PPPoe verbinding met Vista x64

Pagina: 1
Acties:

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-03 17:21
Hallo,
Zojuist heb ik een comptuer gebouwd met vista 64bit welke ik aan het internet van mijn studentenflat wil hangen. Om je aan te melden wordt normaal gesproken gebruik gemaakt van "pppoe", via een apart programmaatje. Daarnaast schijnt het mogelijk te zijn om in windows zelf 'native ppp' te gebruiken, wat echter niet wordt aangeraden.
Bij gebrek aan dat programmaatje wil ik dus wel native ppp gebruiken. Ik heb dan ook deels deze gevonden stappeen doorgenomen. Echter ziet Vista mijn netwerkkaart niet als 'modem', wat op zich wel logisch is, maar wel noodzakelijk. Op mijn XP computer waar internet wel werkt wordt m'n netwerkkaart wel als modem gezien.
xp:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/pppxp.jpg
vista:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/pppvista.jpg

Weet iemand wat hier mis gaat of hoe ik het aan de praat kan krijgen?

Mixed Reality dev

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Klik << heb je hier wat aan?
Onder XP heb je ook geen programmaatje nodig?

[ Voor 44% gewijzigd door Romke op 05-05-2007 12:30 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-03 17:21
Dank u! Ik sanp nu wat er mis ging. Je hebt PPP en PPPoE (met oE = over Ethernet). Ik had dus de verkeerde verbinding, want nu werkt alles en type ik dit danuit vanaf Vista :)
het is feest! *O*
en dit topic kan dicht.

Mixed Reality dev

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Topics gaan hier niet dicht als de oplossing er is ;)
En je zou misschien ook eens naar de oplossing voor XP kunnen kijken?
Want die heeft ook PPPoE aan boord.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.