het board.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• Christian_Ku
Tja, de voeding zou nog kunnen, maar hoe zou dan toch de processor niet herkend kunnen worden, meestal geeft dat toch andere problemen. De 7800 heb ik helaas niet meer, die is dus geruild voor de x1950 XT ;). Heb wel getest met mijn ti4600 maar dat maakte niks uit (behalve dan dat windows werkelijk helemaal de kluts kwijt was).

Hoe zou ik die voeding kunnen testen? Ik heb er 'maar' 300W inhangen dus dat zou het inderdaad kunnen zijn.

Pagina: 1