Toon posts:

Game Pc €1800

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk genoeg informatie voor een nieuwe Pc door maandenlang topic's te lezen en de nieuws zitten bijhouden en benchmarks zitten bestuderen

hier volgt mijn Pc, maar eerst waarvoor ik het ga gebruiken
ik ga het gebruiken bij flash, photoshop en games

en ben ook van plan of te overclocken met behulp van de handleiding op hardware.info
met overclock tutorial E6600

Onderdelen

Azerty Hardware

Asus MB P5N32–E SLI €197,18
Een Goed mobo voor een betaalbaar prijs
heeft een 680i chipset dat ervoor zorgt dat
ik sli geheugen kan laten draaien en is goed om te overclocken

Windows Vista OEM €158,08
ik haal toch een nieuwe computer dus vista OEM kan geen kwaad
en voor de toekomst DX10 hoewel het al gehackt is ,maar jah moet
altijd zeker van zijn daarvan vista

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 Ghz €197,42
een goed processor zover ik het gelezen heb en is goed
om over te clocken

Scythe Infinity €38,04
Goed koeling/lawaai verhouding en was verklaard tot de beste CPU koeling

Lite On LH-20A1P, ATAPI/E-IDE, Zwart €27,31
kwam het beste uit bij de hardware.info DVD-RW test

Creative Soundblaster X-fi Xtrememusic OEM €68,66
Het goed geluidskaart met de nieuwste X-fi technologie

Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Advies opgevolgt van andere en een kingston genomen
btw deze is ook sli ready muhahahha

totale kosten azerty €807,17

MyCom

Corsair ATX Voeding 520 Watt €89,85
http://www.mycom.nl/Produ...Voeding/124273.aspx#Specs
jah ik woon toch in de buurt dus haal ik het daar wel, en een goede voeding
een vriend van me is positief over en is modulair

totale kosten MyCom €89,95

reden van doorgestreept heb het net gehaald

Megawebshop

[b]Logitech G5 €47,29[b]
een goede muis zit lekker in mijn hand, bij een vriend van me geprobeerd

Logitech G15 €63,48
een goede toetsenbord met verlichting en lcd scherm andere woorden handig
en extra toetsen die je kan programeren

Seagate Barracuda 7200.10 Sata2 320GB 16MB €71,45
een goede harde schijf kan niet veel over vertellen

totale kosten Megawebshop €189.72

PC Megastore

XFX 8800 GTX 768mb PCI-E €529,50
Op dit moment het beste videokaart die je kan krijgen, het ondersteunt DX10
en kan de graphics wel gerbuiken

[b]Coolermaster Stacker 831 €167,50
totale kosten €679,00

Totale kosten €1816,10 8)7

Waar is nu vast loop is de voeding, levert het wel genoeg voeding zonder te over te clocken
maar het belanrijkste levert het genoeg stroom na het overclocken zo niet dan haal ik de
Coolermaster IGreen 600 watt

en als er iets beter kan voor hetzelfde prijs ( niet hoger dan 1840 dat is de toppunt want ik moet nog 60 euro aan games uitgeven)

ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en hoop zo spoedig mogelijk op advies

ps. ik gebruik een Sony SDM-HX73 monitor als dit geen goede monitor is volgens jullie dan haal ik volgend schooljaar wel een nieuwe

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 19:50 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:06:

ps. ik gebruik een Sony SDM-HX73 monitor als dit geen goede monitor is volgens jullie dan haal ik volgend schooljaar wel een nieuwe
dus als wij zeggen dat je monitor niet goed is, koop je een nieuwe?? Maar als ie voor jou nog goed is dan? Beetje weggegooid geld lijkt me. Ik zal je alvast op weg helpen: Er zijn in CSL honderden topics over gamepc`s / allround pc`s / workstation pc`s en weet ik het allemaal. Voor elk budget is er wel wat te halen. Kijk gewoon bij die pc`s naar de reacties en stel daar je systeem op af, anders krijg je in 100 topic 100x dezelfde reactie van 100 keer dezelfde mensen. Gebruik dus de search en vooral je gezonde verstand.

verder: ik vind het een mooie pc!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Het SLi geheugen biedt vrijwel GEEN meerwaarde t.o.v. van normaal geheugen. Een 680i mobo is overigens alleen interessant als je van plan bent later een tweede 8800GTX er in te steken, als je nu al weet dat je dit niet gaat doen is een 680i chipset gewoon overkill...

