SA007 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:44:
Een vraagje:
Waarom wil je nog handmatig op een knop duwen, volgens mij is de pokkeherrie van een vliegtuig ook wel automatisch te detecteren.
Verder zou ik een servertje neerzetten (in de vorm van bijvoorbeeld een omgebouwde router) welke automatisch grafiekjes maakt enzo, zijn best leuke (gratis) paketten voor.
ls470 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:41:
Hallo,
Als je een hardware-achtige oplossing wilt (dus niet de PC die constant staat te ronken) en het een 60-tal EUR mag kosten zou je kunnen overwegen om een router (bv. linksys WRT54GL) te gebruiken met bv. openWRT er op (zodat je daar zelfgemaakte programmas op kunt draaien). Die linksys heeft zelfs een knop op de voorkant die je via software kunt uitlezen zodat je er niets aan moet zitten solderen...
Boudewijn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:28:
ja klopt, maar dan moet de TS wel eea van GNU/Linux en webserving enzo weten, als hij dat op een beetje een nette wijze vorm wil geven.
en ik weet dus niet of de TS daar software-technisch gezien toe in staat is.
Dank voor jullie reacties ..... maar mijn kennis gaat op electronisch en/of programmeer gebied niet zover dat ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen ..... helaas .....
Ik dacht misschien iets te simpel dat er gemakkelijk iets te fabrieken zou zijn, maar als ik alle reacties zo lees dan wordt het toch al wel te complex om dat te gaan realiseren.
Ieder zijn vak en kennis zullen we maar zeggen .....

kluyze schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:48:
Klein programma schrijven in java of zo dat de tijden bijhoud en naar een txt-bestandje schrijft? 2 keer niks. 5 regels code of zo. Misschien een beetje overdreven maar toch niet veel.
Kantlijn: Sorry maar ik moet het gewoon vragen, wie was er eerst Schiphol of jullie? Zijn jullie ook van die mensen die goedkoop grond kopen en bouwen of een huis kopen omdat schiphol in de buurt is en daarna lopen klagen over geluidoverlast? Konden jullie echt niet weten waar je aan begon voor je er ging wonen? Hier in de buurt is hetzelfde geweest, circuit van zolder waar vroeger zelfs F1 was. Rondliggende grond kon voor een spotprijs gekocht worden, mensen gingen daar wonen en dan klagen over het lawaai. Wel een goedkoop stuk grond maar geen lawaai meer. En wij zonder F1... Zaventem zelfde verhaal.
Ik had zeker niet verwacht dat ik met mijn vraag dergelijke reacties zou krijgen .... al kan ik er wel inkomen dat er zo op gereageerd wordt ....
In ons geval is het zeker geen "uitverkoopje" geweest dat wij op voorhand wisten dat er veel geluidsoverlast zou zijn waar wij wonen .....
Inmiddels wonen wij er nu al dik 20 jaar en in die tijd is er in de "bewegelijkheid" van Schiphol heel veel veranderd ..... was het in den beginne dat je eens een enkel vliegtuig van dichtbij mocht aanschouwen .... nu na 20 jaar is dat vrijwel elke 20 sec. het geval .... en in de komende 5 jaar tijd staat er nog meer op het menu als ik de percentages van uitbreiden mag geloven.
Nee, het is dus geen gevalletje zoals jij in je "kantlijn" aangeeft .....
-
In ieder geval allemaal bedankt voor de suggesties .....
vrgr
Dukard