Aspire 1700 320 Gig HDD

Pagina: 1
Acties:

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb gisteren voor mijn Aspire 1700 Laptop een nieuwe Hardeschijf gekocht een WD 320 Gig
Nu kwam ik erachter dat de BIOS niet meer dan 128 Gig.
Ondersteund door het zogenaamde 48 LBA mode.

Dit ligt niet aan windows want die is fully-updated en in een gewone PC ziet die wel de volledigige 320 Gig.

Ik heb via een paar forums wat linken gevolgd en uiteindelijk kwam ik bij een registry hack ofzo. Maar die link werkte niet meer omdat de site was opgeheven.

Heeft iemand een idee van hoe dit te fixen ?
De nieuwest Bios versie is geinstalleerd die van de Acer site afkomt !

Euhm !

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Volgens mij is die hack zelfs in de IO FAQ te vinden voor LBA. Maar 320GB op 2,5" schijfje? Welk merk en type is dat dan?

• tweakernoob
Deze laptop heeft een gewone 3,5 inch schijf en gewoon DDR geheugen stond er zelf ook wel een beetje raar van te kijken. (Wordt later gedited)

Euhm !

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

In principe maakt het niks uit of de bios het wel of niet ondersteund. Als je der van kan opstarten en windows kunt installeren is het goed. In windows zelf zul je wel de volledige schijf kunnen benutten.

Heb je dat al geprobeerd uberhaupt?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• tweakernoob
Het is geen verse Install het is een clone van de orginele hardeschijf. (ghost) Dus windows staat er volledig op geinstalleerd. en start ook zonder problemen op en ziet de HDD netjes en installeert hem maar de grote blijft hangen op 128 GB.

Euhm !

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 07:55
Wat later ook nog in het andere topic werd aangemerkt:

Maxblast voert dan ook de genoemde registry hack uit, dus dat heeft alleen in Windows nut, en ook maar eenmalig (bij een nieuwe installatie moet je het opnieuw doen).

Dit moest bij mijn pc (2000) maar 1 keer gebeuren, daarna kon ik Windows zo vaak installeren als ik wou zonder dat de HDD weer terug ging naar de 128GB herkenbaarheid.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• tweakernoob
MAXBLAST is van Maxtor (Seagate tegenwoordig) de HDD waar ik het over heb is van WD zal dat wat uitmaken of heeft WD een vergelijkbaar tootlje ik heb wel iets van gelezen in de FAQ: Western Digital: Data Lifeguard

Maar helaas zit momenteel de oude HDD weer in de laptop en kan ik over een week pas weer opniueuw proberen want dan is de laptop weer terug. Dus genoeg tijd om dingen tot de bodem uit te zoekn :P

Euhm !

• tweakernoob
Ik heb ondertussen weer wat tooltjes geprobeerd maar niks mocht baten.

Ondertussen heb ik ook nog geen reactie gehad van Acer op de vraag of hun wat weten.

Ondertussen iemand nog iedeenen ?

Alvast bedankt :|

Euhm !

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakernoob schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:41:
Ik heb ondertussen weer wat tooltjes geprobeerd maar niks mocht baten.

Ondertussen heb ik ook nog geen reactie gehad van Acer op de vraag of hun wat weten.

Ondertussen iemand nog iedeenen ?

Alvast bedankt :|
Het moet met Data Lifeguard van WD kunnen, heb het zelf ook gedaan met een 250 Gb harddisk in een PIII-733 MHz van HP, waar de BIOS ook maar 129 Gb aankan. Maar ik heb Windows (2000) gewoon schoon geinstalleerd. Verder moet je SP1 of 2 van XP hebben, of minimaal SP3 van Windows 2000.

Wat ik heb gedaan is eerst een 60 Gb partitie aangemaakt, Data LifeGuard van diskette gestart, deze zijn werk laten doen, Windows 2000 geinstalleerd op de partitie, deze geupgrade naar SP4 en daarna in Windows de rest van de harde schijf aangesproken.

Probeer je soms maar 1 partitie te hebben? Wees wat informatiever over wat je precies hebt geprobeerd, "weer wat tooltjes geprobeerd" is vaag en zinloos. Welke tools, wat geprobeerd, wat kwam eruit?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1