Toon posts:

Een van 2 pc's komt niet op Casema kable internet

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds paar weken komt een van twee pc''s niet meer op casema cable internet.
't is of de eene of de andere pc die ip adres krijgt van motorola internet/cable modem.
De eerste die z'n pc aanzet heeft meestal verbinding.
vroeger hadden we geen problemen met 2 pc's.
achter de motorola hangt 'n zyxel 650H router en daar hangt die 2 pc''s.
Wil casema soms lang nietmeer 2 pc's aan hebben ofzo?
Heeft iemand hier 'n oplossing? met instellingen van motorola modem te wijzigen of zo.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Hoort de router niet het ip adres te krijgen via de modem/casema?
Die 2 pc's die je aan de router heb hangen, moeten geen IP adres direct krijgen van Casema.
Ze werken met NAT en krijgt ook via de DHCP van de router een interne IP in de range van je router.
Anders moet je proberen handmatig IP adressen in te stellen van je 2 pc's.
Dus bv router is 192.168.1.1 dan zet je pc1 op 192.168.1.2 en pc2 op 192.168.1.3 bijvoorbeeld. Gateway is dan ip van je router.

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Wat ik vaak zie is dat mensen bij beide computer de computernaam hetzelfde hebben. Dit geeft dus confilicten.

Verwijderd

modem van stroom aftrekken voor een minuut (minstens) en hetzelfde bij de router.

je hebt niks te maken met Casema meerdere IP adressen want die ZyXel doet waarsch NAT

Verwijderd

Elke pc moet zowiezo wel een andere computernaam hebben
En de TCP/IP instellingen op automatisch als de router op DHCP server staat zodat die 192.x.x.x of 10.x.x.x adressen kan uitleveren aan de pc's

Doet ie dit niet dan de router (en modem eventueel) van de stroom afhalen zodat ie reset (router kan je hardresetten als t moet met knopje)
Je kan dan ook nog zelfs dat soort IP's instellen bij TCP/IP zodat elke pc een vast adres heeft

Kan nl wel eens voorkomen dat ie aan 2 pc's allebei hetzelfde IP wilt geven en dan confilcteert ie dus

Verwijderd

Topicstarter
Heren julie zijn SUPERRR!!!

ik krijgde bij opstarten van tweede pc inderdaad foutmelding over dat computernaam.
Dus dat zal wel probleem zijn ja,alleen ik weet niet waar ik die computernaam kan wijzigen
maar dat vind ik vast wel via goooooogl.

Bedankt voor jullie snelle reaktie.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
rechtermuisknop op deze computer>eigenschappen>tabblad computernaam>wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
ooo oooo!

Ik ben beetje snel blij geworden,want hij doet ''t nog steeds niet.
Eerste pc die aangezet wordt krijgt goede ip adres en alles is ok,maar andere pc die later wordt aangezet krijgt geen ip of verkeerde ip zoals 169......en die kan dus niet internetten of niks.

Eerste die z'n pc aanzet heeft mazzel ;)
Als ik welke pc dan ook rechtstreeks op modem aansluit dus zonder router tussen heeft meteen ip adres
Dus probleem ligt echt bij zyxel router maar ik weet echt niks wat ik moet doen
meerdere malen modem of router uit aangezet niks helpt
Of per ongeluk iets in instellingen gewijzigd is van router weet ik ook niet, voor de zekerheid heb ik wel met gatje achterin gereset maar dat helpt ook niet.

Heeft iemand nog 'n idee wat er aan de hand is?

Verwijderd

Eerste pc die aangezet wordt krijgt goede ip adres en alles is ok
Dit "goede" ip adres, begint dat met 192.168 of 10? Zo nee, dan staat je Zyxel in bridge mode en moet je hem in router mode zetten. Zo ja, hoe groot is de DHCP scope van je Zyxel? Toevallig 1?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 20:24 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:23
Als z`n zyxel in bridge staat, dan krijgt de 1e PC ook geen IP van hem...

