Toon posts:

Canon 400d: nieuw maar defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een 400d aangeschaf en vol verwachting zette ik mn nieuwe lens erop en probeerde een proeffoto te maken.
Tot mijn verbazing bleef het display zwart.
Nogmaals een foto gemaakt, wederom een zwart display.
Na heel goed gekeken te hebben, bleek het display niet zwart te zijn, maar een extreem donkere foto te tonen.
Let wel, ik heb het hier over de auto-stand, die naar mijn mening zelf inschat welke sluitertijden en diafragma hij gebruikt.
Ik krijg het niet voor elkaar om in welke stand dan ook een zichtbare foto te maken.
Alleen als ik de sluitertijd zelf boven de seconde zet, krijg ik wat kleur te zien.

Zo onderhand ben ik ten einde raad, ik heb volgens mij alle voor de hand liggende dingen al gechecked (hoewel er in de auto-stand niet zoveel te configureren valt).
Heeft iemand een suggestie? Vergeet ik iets? Of is dit gewoon een defect?

(en nee, de dop zit niet op de lens.. had ik ook moeten zien door de zoeker natuurlijk)

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04-2025
Heb je met je PC gecheckt of er wel wat op de geheugenkaart staat? Misschien is het schermpje van je 400d defect?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zien de foto's er op een pc wel normaal uit? :)

Verwijderd

Zie je wel het menu?
Anders is de backlight van je lcd kapot, gevalletje reperatie dan.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, in de autostand gaat de interne flitser ook niet aan. Zelfs niet bij erg donkere ruimtes :/
Ik dacht dat dit in de autostand ook automatisch ging.. of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Foto's op de pc ga ik nu even checken.
Scherm zelf doet het prima, heldere menu's etc.
Het zijn alleen de foto's die ik niet zie...

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04-2025
Dan lijkt het me niet de LCD zelf......

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:23:
Oh ja, in de autostand gaat de interne flitser ook niet aan. Zelfs niet bij erg donkere ruimtes :/
Ik dacht dat dit in de autostand ook automatisch ging.. of zie ik iets over het hoofd?
Dat hoort inderdaad niet. Meestal springt de flitser bij het minste of geringste al aan bij de autostand :p

Ik zou in ieder geval even terug naar de winkel gaan. Dit is namelijk geen normaal gedrag voor een nieuwe 400D :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 21:26 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Dopje nog op de lens? :+

O staat/stond (nu) ook in de startpost.

[ Voor 46% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 04-05-2007 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, op mn pc zie ik alleen maar heel erg donker :(
Als ik een plaatje schiet zonder CF (met preview) geeft hij ook een zwarte foto. Het ligt dus volgens mij niet aan het kaartje...
Dammit.. moet ik morgen wéér naar die winkel..

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:16
Wat voor diafragma/sluitertijd geeft hij aan dan?

Verwijderd

Topicstarter
Diafragma weet ik niet uit mn hoofd, maar sluitertijd was iets van 4000 geloof ik (displaywaarde door de zoeker)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat klinkt alsof de belichtingsmeter kapot is. Als je 'm handmatig op f/4 (of het laagste getal dat je kunt vinden) zet met een sluitertijd van 1/20e?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie Cyber. Ik heb net even de instellingen geprobeerd die je aangaf en ik krijg dat wel beeld. Het is nog steeds een zwaar onderbelichte foto, maar je kan alles er wel goed op zien.
Zo'n expert ben ik nu ook weer niet; maar de belichtingsmeter zit toch intern? Kan ik daar nog iets aan controleren? Kan er nog een plakkertje opzitten of zoiets?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nah, die is gewoon kapot dan en zit idd intern. Terugbrengen, valt onder garantie. Dit gebeurt verder niet vaak, maar je kunt net pech hebben natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 04-05-2007 22:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Het kan niet zo zijn dat ik deze (al dan niet per ongeluk) verkeerd heb ingesteld?
(Ik denk het eigenlijk niet, want de auto-stand zou toch 'altijd' moeten werken?)

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
moet ook altijd werken... garantie gevalletje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net zonder problemen geruild, mijn nieuwe exemplaar doet het prima!
Bedankt voor jullie feedback.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mooi dat de leverancier het netjes heeft opgelost.

Er zitten winkels bij die geen geld terug geven en ook niet willen ruilen, dan sturen ze je aankoop van nog geen 24 uur oud op ter garantie...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zet 'm eens op auto en dan de lens eraf en dan een foto maken in een normaal belichte ruimte. Dan moet je een witte foto krijgen die neutraal belicht is.

Als ie dan ook donker is, dan ligt het niet aan je lens.

Sorry, eerst topic doorlezen....

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 05-05-2007 16:40 ]

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:09:
Er zitten winkels bij die geen geld terug geven en ook niet willen ruilen, dan sturen ze je aankoop van nog geen 24 uur oud op ter garantie...
Pcies, dat is zwaar irritant. Dat was voor mij een reden om mijn eos 400D bij MediaMarkt te kopen. Dat was wel iets duurder, maar angezien mijn sensors vuil was en een pixel kapot kon ik hem zonder problemen ruilen. Ideaal.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
jant schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:47:
[...]

Pcies, dat is zwaar irritant. Dat was voor mij een reden om mijn eos 400D bij MediaMarkt te kopen. Dat was wel iets duurder, maar angezien mijn sensors vuil was en een pixel kapot kon ik hem zonder problemen ruilen. Ideaal.
Hmm, jij bent wel een van de weinigen die hier de MM als gerenommeerde fotozaak aan durft te schrijven... :P ;)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mediamarkt heeft meestal prima garantie e.d., hun know-how valt wel eens tegen, maar de garantie eigenlijk nooit, vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 05-05-2007 18:08 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Hey khep niet heel het topic gelezen, dus weet niet of dit al duidelijk is, heb ooit nog eens bij het reparatiecentrum gewerkt van canon... dit is 100% zeker weten een defecte backlight in je LCD, ik zou terug gaan naar de winkel en een andere vragen, niet laten repareren!

@iMartien

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Het menu werkte wel goed dus die 100% is wellicht een beetje overdreven ;)

Oh en wat betreft de MM, als je zelf al precies hebt uitgezocht wat je wil hebben dan is het een prima winkel. Je kan soms zelfs nog wat van de prijs af krijgen en je kan hem binnen twee weken ruilen, zelfs als je zegt dat je de kleur niet mooi vindt :+

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.