Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Electronische Teller .....

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Graag zou ik van jullie een mening horen of mijn idee enigzins gemakkelijk te realiseren is.

Wat is er aan de hand:

Omdat wij grote overlast hebben van alle vliegtuigen die opstijgen en landen vanaf Schiphol ... houden wij met regelmaat de tijden bij wanneer deze overlast plaatvind. Dat doen wij nu nog handmatig met pen en papier.

Mijn vraag:

Is het eenvoudig te realiseren om die tijden electronisch te registreren door bij overlast slechts op een knopje te drukken zodat de tijd die daarbij hoort wordt opgeslagen en op een later tijdstip uitgelezen kan worden om die tijden dan op de site van Schiphol als overlast in te voeren ?

Graag hoor ik jullie ideetjes hierover ..... Alvast bedankt .... :)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

Rmg

Websitje met invul formuliertje voor eventuele data die het weg schrijft naar een mysql database.

kan je inelkaar krijgen met de eerste de beste mysql / php tutorial.

of wou je echt iets meer standalone ?

Is de overlast nou echt zo erg waar je woont dan ? ( woon zelf in amsterdam maar hoor ze gewoonweg niet meer als ze overkomen )

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Wat heb je zelf al gezocht? Wat is je voorkennis van elektronica? Wat is de reden dat je dit elektronisch wil, en niet met een simpel VB progje? Hoe geavanceerd wil je het (simpel dingetje dat je aan de seriële poort hangt en de logfile's uitpoept, of moet er een karakteristiek van overlast/tijd en whateaver stand-alone kunnen gegenereerd worden?

Als je ff kan op mijn vragen antwoorden, kan ik zien of de jouwe beter te beantworden zijn dan "microcontrollertje proggen en je hebt je oplossing".

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
De TS laat niet meer zoveel van zich horen.
Goh, nee, dat hadden we echt nog niet door, dankje dat je het nog even aanstipt! </sarcasme> In het vervolg aub wat meer on-topic reply'en dus AUB, en niet voor zoiets onzinnigs het topic schoppen.

[ Voor 75% gewijzigd door Sprite_tm op 06-05-2007 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
rxr1991 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:48:
De TS laat niet meer zoveel van zich horen.
[mbr]Goh, nee, dat hadden we echt nog niet door, dankje dat je het nog even aanstipt! </sarcasme> In het vervolg aub wat meer on-topic reply'en dus AUB, en niet voor zoiets onzinnigs het topic schoppen.[/]
Allereerst .... jammer van je reactie op deze wijze .... Ik wist niet dat een topicvraag zo kort op tijd zou lopen ..... Ik heb namelijk nog wel iets meer om handen dan alleen om te reageren op de reacties .....

Maar ik zie dat er ook serieuze reacties zijn:
Raz- schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:31:
Websitje met invul formuliertje voor eventuele data die het weg schrijft naar een mysql database.

kan je inelkaar krijgen met de eerste de beste mysql / php tutorial.

of wou je echt iets meer standalone ?

Is de overlast nou echt zo erg waar je woont dan ? ( woon zelf in amsterdam maar hoor ze gewoonweg niet meer als ze overkomen )
Zal daar eens wat dieper op induiken ..... wellicht dat dat een goed idee is voor mijn plan .... :)
Dank .....

Ik hoor van veel mensen dat ze het lawaai van de vliegtuigoverlast kunnen "uitfilteren" .... maar mij lukt dat helaas niet ..... dat is een persoonlijke kwestie denk ik .... dit ook omdat ik waarschijnlijk met mijn beroep - Audio programma technicus - elke dag voor de volle 100% op mijn gehoor moet werken .... dat maakt het denk ik dat het mij vrijwel gewoon is om "alles" te horen.
naftebakje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:32:
Wat heb je zelf al gezocht? Wat is je voorkennis van elektronica? Wat is de reden dat je dit elektronisch wil, en niet met een simpel VB progje? Hoe geavanceerd wil je het (simpel dingetje dat je aan de seriële poort hangt en de logfile's uitpoept, of moet er een karakteristiek van overlast/tijd en whateaver stand-alone kunnen gegenereerd worden?