Kan wel dat de scope idd maar 1 lease uitgeeft...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Fodder,
met goede Ip adres bedoel ik 83...serie
Router zit wel in router mode en geen bridge.maar wat jullie bedoelen met DHCP scape begrijp ik niet, want zo een beschrijving kan ik niet vinden wel andere dingen over DHCP

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:23
je scope is het aantal adressen wat er uitgedeeld door de DHCP server ;)

Als dit op 1 staat, word er maar 1 adres uitgedeeld, als dit op 50 staat, worden er 50 adressen uitgedeeld :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Als z`n zyxel in bridge staat, dan krijgt de 1e PC ook geen IP van hem...
Waarom niet?
met goede Ip adres bedoel ik 83...serie
Dat is dus een routable IP adres en daarvan krijg je er maar één van je ISP. Controleer je router configuratie die staat echt niet (meer) in NAT mode.

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt voor jullie snelle hulp.

Hoe moet die instelling nou staan? Bridge of Router?
En over die NAT mode heb ik 3 keuzes
1 none
2 SUA Only Edit Details
3 Full Feature Edit Details

Welke moet ik hebben?En moet ik bij Edit details ook nog wat invullen?
Daar geeft die aan Start port no,End port no en IP adress.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Die zyxel is volgens mij een ADSL router.
Ga je niks aan hebben met kabel.

Dan moet je een Linksys WRT54GL of een Asus WL-500G, draytek dsl/cable ofzo hebben.
Met een ethernetpoort als WAN poort en niet een line/adsl poort.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Die zyxel is volgens mij een ADSL router.
Ga je niks aan hebben met kabel.
Het is inderdaad een ADSL router! Raar dat het überhaupt ooit gewerkt heeft op je kabelaansluiting. :?

Verwijderd

Topicstarter
Heren die Router/modem is inderdaad adsl router/modem geweest van tiscali.
Maar toen ben ik overgestapt naar casema cable.
Deze modem heeft 4 LAN aanluiting dus je kun 4 pc 's aansluiten dus ik heb ook tot nu toe altijd met twee pc 's geinternet tot sind kort

Aansluiten doe ik zo,
Motorola modem van casema met netwerk kable naar 1 LAN poort van zyxel
andere LAN poort van zyxel naar 1 pc
en andere LAN poort naar andere pc
ik heb nog een LAN poort over
Adsl ingang van zyxel wordt dus in dit geval niet gebruikt (en dat is logisch natuurlijk)
En geloof me dat heeft jaren gewerkt tot kort
Ik had ook niks aan instellingen gewijzigd van zyxel router toen ik van ADSL naar CABLE was overgestapt, maar had meteen en altijd gewerkt

Want ik had toen geinformeerd of die zyxel als hub of switch gebruikt kon worden,en ze zeiden ja.
Adsl ingang wordt dus niet gebruikt maar alleen LAN porten, puur als switch of hub om internet te verdelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 13:33 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

En hij is er gewoon niet geschikt voor.
Koop een gewone router.

Aangezien je alles met kabels doet kan dat lekker goedkoop.
Koop fijn een LInksys BEFSR41 oid, sluit em aan en geniet van je internet.
Werkt veel beter en veel makkelijker.

'Het heeft altijd zo gewerkt' is een verrekt slecht excuus, en wordt vaak gebruikt door mensen die niet weten waar ze het over hebben.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie moeite,

Na upgraden van firmware doet 't weer.

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
je hebt je adsl modem gewoon als switch gebruikt.
de enige manier hoe het in het verleden heeft kunnen werken is dat je meerdere ip adressen hebt gehad op je isp account. dus beide systemen een verschillend globaal ip adres.

[ Voor 64% gewijzigd door densoN op 07-05-2007 12:53 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat casema modem (motorolla surfboard) kan zelf to 32 IP addressen uitdelen. En het zal dus wel werken met die 'router' als switch.
Maar let er wel op dat je dus nu niet de NAT beveiliging hebt die je met een echte router hebt, dus een virusscanner en firewall is noodzakelijk!!!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1