Verdiep je nog even in je geheugen. Volgens mij heb je dit niet tot zeer beperkt gedaan (no offense) :). PC8500 is namelijk alleen interessant als je over de 4,7GHz wilt overclocken. Tenzij je van plan bent een plaatsje te veroveren in DOC is dit dus echt onzin/overkill. Verschillende forum members hebben de 5GHz+ gehaald met 965P chipsets, mobo's als de Asus P5B, Gigabyte DS3.. clocken allemaal zeer goed over. Een Gigabyte DS4 voldoet voor jou, een prima mobo dat ook nog eens heel goed overclocked (mede dankzij Silentpipe). Als je naar de 3,6GHz toe wilt heb je PC6400 geheugen nodig, bij Azerty kost 2GB Kingston PC6400 ca. 120 euro (uit mijn hoofd)... Bij komplett.nl verkopen ze PC5300 Crucial Ballistix CL3 reepjes die makkelijk naar PC6400 clocken, is natuurlijk ook een optie.

Conclusie: een goed systeem, neem alleen een ander mobo tenzij je zeker weet dat je later SLi wilt draaien (Gigabyte DS4), maar neem sowieso goedkoper PC6400 geheugen. "SLi PC8500" klinkt allemaal heel mooi, maar snelheidswinst gaat het je in de praktijk niet geven..

Een 520Watts-voeding voldoet hier trouwens prima, je hebt echt geen hoger Wattage nodig :) (Wel als je SLi wilt draaien met 2x 8800GTX).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom bestel je van alles bij allerlei shops... kost veel aan verzendkosten..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 19:13
Wil je overclocken? Haal dan een Intel Xeon 3060 welke bij Batum 8 euro meer kost dan die E6600. Die komt meestal een stukje verder:
pricewatch: Intel Xeon 3060 (S775, 2x2.40GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

Dat geheugen lijkt me overkill. PC6400 op CL4 is al snel genoeg:
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2G)

Ook zou ik nooit een 8800GTX voor zoveel meer dan een GTS aanschaffen. Ik heb al een heleboel 8-series hier over de vloer gehad en geloof me dat als het op overclocken aankomt die GTSjes soms zelfs nog wel harder gaan! Op stock speeds is het dat extra geld ook niet waard.

Ik zou het bespaarde geld van hierboven investeren in een RAID0 opstelling. Gaat raitesnel voor een kleine prijs. Haal je veel meer performance winst uit dan bijvoorbeeld dat geheugen.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 12:42
CLB schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 01:03:
Waarom bestel je van alles bij allerlei shops... kost veel aan verzendkosten..
Zal wel een dermate groot prijsverschil in zitten wat de verzendkosten dekt.

Verwijderd

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 01:01:
Het SLi geheugen biedt vrijwel GEEN meerwaarde t.o.v. van normaal geheugen. Een 680i mobo is overigens alleen interessant als je van plan bent later een tweede 8800GTX er in te steken, als je nu al weet dat je dit niet gaat doen is een 680i chipset gewoon overkill...
ik ben trouwens van plan om rond december een tweede 8800 GTX te halen
en kijk naar de flash demo op deze site over de 680i chipset en sli ready geheugen
http://www.nvidia.com/page/nforce_600i.html
Een 520Watts-voeding voldoet hier trouwens prima, je hebt echt geen hoger Wattage nodig :) (Wel als je SLi wilt draaien met 2x 8800GTX).
bedankt voor de antwoord dat de 520 Watt goed is daar ben ik dus gerust over

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
-En4Cer- schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 01:06:
[...]

Zal wel een dermate groot prijsverschil in zitten wat de verzendkosten dekt.
het is ook een groot prijsvershil als ik het uit een winkel zou halen zou ik 50 euro - 100 euro duurder uitkomen en trouwens 1837 euro is icl verzendkosten

Verwijderd

Topicstarter
Ook zou ik nooit een 8800GTX voor zoveel meer dan een GTS aanschaffen. Ik heb al een heleboel 8-series hier over de vloer gehad en geloof me dat als het op overclocken aankomt die GTSjes soms zelfs nog wel harder gaan! Op stock speeds is het dat extra geld ook niet waard.

