Pentium M 750 upgraden naar Core 2 Duo

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• pdongen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 20:47
Lieve tweakers,

gezien jullie gigantische collectieve kennis leek het me een goed idee om jullie een vraag te stellen die ik zelf niet beantwoord krijg. Ik leg het probleem even voor.

Ik heb een Lenovo Thinkpad Z60m. Daar maak ik muziek op en doe ik live- en dj-sets mee. Hij heeft al heel wat te verdragen gehad en werkt nog steeds als een trein. Helaas ben ik iets te vroeg geweest met mijn aankoop, omdat een paar maanden later de Z61m op de markt kwam, met als belangrijkste verschil de inpandige dual core processor.

Aangezien ik met software werk die de Dual Core technologie goed ondersteunt (Ableton Live) zou ik dolgraag upgraden.

Nu is mijn vraag: is dit mogelijk (upgraden van een Pentium M 750 naar een Dual Core (en welke))? Ik ben jullie eeuwig dankbaar als je mij zou kunnen helpen.

Sterker nog, als je me helpt en je bent geïnteresseerd in house en/of techno, krijg je van mij twee promo's (op vinyl!) van mijn nieuwe EP's.

Groetjes,

Piet van Dongen.

Verwijderd

Nee. Dat kan niet. Is een ander socket en andere chipset.

(zeg ik nu snel hoor, eerst ff meer onderzoek doen).

Het is bijde S478(P-M - Core Duo). Alleen zit je met je chipset. Als deze geen ondersteuning heeft voor core duo wil het niet. Kan het chipset niet zo snel vinden.(gevonden: http://www.intel.com/products/chipsets/915pm/index.htm )
Ik denk van niet aangezien de P-m 533mhz bus heeft en de core duo 667. Verder hoop ik dat je er rekening mee houd of je proc wel vervangen kan worden en niet aan je mobo is gesoldeerd en of je koeling wel voldoende is.

De Z61m heeft een 945PM chipset. Dat is de mobile chipset voor core duo.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 13:24 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Ik zou het zo niet weten, maar je kan het nog altijd hier: thinkpads.com : ThinkPad Z series vragen, daar zitten meen ik een paar Thinkpad experts die je zulk soort dingen wel kunnen vertellen.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2007 13:09 ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Het lijkt erop dat de laptop een Intel 915GM chipset heeft en Core processoren worden pas ondersteund vanaf de 945 chipset. Dus dat gaat niet werken, ik ben overigens niet helemaal zeker of dit de juiste chipset is. Ik kon dat zo snel niet vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door Ernie op 05-05-2007 13:24 ]

• pdongen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-01 20:47
De link naar de notebook waar ik hem besteld heb: bestelict.nl.

Zo te zien zit er dus een Mobile Intel 915PM Express chipset op. Dus het kan niet :(

Heel erg bedankt voor jullie hulp Arno, Frank en Reinier. Laat het maar weten als je wat muziek wilt, ik kan je ook een link geven naar hoge kwaliteit mp3's van de promo.

Nou dan moet ik verkopen - iemand geïnteresseerd in een Z60m met 1GB geheugen?

[ Voor 21% gewijzigd door pdongen op 05-05-2007 13:46 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi pdongen en welkom op GoT.

Voor het verkopen van je spullen kun je niet op het forum terecht, aangezien we daar een apart deel voor hebben op de frontpage. GoT is een discussieforum en we zien niet graag dat dat "vervuild" wordt door allerlei koop- en verkooppraatjes. :)

Daarnaast is het de bedoeling dat je, voordat je hier op GoT een topic opent, eerst zelf even probeert tot een oplossing te komen. Als je de ene processor wilt vervangen door een andere, en je weet niet of dat kan, dan is toch het eerste wat je opzoekt of de socket overeen komt en chipsets compatible met elkaar zijn? :)

Dan wil ik je graag even wijzen op het feit dat je geen groeten hoeft te doen onder je posts hier op GoT. Als je dat graag wil doen, doe het dan liever in je signature (zie je profiel), zodat mensen die die "overbodige" tekst niet willen zien, deze uit kunnen schakelen. :) Verder komt het nogal spammerig over om zo vaak naar je eigen site te linken. Je hebt daar immers al je homepage-veld en signature voor in je profiel, waarom zou je het dan nog in je post zetten als dat niet relevant is voor de discussie? :)

Nouja, ik doe dit topic op slot aangezien je hier met een beetje zoekwerk wel uit had kunnen komen en je vraag sowieso toch al beantwoord is. Succes met je verdere verkoop/aankoop. :)

edit:
Trouwens zo bijster veel heeft dit topic niet te maken met Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen. Je topic had beter gestaan in Processors, Mobo's & Geheugen. Lees voordat je een topic plaatst dus ook even de zogenaamde stickies bovenaan het forum waar je je topic neer wil zetten; daarmee voorkom je dat je topic verkeerd staat en zo zorg je dus dat je eerder geholpen wordt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 05-05-2007 14:50 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.