Toon posts:

Club3d 8800GTX 2xSLI???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Sinds een paar dagen ben ik in bezig van 2 club3d 8800GTX kaarten,deze hoop ik ook op
sli te gaan draaien,tot nu toe wilt het nog niet echt lukken.

Het is me opgevallen dat de gtx een 2e aansluiting heeft voor een sli flatcable,hiervoor had ik een club3d 7600gt,daar zat er maar 1 op,is het ook de bedoeling bij de gtx dat ik alle 2 de aansluiting benut?

Heeft iemand ervaring met sli? met deze kaarten?

alvast bedankt :)

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 11:55
http://www.legitreviews.com/article/415/1/

kijk eens naar het plaatje ....

waarschijnlijik zijn die andere om quad en verder sli te maken

Verwijderd

Topicstarter
hmm raar,elke keer als ik in beeldscherm instellingen mn sli wil aanschakelen,dan flikkert mn scherm een keer,en kom ik weer bij mn instellingen,controleer ik het ff,dan blijkt dat mn sli weer uit staat.

moet ik ook wat in mn bios veranderen

ter info,mn mobo is van ASUS type:striker extreme

kan het kloppen dat je in vista,niet dual scherm kan instellen,terwijl je Sli hebt aanstaan?

kortom,als je in vista werkt,moet je sli uit zetten,ga je games,dan sli aanzetten?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 02:07 ]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-07 17:12
als je videokaarten in SLI draaien kun je maar één scherm aan sturen

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 12:17
martijn- schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 07:46:
als je videokaarten in SLI draaien kun je maar één scherm aan sturen
Klopt, maar, volgens mij 2 als je de 2 aansluitingen op één kaart benut moet het wel kunnen.

TS, je drivers zijn verder up-to-date? die 2e SLi aansluiting is voor quad-SLi.
heb je geprobeerd tussen de 2 aansluitingen te wisselen, of een andere kabel?
wellicht is de kaart of de kabel beschadigd (kleine kans, maar niet uit te sluiten).

Verwijderd

je kan ook sli draaien zonder bridge te gebruiken
Alleen de performence is dan een stuk minder omdat dan de commicatie via de pci-e aansluiting loopt.
Gebruik hier dan twee 6600gt's in sli zonder bridge (was ook niet mogelijk omdat 1van de kaarten een medio 6610xl is die geen sli ondersteunt)
Maar je bent een tweaker dus maakt je het anders

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik jullie alvast bedanken voor de snelle reacties,ik hoop in de toekomst daar ook een steentje aan te kunnen bijdragen.

ik moet eerlijk bekennen dat het nieuw is voor me,dat sli,mn vorige pc kon het allemaal niet meer aan,dus wilde ik echt eens gek doen.en heb deze pc samen gesteld.

Nu moet ik er dus acherkomen of het ook daadwerkelijk goed kan werken,is club3d een goed merk?of had ik beter iets anders moeten nemen?

als ik sli heb aanstaan,kan ik nog niet eens NFS most wanted vol draaien,dan nog tijdens het rijden knippert mn beeld.

@un1ty ik heb niet eens de cdrom in de drive gehad,ik heb de drivers direct van de club3d site gehaalt (die je doorverwijst naar nvidia site) en het brugje uitwisselen had ook geen effect.helaas :(

mn schermen (NEC multisunc90x2pro 2ms (grijs naar grijs) zitten op 1 kaart aangesloten,als ik via de nvidia config scherm op sli zet,kan ik niet meer 2 schermen gebruiken,zet ik vervolgens het vinkje aan bij bureaublad verlengen van windows zelf,dan gaan mn schermen uit,en blijft het zwart,de schermen geven wel aan dat ze signaal krijgen.Het gekke is ook dat ik de ene keer 4 schermen op mn kaarten kan aansluiten,de andere keer maar 2,ik moet er alleen nog achter zien te komen waneer dat precies is.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag heb ik me eigen ff kwaad gemaakt op het probleem,en het volgende gedaan.

heb een frames per second progje geinstaleerd en gekeken wat er gebeurde,bij NFS MW zakte dat soms tot 30 frames/s,beide kaarten er uit gehaalt,en per stuk getest,conclusie,geen verschil.
toen heb ik er een asus gforce 7950gx2 1gib in gedaan van een maat van me,dat draaide als een trein,alle gemak 100 frames,ook met het spel stalker,aangezien hij die kaart niet kon missen,hebben we er een ati radeon x800gto 256ddr2 kaartje in gedaan,met nfs mw nagenoeg geen haperingen meer,zei het wel met lagere settings,maargoed met die club3d kaarten zou ik met alle gemak full settings kunnen draaien.

maandag gaan de kaarten terug gestuurd worden,en ga ik proberen ipv club3d,asus videokaarten te krijgen,en dan hopen dat het probleem dan is opgelost.

