Philips DVD lade geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 7.773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183467

Topicstarter
Halo mensen ik zit met een probleem.

Een tijdje terug heb ik een Philips dvdr 3440h aangeschaft voornamelijk om mijn vhs verzameling over te zetten naar dvd.

Op een gegeven moment had ik een dvd met filmpjes vanaf mijn pc gebrand en die wou ik op de speler gaan bekijken.
Toen ik de dvd in de speler deed bleef de speler tevergeefs proberen om de disc te lezen en zodra op eject drukte liep de hele speler vast.
Ik heb werkelijk alle knoppencombo's geprobeerd en ook de telefonische helpdesk kon me niet verder helpen. Vervolgens nog het frontje van de dvd lade er af gehaal om te kijken of emergency eject gaatje zat, mooi niet :/

Goed ik was dus behoorlijk gefrustreerd en ging op het grovere werk over en heb toen het complete laatje gesloopt |:( gelukkig heb ik (na lang wachten) van de mediamarkt wel een nieuw exemplaar gekregen _/-\o_

Maar ook bij dit nieuwe exemplaar heb ik precies hetzelfde probleem, de lade wil niet open. Waarschijnlijk ligt het aan het finalizen van de disc in Vista wat niet helemaal goed is gegaan en waar de speler nu op vastloopt.

Ik ga dit keer het laatje niet slopen maar mischien is hier iemand die me kan vertellen hoe ik de boel weer open krijg voordat ik weer 10 keer heen en weer naar de mediamarkt kan. 8)7

alvast heel erg bedankt,
cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:39

Caveman

whahoehaha

Is dit een DVD brander voor in de pc?
Install dan eens Imgburn, daarmee kun je drive unlocken en gaat ie gewoon open. (-tools -drive -unlock)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee het gaat om een standalone dvd recorder met hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Stekker uit het stopcontact, eject knop indrukken en ingedrukt houden.
Stekker weer in het stopcontact.

Anders voorzichtig de kap verwijderen en rustig kijken hoe het mechaniek in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TRAXION schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:16:
Stekker uit het stopcontact, eject knop indrukken en ingedrukt houden.
Stekker weer in het stopcontact.

Anders voorzichtig de kap verwijderen en rustig kijken hoe het mechaniek in elkaar steekt.
Dat adviseerde ze me bij de helpdesk ook maar dit werkte helaas niet.
Heb nog geprobeerd om de kap los te schroeven maar natuurlijk paste geen enkele van mijn schoevendraaiers/bitjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
waarschijnlijk heb je een torx schroevendraaier nodig, die kan je gewoon halen bij de betere hobby-speciaalzaak.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02
Heb een zelfde probleem met een Philips DVD Recorder gehad en de enige oplossing was een nieuwe software erin flashen (gewoon vanaf de philips site te verkrijgen).

Daarnaast zijn er diverse fora die zich toespitsen op dit Philips probleem.

Ik heb sinds de flash dan ook geen problemen met de "blocked" tray meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Elluminatie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:46:
Heb een zelfde probleem met een Philips DVD Recorder gehad en de enige oplossing was een nieuwe software erin flashen (gewoon vanaf de philips site te verkrijgen).

Daarnaast zijn er diverse fora die zich toespitsen op dit Philips probleem.

Ik heb sinds de flash dan ook geen problemen met de "blocked" tray meer.
Ok interessant, maar als ik de speler wil flashen zal ik toch eerst de dvdtray moeten openen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahh gelukt!

er zit wel degelijk een emergency eject in het aparaat, alleen op de vekeerde plats gezocht.

The manual procedure:
There should be a small slot on the lower side of the unit near the front and center of the disc assembly. By sliding a small plastic numb from one side to the other unlocks the door so it can maually be opened the rest of the way. You will need a strong, thin object to slide that release nub. A small knife or nail would work. Of course you should follow all safety precaution such as removing power and not damaging anything else.

Heel erg bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu hetzelfde (en natuurlijk net buiten de garantie). Schijnt veel voor te komen (kijk maar eens bij kieskeurig.nl bij de philips dvd-spelers)

Ik las ook dat het bij iemand opgelost was door een dagje de stekker er uit te laten, dus dat probeer ik eerst maar. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin dat ding open te moeten schroeven. Het stomme is dat het ding totaal niet bruikbaar is terwijl ik die dvd-lade niet eens nodig heb (het is een harddiskrecorder met ook een dvdbrander).

[edit]
3 maanden later: Omdat ik het beu was (en het toch niet werkte) ben ik een beetje gaan wrikken aan het frontje. Het plastic blijkt gewoon vastgeklemd te zitten om het glimmende binnenste deel, als dit er af is zie je twee openingen waar ook een klemmetje in zit (bijna niet te zien). Na een beetje prutsen in die openingen ging hij opeens weer open, frontje er terug op en hij werkt weer.

[ Voor 60% gewijzigd door Marzman op 08-05-2008 20:48 . Reden: Voor de search omdat het veel voor schijnt te komen ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1