Ik zou het bespaarde geld van hierboven investeren in een RAID0 opstelling. Gaat raitesnel voor een kleine prijs. Haal je veel meer performance winst uit dan bijvoorbeeld dat geheugen.
ik weet niet, ik denk later want ik ben echt vastbesloten op een GTX te halen

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:34
Dat beeldscherm wat je gebruikt, de Sony SDM-HX73, dat is een 17" LCD als ik het goed heb. En die heeft 1280x1024 pixels native.

Dan vind ik zelf een 8800GTX wat overkill. Ok, sommige zijn het hier niet mee eens. Maar ik heb zelf ook een 8800GTX, draai 1680x1050 in games en heb nergens last van (behalve S.T.A.L.K.E.R. licht schokken als de zones groter worden).
Dus of het nou zo verstandig is voor je portomonee om een 8800GTX te kopen. Je zou ook kunnen kijken naar de 320MB versie van de 8800GTS, stuk goedkoper en voldoende voor 1280x1024 denk ik. Alhoewel een 8800GTX wel snel is en leuk te hebben, al is hij nu al niet meer de snelste.

Wat je op je videokaart wint kun je dan weer stoppen in een 2e HD die je samen dan in RAID0 zet voor extra performance.

Specs

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zou alles bij één shop kopen als dat mogelijk is. Het is toch een PC van 1800 euro, en als er ergens een probleem mee is weet je meteen met wie je contact kunt opnemen. Wanneer je bij veel verschillende winkels koopt is het toch wat ingewikkelder. Stel dat je een probleem krijgt met onderdeel A uit winkel A, dan kunnen ze bij winkel A zeggen dat dat ene onderdeel uit winkel B de problemen geeft. Zo kun je heen en weer gestuurd worden en dat is niet leuk.

Nou neem ik wel het meest vervelende scenario, maar het is wel iets om rekening mee te houden. En zoveel meer kost het niet als je gewoon een goede webshop uitkiest en daar alles koopt.

Dan over de specificaties:

Asus MB P5N32E SLI €179,67
Prima keus als je van plan bent later nog wat te upgraden. De prijs valt op zich wel mee, een goed uitgerust 965P of 975X moederbord kost ook al 150 euro of meer. Houdt wel rekening met het feit dat deze chipset erg veel stroom vreet tov Intel en AMD chipsets..

Windows Vista OEM €152,00
Ik weet niet hoe oud je bent en waar je werkt of studeert, maar via www.surfspot.nl kun je erg goedkoop aan legale software komen. Voorwaarde is dat je inloggegevens hebt (van universiteit of soortgelijke instelling waar je werkt of studeert).

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 Ghz €197,42
Goede keus. Beste prijs/performance in het high-end segment en quadcore heeft momenteel vrijwel geen meerwaarde boven dualcore, zeker niet voor gamen. Deze CPU kan ook goed overklokken.

Scythe Infinity €38,04
Een goedkoper alternatief is de Acrtic Freezer 7 Pro, welke ook redelijk goed koelt. Koeling is een beetje persoonlijke keus, dus je kunt ook prima deze nemen.

DDR2 OCZ OCZ2N10662GK 2048 MB Kit, PC2-8500, EPP SLI €216,00
Veel te veel geld voor geheugen!! Dat EPP SLi ready is een een of andere marketingkreet waar ik spontaan kriebels van krijg. Voor veel minder (120-140 euro) koop je een goed setje 2x1GB PC6400 geheugen, wat snel zat is voor je processor. Geheugenhoeveelheid is meer van invloed op de performance dan de snelheid ervan. Voorlopig is 2GB wel genoeg voor gamen enz.

Coolermaster Stacker 831 Zilver €174,00
Keuze voor kast is natuurlijk heel persoonlijk, maar het is wel een ontzettend goede kast. Ik heb zelf ook twee Stackers (STC-01 en 810) en het bevalt uitstekend. De prijs van deze 831 is wel fors, aangezien de 810 voor ongeveer 140 te krijgen is. Maar het is een goede investering, een kast kan lang mee.

XFX 8800 GTX 768mb PCI-E €529,50
De videokaart is de basis voor een snel gaming en multimedia systeem en de 768MB 8800GTX is gewoon een erg goede kaart. Een tip: De Asus 8800GTX kost 499 euro, zo kun je weer wat extra euro's besparen.

Betreft de voeding: Rond de 500-550 watt is ruim voldoende voor een systeem als dit. Wil je later nog het een en ander uitbreiden (videokaart, harddisks, meer ram enz..) dan is het een goed idee om voor 700W te gaan. BeQuiet heeft een mooie 700W voeding die ik zelf ook gebruik. Heeft een mooie glanzende zwarte finish en voldoende connectoren. Wil je een voeding die wat meer op de toekomst is gericht, let dan wel op het aantal PCI-E 6pins stekkers. Meer is beter aangezien videokaarten soms al twee van deze stekkers nodig hebben.