Verwijderd

SLI en meerdere schermen samen gaat niet. Test dus gewoon of de kaarten in SLI werken als je enkel 1 scherm gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ook dan draaien de games (stalker en nfs mw) voor geen meter,met die asus 7950gx2 was het geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is gedeeltelijk opgelost,het blijkt dat je met vista 64bit,de beta versie moet hebben :?
het draait opzich wel,maar der zijn nog wat dingen die veranderd zou moeten worden,tenminste dat denk ik.

Het config scherm van nvidia wilt niet lekker samen werken met de beeldscherm eingensch, van vista zelf.en ondanks dat die 2 schermen ziet als SLI aan staat,kan ik alsnog niet draaien met 2 schermen.Als ik in het config scherm van nvidia,SLI aanzet,dan kan ik daar niet mn 2e scherm aanzetten,doe ik dit met vista zelf,dan zodra ik op aply klik,springen mn schermen op zwart,(geven wel aan signaal te krijgen) maar blijft zwart,kan alleen weer alles terug krijgen door met opstarten op F8 te drukken,en laaste config te laden van vista.

nu maar w88 op betere drivers.

Verwijderd

sli ondersteunt alleen maar een scherm en niet meer.
Dus als je sli aan zet werk maar een scherm (dat hoort zo)
Wil je sli draaien met twee schemen dan kan je lang blijfen wachten omdat dat gewoon niet gaat.

Het is namelijk zo
1 kaart doet maar de helft van het beeld opbouwen en de anderen kaart de anderen helft.
Dit is dus de reden dat sli niet kan werken op twee schermen.

Wil je het wel werkent krijgen moet je een adapter kopen van het merk Matrox Graphics eXpansion Modules kopen (ook wel genoemt Matrox DualHead2Go )

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:44:
sli ondersteunt alleen maar een scherm en niet meer.
Dus als je sli aan zet werk maar een scherm (dat hoort zo)
Wil je sli draaien met twee schemen dan kan je lang blijfen wachten omdat dat gewoon niet gaat.

Het is namelijk zo
1 kaart doet maar de helft van het beeld opbouwen en de anderen kaart de anderen helft.
Dit is dus de reden dat sli niet kan werken op twee schermen.

Wil je het wel werkent krijgen moet je een adapter kopen van het merk Matrox Graphics eXpansion Modules kopen (ook wel genoemt Matrox DualHead2Go )
Eigenlijk zou het best moeten kunnen...

De ene kaart renderd het ene scherm en de andere kaart het andere scherm.. niet zo moeilijk lijkt mij toch?

Audi S3

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-07 22:57
Moet ik jullie er even op wijzen dat de nieuwe SLI technologie van NVidia bij de 8800 2 (!!!) SLI connectors nodig heeft? Haal ergens een 2e vandaan en je kan lekker SLI gaan gebruiken, met 1 lukt het niet.

Verwijderd

MexxT schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:55:
[...]

Eigenlijk zou het best moeten kunnen...

De ene kaart renderd het ene scherm en de andere kaart het andere scherm.. niet zo moeilijk lijkt mij toch?
Dan is het dus geen sli meer maar twee singel kaarten en moet je het ook zo instellen door geen sli aan te vinken.
Alleen games met dualhead ondersteuning kunnen dan gebruik maken van twee losse videokaarten. (zonder sli)

Verwijderd

Jorn1986 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:57:
Moet ik jullie er even op wijzen dat de nieuwe SLI technologie van NVidia bij de 8800 2 (!!!) SLI connectors nodig heeft? Haal ergens een 2e vandaan en je kan lekker SLI gaan gebruiken, met 1 lukt het niet.
Als dat zo is dan hadden ze wel losse bridge bij gedaan.
Sli heeft geen brdige nodig om gebruik te maken van sli.
De sli bridge is alleen nodig om de twee beelden gelijk te laten lopen.
Als je dus geen sli bridge heb word het via de pci-e bus gedaan waardoor de kaarten langzaam worden wegens gebruik van de pci-e bus die de twee helften van het beeld samen laten voegen.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Is het niet een beter idee om 1 van die kaarten te verkopen, en met 1 8800GTX te gaan spelen. 2 van zulke kaarten zijn nogal overkill imho. En dan kun je gelijk wat geld apart zetten voor een nieuwe high-end grafische kaart zo gauw die uitkomt.