Als je ff kan op mijn vragen antwoorden, kan ik zien of de jouwe beter te beantworden zijn dan "microcontrollertje proggen en je hebt je oplossing".
Zoals ik je verhaal en vragen lees kom ik toch niet ver genoeg om in eigen beheer een electronisch systeempje in elkaar te gaan fabrieken ...... had eerder het idee dat het relatief simpel zou kunnen, maar richting microcontrollers en het programmeren daarvan gaat toch al wel buiten mijn kunnen.

-

Ik zal me eens gaan verdiepen in de oplossing van RAZ ..... wellicht dat dat voor mij het beste is.

In ieder geval bedankt voor het meedenken ..... :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Een vraagje:
Waarom wil je nog handmatig op een knop duwen, volgens mij is de pokkeherrie van een vliegtuig ook wel automatisch te detecteren.

Verder zou ik een servertje neerzetten (in de vorm van bijvoorbeeld een omgebouwde router) welke automatisch grafiekjes maakt enzo, zijn best leuke (gratis) paketten voor.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 13:17
Hallo,

Als je een hardware-achtige oplossing wilt (dus niet de PC die constant staat te ronken) en het een 60-tal EUR mag kosten zou je kunnen overwegen om een router (bv. linksys WRT54GL) te gebruiken met bv. openWRT er op (zodat je daar zelfgemaakte programmas op kunt draaien). Die linksys heeft zelfs een knop op de voorkant die je via software kunt uitlezen zodat je er niets aan moet zitten solderen...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja klopt, maar dan moet de TS wel eea van GNU/Linux en webserving enzo weten, als hij dat op een beetje een nette wijze vorm wil geven.

en ik weet dus niet of de TS daar software-technisch gezien toe in staat is.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Klein programma schrijven in java of zo dat de tijden bijhoud en naar een txt-bestandje schrijft? 2 keer niks. 5 regels code of zo. Misschien een beetje overdreven maar toch niet veel.

Kantlijn: Sorry maar ik moet het gewoon vragen, wie was er eerst Schiphol of jullie? Zijn jullie ook van die mensen die goedkoop grond kopen en bouwen of een huis kopen omdat schiphol in de buurt is en daarna lopen klagen over geluidoverlast? Konden jullie echt niet weten waar je aan begon voor je er ging wonen? Hier in de buurt is hetzelfde geweest, circuit van zolder waar vroeger zelfs F1 was. Rondliggende grond kon voor een spotprijs gekocht worden, mensen gingen daar wonen en dan klagen over het lawaai. Wel een goedkoop stuk grond maar geen lawaai meer. En wij zonder F1... Zaventem zelfde verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 07-05-2007 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:44:
Een vraagje:
Waarom wil je nog handmatig op een knop duwen, volgens mij is de pokkeherrie van een vliegtuig ook wel automatisch te detecteren.

Verder zou ik een servertje neerzetten (in de vorm van bijvoorbeeld een omgebouwde router) welke automatisch grafiekjes maakt enzo, zijn best leuke (gratis) paketten voor.
ls470 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:41:
Hallo,

Als je een hardware-achtige oplossing wilt (dus niet de PC die constant staat te ronken) en het een 60-tal EUR mag kosten zou je kunnen overwegen om een router (bv. linksys WRT54GL) te gebruiken met bv. openWRT er op (zodat je daar zelfgemaakte programmas op kunt draaien). Die linksys heeft zelfs een knop op de voorkant die je via software kunt uitlezen zodat je er niets aan moet zitten solderen...
Boudewijn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:28:
ja klopt, maar dan moet de TS wel eea van GNU/Linux en webserving enzo weten, als hij dat op een beetje een nette wijze vorm wil geven.

en ik weet dus niet of de TS daar software-technisch gezien toe in staat is.
Dank voor jullie reacties ..... maar mijn kennis gaat op electronisch en/of programmeer gebied niet zover dat ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen ..... helaas .....
Ik dacht misschien iets te simpel dat er gemakkelijk iets te fabrieken zou zijn, maar als ik alle reacties zo lees dan wordt het toch al wel te complex om dat te gaan realiseren.
Ieder zijn vak en kennis zullen we maar zeggen ..... :)
kluyze schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:48:
Klein programma schrijven in java of zo dat de tijden bijhoud en naar een txt-bestandje schrijft? 2 keer niks. 5 regels code of zo. Misschien een beetje overdreven maar toch niet veel.

