Toon posts:

windows start opeens opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een poosje dat Windows XP opnieuw opstart wanneer ik deze langer als zeg maar 2 weken laat aanstaan.

Ik laat mijn pc altijd aanstaan en zo rond de 14-18 dagen kan ik er bijna gegarandeerd op rekenen dat hij uit zichzelf opnieuw opstart, soms eerder, maar niet vaak. Meestal gebeurt dit 's nachts zodat als ik 's ochtends beneden kom de computer opnieuw opgestart blijkt te zijn.

Dit is behoorlijk irritant aan het worden, steeds allerlei programma's afgesloten en soms zelf werk kwijt, en zou graag weten wat hiervan de reden kan zijn.

Oh ja, hoge temperaturen vallen in ieder geval al af, want het gebeurt meestal juist als de pc niet gebruikt wordt en er bijna geen programma's open staan.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Automatische updates? Deze staan standaard op downloaden om 3 uur 's nachts, en soms is opnieuw opstarten hierbij noodzakelijk, dit gebeurt dan ook vanzelf.

Het kan ook dat je een blauw scherm krijgt om wat voor reden dan ook. Om de PC op dit blauwe scherm te laten staan, dien je bij Control Panel -> System (of rechtsklikken op My Computer, dan Properties) -> tabblad Advanced -> Startup and Recovery -> Settings -> System failure -> Automatically restart uit te vinken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de automatische updates op downloaden, maar niet automatisch installeren gezet en tevens het automatisch opstarten bij fouten uitgeschakeld. Zullen we zien of dit helpt.

Het is bij het laatste overigens wel heel toevallig dat het altijd na zo'n 2 weken gebeurt.