Ik raad je ook aan om er een Creative X-Fi geluidskaart in te zetten, want dan kun je opties als EAX ook aanzetten in games en dat werkt erg goed als je een surround speakersetje hebt.

Goud is geen geld

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:05:
[...]

en kijk naar de flash demo op deze site over de 680i chipset en sli ready geheugen

[...]

Ookal ga je later SLi draaien (dan is het mobo een goede keus), dat SLi-Ready geheugen is (zoals frank hierboven al zei) een verkooppraatje. Net als "Fatal1ty" GPU koelers, het biedt gewoon geen meerwaarde en het is even snel als normaal geheugen. Ga dus voor PC6400 Kingston (120 euro) of PC5300 Crucial Ballistix (ook 120 euro).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Is700W niet vrij overkill? Iedereen heeft het eral over dat 500W meer dan genoeg is.

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:46:
Is700W niet vrij overkill? Iedereen heeft het eral over dat 500W meer dan genoeg is.
Niet als hij later een tweede 8800GTX erbij wilt prikken :).

Verwijderd

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:39:
[...]

Ookal ga je later SLi draaien (dan is het mobo een goede keus), dat SLi-Ready geheugen is (zoals frank hierboven al zei) een verkooppraatje. Net als "Fatal1ty" GPU koelers, het biedt gewoon geen meerwaarde en het is even snel als normaal geheugen. Ga dus voor PC6400 Kingston (120 euro) of PC5300 Crucial Ballistix (ook 120 euro).
oke ik geloof jullie dan maar en volg die advies op maar is deze geen betere keuze

http://www.ocztechnology....l_ops_edition_urban_elite

€141,30 bij salland automatisering

Verwijderd

Topicstarter
Ik raad je ook aan om er een Creative X-Fi geluidskaart in te zetten, want dan kun je opties als EAX ook aanzetten in games en dat werkt erg goed als je een surround speakersetje hebt.
hmm ik denk dan dat de Creative X-fi music extreme music er bij doe van €68,66 bij Azerty

Verwijderd

Topicstarter
Frankknopers schreef op zaterdag 5 mei 2007 @ 10:35:
Windows Vista OEM €152,00
Ik weet niet hoe oud je bent en waar je werkt of studeert, maar via www.surfspot.nl kun je erg goedkoop aan legale software komen. Voorwaarde is dat je inloggegevens hebt (van universiteit of soortgelijke instelling waar je werkt of studeert).
wat dacht je hiervan ben 16 jaar en studeer Havo NT 4e klas

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:15:
[...]

oke ik geloof jullie dan maar en volg die advies op maar is deze geen betere keuze

http://www.ocztechnology....l_ops_edition_urban_elite

€141,30 bij salland automatisering
waarom zou het een betere keus zijn? Als je voor de looks gaat, kan je die aanschaffen ja, maar beter is het zowieso NIET. Je betaalt gewoon 20 euro extra voor de looks. Of je dat wil moet je zelf weten! /me -ErikE- heeft de ATi Crossfire variant hiervan, ook voor de looks! `t is tenslotte gewoon OCZ platinum geheugen :P

Verwijderd

Topicstarter
-ErikE- schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:45:
[...]

waarom zou het een betere keus zijn? Als je voor de looks gaat, kan je die aanschaffen ja, maar beter is het zowieso NIET. Je betaalt gewoon 20 euro extra voor de looks. Of je dat wil moet je zelf weten! /me -ErikE- heeft de ATi Crossfire variant hiervan, ook voor de looks! `t is tenslotte gewoon OCZ platinum geheugen :P
inderdaad je hebt gelijk en de andere ook kijk maar nu boven heb me lijste veranderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:05:
[...]

[...]

Dat is dan toch juist niet goed? Er word gezegd dat het genoeg is tenzij je 2 kaarten wil, en dat wil je.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:10:
[...]

Dat is dan toch juist niet goed? Er word gezegd dat het genoeg is tenzij je 2 kaarten wil, en dat wil je.
jah maar aan het begin van volgend jaar, dan koop ik een nieuwe voeding en verkoop dan de ene die ik vandaag nog had gekocht
Pagina: 1