Kantlijn: Sorry maar ik moet het gewoon vragen, wie was er eerst Schiphol of jullie? Zijn jullie ook van die mensen die goedkoop grond kopen en bouwen of een huis kopen omdat schiphol in de buurt is en daarna lopen klagen over geluidoverlast? Konden jullie echt niet weten waar je aan begon voor je er ging wonen? Hier in de buurt is hetzelfde geweest, circuit van zolder waar vroeger zelfs F1 was. Rondliggende grond kon voor een spotprijs gekocht worden, mensen gingen daar wonen en dan klagen over het lawaai. Wel een goedkoop stuk grond maar geen lawaai meer. En wij zonder F1... Zaventem zelfde verhaal.
Ik had zeker niet verwacht dat ik met mijn vraag dergelijke reacties zou krijgen .... al kan ik er wel inkomen dat er zo op gereageerd wordt .... ;)

In ons geval is het zeker geen "uitverkoopje" geweest dat wij op voorhand wisten dat er veel geluidsoverlast zou zijn waar wij wonen .....
Inmiddels wonen wij er nu al dik 20 jaar en in die tijd is er in de "bewegelijkheid" van Schiphol heel veel veranderd ..... was het in den beginne dat je eens een enkel vliegtuig van dichtbij mocht aanschouwen .... nu na 20 jaar is dat vrijwel elke 20 sec. het geval .... en in de komende 5 jaar tijd staat er nog meer op het menu als ik de percentages van uitbreiden mag geloven.

Nee, het is dus geen gevalletje zoals jij in je "kantlijn" aangeeft ..... O-)

-

In ieder geval allemaal bedankt voor de suggesties ..... _/-\o_

vrgr

Dukard

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mja goed, hoe hoger de welvaart hoe groter schiphol of zo zeker ...

Over dat programmeren, als het niet zou lukken kan ik misschien als ik eens tijd kan vinden er naar kijken om iets java in elkaar te flansen. Misschien kan je eens zoeken naar voorbeeld programmatjes die dat juist kunnen.

(Tijd vinden zal iets moeilijker zijn, ik ben momenteel nogal druk bezig met mijn thesis ed. ... )

[ Voor 14% gewijzigd door kluyze op 07-05-2007 23:27 ]

Verwijderd

Mischien dat je op www.krugle.com iets kan vinden.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:49
Mocht het je niet lukken met PHP/MySQL kan je me altijd contacteren via mail: jeroen[at]devguru.nl of via MSN: karruhman[at]hotmail.com

Het is mijn werk ^^

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

kan je het niet zoeken in een lap recorder?

Je zet je stopwatch om een bekend tijdstip aan, en als het weer zo ver is dan druk je op de lap knop, en dat tel je op bij het bekende tijdstip.

of moet het meerdere tijden kunnen opnemen?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Webcam icm motion detection?
Elke keer als er een vliegtuig in beeld komt.. "klik"..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:29
De makkelijkste oplossing die ik kan bedenken:
kladblok openen en elke keer je de tijd wil registreren op F5 (tijd invoegen) drukken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gutteguttegut schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:56:
Webcam icm motion detection?
Elke keer als er een vliegtuig in beeld komt.. "klik"..
moet je wel een giga fish-eye lens hebben he, of specifiek uit kunnen richten.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Boudewijn schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:25:
[...]

moet je wel een giga fish-eye lens hebben he, of specifiek uit kunnen richten.
...of 2 webcams.. en tegenwoordig kosten ze niet veel meer.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

TweakPino schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:18:
De makkelijkste oplossing die ik kan bedenken:
kladblok openen en elke keer je de tijd wil registreren op F5 (tijd invoegen) drukken.
Het is dan wel GOT, maar misschien wil de TS wel helemaal geen PC dag en nacht aan, misschien is zoals ik eerder heb gezegd een stopwatch iets.

Verwijderd

Zoiets heeft iemand al geklust, ik las ooit een stukje over schiphol en het aantal klachten, de absolute nummer 1 klager had een volautomatische klaaginstallatie.
Pagina: 1