Toon posts:

Probleem met dat-drive

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van van mij speelt het volgende probleem.

Heeft draaien:

Novell 5.1
ArcserveIT

Dit draait op een Compaq Proliant 1400
Compaq Dat-drive 12/24 Gb.
Sony 125m dat-tape's

De server ziet in de Bios de Dat-drive.
Arcserve Nlm's zien de SCSI-kaart en de Dat-drive (dezelfde aansluiting als de HD)en heeft een geldige user en jobqueue.

Het testen (10Mb schrijven en lezen) van de drive en tape gaat zonder problemen.
's-Avonds wanneer de backup gaat draaien, geeft het programma een tapewrite error met diezelfde tape. (Programma staat ingesteld dat ie elke tape overschrijft welke in de drive zit) De ene avond pakt ie hem wel en de andere avond niet. (Meer niet als wel)

Geprobeerd als oplossing:
Ik heb de laatste patch van ArcserveIT en de laatste Servicepack van Novell geinstalleerd.
Alle instellingen van de drive gecontroleerd.
Met een identiek Dat-drive gewisseld.
Hierna nog steeds dezelfde problemen.

Nu twee HP tape's gegeven.(niet nieuw weliswaar) De eerste pakt ie, de tweede weer een tape write probleem.

Nu ben ik van plan om nieuwe HP tape's te gaan gebruiken.

Zit ik in de goede richting of hebben jullie nog andere mogelijkheden die tot een oplossing kunnen volgen. Graag jullie reacties. Thanx

P.S. Hiervoor zat van die drives geinstalleerd met ArcserveIT. Nooit problemen mee gehad.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

klinkt als corrupte tapes, maar ik kan er ook naast zitten (ja, dat kan echt :+)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vergeten te vertellen dat het allemaal nieuwe spullen zijn die er gebruikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ff omhoog