Routers+Switch+Access Point

Pagina: 1
Acties:

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-02 17:40
Hey !

Ik heb een vragje over een netwerk constuctie. Een collega van mij wil thuis graag 1 Desktop bekebeld op het netwerk hebben en een laptop draadloos.

Hij heeft internet verbinding gedeeld met 5 andere mensen in de straat. Bij een buurman staat dus een router waarvandaan 5 kabels naar 5 verschillende huizen lopen.

Kan ik aan die kabel die mijn collega zijn huis binnenkomt een switch zetten en van de switch een kabel naar de desktop pc en als 2de aan de switch een access point waarop de laptop dan kan connecten.

Zou dat kunnen werken?
Als het een beetje meezit hoef ik dan geen instellingen in de router te veranderen?
Zou het met elke switch en access point moeten werken?
Iemand misschien nog aanvullende tips?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Yep, zoals jij het stelt is het correct.
In principe zou het moeten kunnen zolang die buurman natuurlijk geen vervelende limieten aan die kabel hangt.

Als het gewoon een router is die keurig ip's uitdeelt kun je er een Switch en een AP aanhangen.

Wat misschien goedkoper is in dit geval is een WLAN router kopen en daar de DHCP van uit te zetten, het ding een vast LAN ip te geven in de range van het netwerk van die buurman (wel eerst even overleggen wel ip;s vrij zijn en buiten de DHCP range liggen) en het ding dan met een LAN poort te koppelen aan de kabel die het huis binnenkomt.
Dan heb je alles in 1 apparaat, en gezien het feit dat er maar 1 pc bedraad hoeft zijn die 3 switchpoorten die je dan overhoudt meer dan genoeg.

De Asus WL-500G heeft zelfs een AP mode, ik weet alleen niet of 'ie dan ook iets met zn LAN poorten doet.
Van die AP mode verwacht ik eigenlijk dat het ongeveer hetzelfde doet als wat ik hierboven beschreven heb, maar dan onder 1 knopje. (op het LAN op wijzigen na).
Leuke extra van dat apparaat is ook de printserver en ingebouwde fileserver als je er een usb stick in doet of een externe disk.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-02 17:40
Anti-XP schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:39:
Yep, zoals jij het stelt is het correct.
In principe zou het moeten kunnen zolang die buurman natuurlijk geen vervelende limieten aan die kabel hangt.

Als het gewoon een router is die keurig ip's uitdeelt kun je er een Switch en een AP aanhangen.

Wat misschien goedkoper is in dit geval is een WLAN router kopen en daar de DHCP van uit te zetten, het ding een vast LAN ip te geven in de range van het netwerk van die buurman (wel eerst even overleggen wel ip;s vrij zijn en buiten de DHCP range liggen) en het ding dan met een LAN poort te koppelen aan de kabel die het huis binnenkomt.
Dan heb je alles in 1 apparaat, en gezien het feit dat er maar 1 pc bedraad hoeft zijn die 3 switchpoorten die je dan overhoudt meer dan genoeg.

De Asus WL-500G heeft zelfs een AP mode, ik weet alleen niet of 'ie dan ook iets met zn LAN poorten doet.
Van die AP mode verwacht ik eigenlijk dat het ongeveer hetzelfde doet als wat ik hierboven beschreven heb, maar dan onder 1 knopje. (op het LAN op wijzigen na).
Leuke extra van dat apparaat is ook de printserver en ingebouwde fileserver als je er een usb stick in doet of een externe disk.
Ok ik zat te denken aan linksys switch en linksys AP. Als dan overall DHCP aan staat zal het moeten werken?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB