Toon posts:

Bios loopt vast tijdens hardwarecheck

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware:
MSI k7n2
Athlon 2600+

Ik heb een groot probleem. Ik heb dinsdag een auditie voor een muziekopleiding, heb net tracks gemaakt die mijn spel begeleiden, wil ik ze gaan exporteren....is mijn hele pc overleden....

Hij loopt vast tijdens de hardware check van de Bios, je kunt dus ook niet in de instellingen van de bios komen. Booten van diskette is ook niet mogelijk, omdat hij dan al is vastgelopen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Achterop in het moederbord bracket zitten 4 ledjes, ze geven (via de handleiding van het moederbord) aan: BIOS sign on, this will start showing information about logo, processor brand name, etc. Bij deze stap blijft hij dus hangen.
- Bios gereset (via jumpertje)
- batterij eruit gehaald en erin
- ander RAM geheugen (van andere computer) geprobeerd

Bios flash of recovery is volgens mij geen optie, omdat hij al blijft hangen voor dat hij kan booten of iets dergelijks.

Mijn vraag: klopt deze opmerking, en uiteraard hoe krijg ik mijn PC weer aan de praat.....

Ik spring een gat in de lucht als iemand me kan helpen!

Groeten

Willem van Gemert

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
kun je niet even je harde schijf in die andere pc hangen en de data over halen

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Wat je nog zou kunnen proberen als je iemand kent met eenzelfde moederbord en die welwillend genoeg is. Booten, het BIOS van het werkende mobo eruit halen, BIOS van het defecte mobo erin stoppen, BIOS proberen te flashen. De BIOS chips moeten hiervoor wel identiek zijn, meestal komt dat neer op het zelfde model moederbord, soms ook dezelfde revisie.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me een probleempje van formaat, ik zou net als AMDJunk al zegt, je HDD ergens anders in stoppen en je data redden.