Misschien een tikje off-topic, maar ik wilde het toch even kwijt.

Verder sluit ik me aan bij Jorn1986. Ik dacht ook begrepen te hebben dat beide connectoren gebruikt moeten worden. Maar zeker weet ik dat niet.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 18:01

HeepH

Dope Rapper

Overkill is the codeword for "I cant afford it and im jealous of those who can"

Verder heb je echt maar 1 Sli bridge(of eigenlijk zelfs geen) nodig.

Je kunt NIET sli'en met 2 schermen aangesloten, ook niet op 2 aparte kaarten.

[ Voor 21% gewijzigd door HeepH op 15-05-2007 00:22 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
het zaakje waar mn kaarten vandaan komen heeft naar club3d zelf gebeld,en volgens hun is een 2e sli brug niet nodig,die is er alleen voor als je met meer als 2 kaarten gaat draaien.maar proberen kan ik altijd,wel jammer dat ik niet elke brug kan pakken,alleen het brugje wat bij mn mobo is geleverd is lang genoeg,gek genoeg levert club3d geen bruggen bij zn videokaarten

@heephstan valt dit onder overkill?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 14:17 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SLI onder Vista werkt ook nog niet helemaal goed met de 8800 kaarten. Installeer XP en je zal zien dat het allemaal beter gaat.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
kiddyl schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:36:
SLI onder Vista werkt ook nog niet helemaal goed met de 8800 kaarten. Installeer XP en je zal zien dat het allemaal beter gaat.
Inderdaad en dat Vista beta verhaal is helemaal vergezocht... (legale vista?)

~ Mijn prog blog!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:13:
het zaakje waar mn kaarten vandaan komen heeft naar club3d zelf gebeld,en volgens hun is een 2e sli brug niet nodig,die is er alleen voor als je met meer als 2 kaarten gaat draaien.maar proberen kan ik altijd,wel jammer dat ik niet elke brug kan pakken,alleen het brugje wat bij mn mobo is geleverd is lang genoeg,gek genoeg levert club3d geen bruggen bij zn videokaarten

@heephstan valt dit onder overkill?
Mocht je computer die 2 8800's niet trekken dan is het idd overkill. Weet niet wat voor specificaties jouw computer heeft?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
@warhoofd ik heb legale vista versie :) 64bit

@moffin mn specs zijn als volgt
intel core2dou 6600 2x2,4Ghz
asus striker extreme mobo
2x kingston hyperX 2gib cl5.0 nvidia sli (4.4.4.12)
2x seagate 250Gib 16mb sata2
2x club3d 8800gtx 768mb
2x aopen dvd branders sata2
thermaltake thoughpower 850W
cm stacker case

hier een paar pics van mn kast,der is het 1 en ander veranderd,aangezien er nu 2 video kaarten in zitten,en er een paar fans zijn begekomen.ik wacht nog op onderdelen,zodra die er zijn,wordt mn kast gefatsoeneerd.

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL802/8865816/16372354/251041670.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL802/8865816/16372354/251041681.jpg

Verwijderd

op die foto zit d'r maar 1 videokaart in ! :P

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik denk niet dat je specs het probleem zal zijn, alhoewel andere tweakers daar qua cpu soms anders over denken. Maar dit terzijde.

[ Voor 5% gewijzigd door Moffin op 20-05-2007 19:56 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 13:54
kiddyl schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:36:
Ik heb nu een dual boot systeem (XP/Vista) best of both (kinda fucked up) worlds eigenlijk.. Op 1 harde schijf. Maar werkt echt prima. Tijdens het opstarten kan je gewoon kiezen welke OS je wilt starten, kies je niets.. dan pakt ie Vista. Ideaal. Je zou het kunnen overwegen..

Offtopic: Ik heb nu sinds een tijdje ook voor het eerst een Nvidia kaart (7900 GTO), daarvoor altijd ATI. Maar wat een KUT drivers zeg. Dacht eerst dat het even wennen was. MAar fatsoenlijk overlay instellingen aanpassen, resoluties, beeldschermen klikken constant, random acts of freedom, enz enz, nee hoor./. Goed...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 18:46
Ik ben het! schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:23:
[...]

Ik heb nu een dual boot systeem (XP/Vista) best of both (kinda fucked up) worlds eigenlijk.. Op 1 harde schijf. Maar werkt echt prima. Tijdens het opstarten kan je gewoon kiezen welke OS je wilt starten, kies je niets.. dan pakt ie Vista. Ideaal. Je zou het kunnen overwegen..

