mac adress

Pagina: 1
Acties:

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
kan ik mijn netwerkkaart sofwarematig een ander mac adres geven i.v.m meerdere computers op een kabelaansluiting
// ik wil mijn laptop netwerkkaart dezelfde mac adress geven als mijn computer.zo hoef ik mijn computer niet aan te laten staan.alleen even de utp kabel van de kabelmodem in mijn laptop plaatsen.//

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Neen dat kan niet,

maar wat je dus wil is
ICS, Internet Connection Sharing als ik het goed begrijp,
en dat is natuurlijk geen probleem met al die handige proggies van tegenwoordig :)

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Er zijn netwerkkaarten waarbij je het mac-adres wel kan veranderen.
Win98, netwerkeigenschappen, dan je kaart aanklikken, eigenschappen, tabblad ge-avanceerd en dan network-adress opzoeken. Werkt niet voor alle kaarten.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom zou je in godsnaam je macadres willen veranderen ? Elk MAC adres is uniek, in de hele wereld so why bother changing it ???

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 05:40 schreef nulkelvin het volgende:
Er zijn netwerkkaarten waarbij je het mac-adres wel kan veranderen.
Win98, netwerkeigenschappen, dan je kaart aanklikken, eigenschappen, tabblad ge-avanceerd en dan network-adress opzoeken. Werkt niet voor alle kaarten.
Wat dacht je van meerdere pc's op het net aansluiten via 1 mac adres? (netwerkje thuis...)

Of misschien heb je een nieuwe netwerkkaart gekocht en je isp wil niet echt meewerken met registratie ervan.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

of onder win2k,

Control panel >
System >
Hardware >
Device manager >
Network adapters >
(Ethernet card) >
Advanced >
Network Adress

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 07 februari 2001 06:53 schreef Silvershadow het volgende:

[..]

Wat dacht je van meerdere pc's op het net aansluiten via 1 mac adres? (netwerkje thuis...)

Of misschien heb je een nieuwe netwerkkaart gekocht en je isp wil niet echt meewerken met registratie ervan.
De tweede optie is zinnig, en wordt vaker gedaan.

De eerste optie is veel leuker, een kwestie van "hoe verziek ik mijn netwerk op de meest moeizame manier", want als je dit doet kun je je kabeltjes wel weghalen, alle communicatie komt tot stilstand, want meerdere systemen met hetzelfde MAC-adres in een collision-domain is echt einde-oefening.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op DE bekende site van hacks/cracks kan je een utility downloaden om de MAC-adressen van 3Com netwerkkaarten te wijzigen.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
Op woensdag 07 februari 2001 04:00 schreef cgok het volgende:
kan ik mijn netwerkkaart sofwarematig een ander mac adres geven i.v.m meerdere computers op een kabelaansluiting
// ik wil mijn laptop netwerkkaart dezelfde mac adress geven als mijn computer.zo hoef ik mijn computer niet aan te laten staan.alleen even de utp kabel van de kabelmodem in mijn laptop plaatsen.//
Pagina: 1