Offtopic: Ik heb nu sinds een tijdje ook voor het eerst een Nvidia kaart (7900 GTO), daarvoor altijd ATI. Maar wat een KUT drivers zeg. Dacht eerst dat het even wennen was. MAar fatsoenlijk overlay instellingen aanpassen, resoluties, beeldschermen klikken constant, random acts of freedom, enz enz, nee hoor./. Goed...
Ook lekker handig als je net een Vista licentie hebt aangeschaft om er ook nog maar even een XP licentie bij te nemen...

Ook offtopic: Ik kocht eerst altijd Nvidia kaarten vanwege de betere drivers maar vind ze tegenwoordig ook wel bagger.

Verwijderd

Topicstarter
toen ik het systeem kocht heb ik er eerst een club3d 7600gt in gedaan,maar daar was ik niet zo tevreden over,en aangezien ik zoiezo al van plan was over te gaan op sli,kon ik de gt inleveren.en toen meteen de 8800 gtx genomen.

ik had idd beter een quadcore kunnen nemen,maar daar w8 ik nog ff mee,uit eindelijk zal er idd een quad in komen.

ik zal denk ik ff geduld moeten hebben tot de drivers beter werken,mn geluidskaart werkt ook nog niet,heb wel audio,maar kan mn uitgangen nog niet toewijsen (voorbeeld configureren voor 5.1 ofzo) voor soundmax (meegeleverd bij de striker extreme) dus ook daar moet ik op w88.

ik heb nog wel een soundblaster live 5.1 digital liggen,maar die blijk niet lekker te werken met logitech spullen,ik kreeg steeds fouten van een debuglog.log file,en dit bleek een konflikt te zijn van sounblaster met logitech.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12
Ik ben het! schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:23:
[...]

Heb hetzelfde meegemaakt met een 7950GX2. Hij zal best wel snel geweest zijn maar liep bij mij veel te heet, drivers waren om te janken en support kon ik naar fluiten. Verpatst, X1900XTX gehaald en mezelf voorgenomen nooit meer nVidia te nemen. Sinds twee dagen zoemt hier een HD2900XT, buiten dat TM Nations niet start heb ik er 0,0 problemen mee. Als ik de klachtenrij bij de launch van de 8800 bekijk...

Verwijderd

Topicstarter
de bedrijfs temp van een 8800 hang zo rond de 50grd las ik,dat blijkt voor die kaarten normaal te zijn,maar voor de zekerheid heb ik meer fans in mn case gemonteerd,en er komen er nog bij.

als ik het goed begrijp zit 8800 in de kinderschoenen,en moeten de kinderziektes er nog uitgehaalt worden?

Verwijderd

Hoe weet je dat? Ik kan licentie van school krijgen betaal school er wel 15 euro per jaar voor maar dat is niets.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:47:
de bedrijfs temp van een 8800 hang zo rond de 50grd las ik,dat blijkt voor die kaarten normaal te zijn,maar voor de zekerheid heb ik meer fans in mn case gemonteerd,en er komen er nog bij.

als ik het goed begrijp zit 8800 in de kinderschoenen,en moeten de kinderziektes er nog uitgehaalt worden?
Idle rond de 50 misschien, tijdens het gamen waarschijnlijk dik in de 70 graden. Maar ik denk ook dat je het maar eens met Windows XP moet proberen. SLi + Vista gaat nog niet lekker met de huidige drivers blijkbaar.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:47:

Besef je wat je zegt? Een product dat een half jaar op de markt is in de kinderschoenen? Dat bestaat toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk,meerdere merken hebben spullen op de markt gebracht terwijl alles nog nieuw en nog niet goed getest was,en dan heb ik het niet alleen over pc's

kijk maar naar de plasmaschermen,de 1e modellen hadden veel pixelfouten ect.. puur omdat het nog in kinderschoenen stond.

maargoed,ieder zn mening.

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:57:
[...]

Idle rond de 50 misschien, tijdens het gamen waarschijnlijk dik in de 70 graden. Maar ik denk ook dat je het maar eens met Windows XP moet proberen. SLi + Vista gaat nog niet lekker met de huidige drivers blijkbaar.
dat klopt idd,als ik net klaar ben met gamen,zitten ze rond de 70 grd,boven de 100 moet je blijkbaar toch zorgen gaan maken.mn cpu blijft mooi om de 40 hangen...daar ben ik wel tevreden over.mn geheugen zit om en nabij de 50.
Pagina: 1